Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei inleder MWC med bärbara nyheter och 5G-fokus

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Huawei inledde mobilmässan med att presentera en rad olika nya mobila produkter, däribland bärbara datorer och surfplattor, och den första kommersiella 5G-satsningen.

Läs hela artikeln här

Matebook X Pro ser inte så dum ut!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-25 18:16
Ursprungligen av SweSG:

Matebook X Pro ser inte så dum ut!

Eller hur! Designen ser bra ut, lovande batteritid och väldigt rimliga priser med tanke på hårdvaran man får. Återstår att se hur kvaliteten och pålitligheten är, Microsofts Surface-enheter ser ju väldigt bra ut på pappret men har haft kvalitetsproblem. Huawei har å andra sidan tillverkat hårdvaruprodukter betydligt längre än Microsoft, och jag har inte hört några rapporter om utbredda problem med Matebook-familjen.

Håller med! Kommer ni att ta in och testa laptopen och plattorna?
Jag har fortfarande en sweet spot för Thinkpaddar, med tanke på livslängd och utökningsmöjligheterna de ger mig, men Matebooken ser väldigt intressant ut där med tanke på möjligheten att ansluta externt grafikkort.
Går det då att ladda via samma sladd när grafikkortskabinettet är anslutet eller är det en extra sladd som krävs för det? Hur gör man med alla USB-tillbehör? Går de att koppla in i kabinettet?

Spillproof keyboard.
Snälla Apple kan vi också få det tack.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-26 10:20
Ursprungligen av suddgummi:

Håller med! Kommer ni att ta in och testa laptopen och plattorna?
Jag har fortfarande en sweet spot för Thinkpaddar, med tanke på livslängd och utökningsmöjligheterna de ger mig, men Matebooken ser väldigt intressant ut där med tanke på möjligheten att ansluta externt grafikkort.
Går det då att ladda via samma sladd när grafikkortskabinettet är anslutet eller är det en extra sladd som krävs för det? Hur gör man med alla USB-tillbehör? Går de att koppla in i kabinettet?

Det är för tidigt att säga vilka av dessa produkter vi kommer att ta in för test, men vi håller med om att de är intressanta! Mediapad M5 är också intressant, dels som produkt men också för att det faktiskt händer något gällande surfplattor med Android-plattformen. Apple har ju fått agera lite väl ostört på den marknaden ganska länge nu.

Jag tror inte det är möjligt att ladda och skyffla data till och från ett grafikkort samtidigt, så där krävs det sannolikt att du laddar via en port och ansluter till grafikkortskabinett via en andra port. Eftersom bara en av USB Type-C-portarna har Thunderbolt 3-stöd, men båda stöder laddning, skulle du alltså behöva använda TB3-porten för externt grafikkort och den vanliga USB Type-C-porten för laddning. Men USB Type-C med Thunderbolt 3 stöder ju daisy chaining, alltså att man kopplar in flera olika typer av tillbehör i en kedja, så om grafikkortskabinettet stöder det ska det gå.

Den där Matebooken ser misstänkt lik en Macbook Pro på utsidan.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-26 10:48
Ursprungligen av TheiPad:

Den där Matebooken ser misstänkt lik en Macbook Pro på utsidan.

Det har varit ett antal PC-ultrabooks som haft en "inspirerad" produktdesign efter att Apple introducerade unibody-designen

Ursprungligen av ekloev:

Det har varit ett antal PC-ultrabooks som haft en "inspirerad" produktdesign efter att Apple introducerade unibody-designen

Ja, och det säger bara att Apple fick till en lyckad design.

Skulle vara roligt med ett test på Matebook. Varit på jakt efter en ny laptop ett tag. Tror dock jag kommer köpa via system76 denna gång. Inte lika vackra, men har alla portar m.m. jag behöver. Mina två senaste laptops har varit tunna. MBA 2013 och Dell XPS 13” 2015. Alltid något jag saknar på dom. Går dock att köpa någon superadapter. Skönare att ha allt i datorn. Så mycket större blir dom inte.

1
Bevaka tråden