Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App för identifiering av liknande foton för enkel radering av "duplikat"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är nyss hemkommen från en resa där jag tog många fotografier med min iPhone. Jag har en (o)vana att fotografera samma motiv flera gånger för att öka chansen till ett välkomponerat foto, vilket innebär att min kamerarulle innehåller många foton som nästan är identiska.

Har ni nåt tips på en pålitlig och lättanvänd iOS-app som söker igenom kamerarullen i jakt på foton som påminner om varandra och därefter ger användaren möjlighet att enkelt radera de mindre bra varianterna av samma motiv?

Om det finns ännu bättre OSX-program som gör detsamma - efter att man överfört iPhone-fotona till Apple Photos på OSX - så är jag även tacksam för tips på sådana.

Kolla om någon av dessa appar gör vad du vill genom att skriva image compare i sökfältet i Mac App Store ( MAS)

Ursprungligen av CekariYH:

Kolla om någon av dessa appar gör vad du vill genom att skriva image compare i sökfältet i Mac App Store ( MAS)

Tack, jag har hittat flera appar (även på iOS) som säger sig göra ungefär vad jag önskar, men innan jag väljer första bästa så så tänkte jag höra om nån här på forumet har hunnit prova någon av apparna och kan dela med sig av sina erfarenheter.

Ursprungligen av Mattias_N:

<citat/>

Hur gick det för dig Mattias?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Hur gick det för dig Mattias?

Jag provade apparna Remo Duplicate (nånting) och iRemover. Remo hittade knappt några liknande foto (av över 1000 i kamerarullen) trots att jag drog ner igenkänningsexaktheten i inställningarna. iRemover hittade så många som 200 även om den missade ganska många till synes liknande. Så jag köpte betalversionen av iRemover, vilken för övrigt är buggig och har kraschat flera gånger.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2018-03-30 14:31
Ursprungligen av Mattias_N:

Om det finns ännu bättre OSX-program som gör detsamma - efter att man överfört iPhone-fotona till Apple Photos på OSX - så är jag även tacksam för tips på sådana.

För OSX kör jag Photosweeper. Där har du en massa inställningar för hur lika bilderna skall vara för att få träff. Fungerar för Photos, iPhoto , Aperture och enskilda mappar.

Senast redigerat 2018-03-30 20:11
1
Bevaka tråden