Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobile World Congress 2018

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-25 09:47

Idag sätter sig Ida och Amanda på ett flygplan som tar dem till Barcelona för några dagars mobilitetsnördande på Mobile World Congress 2018. Vi vet redan att Samsung ska visa upp nya flaggskeppet Galaxy S9, och andra intressanta presentationer innefattar den beryktade nya designen som Sony ska visa upp för sina nya flaggskepp. Förhoppningsvis får vi se något nytt och intressant från övriga konkurrenter och andra produktkategorier som smarta klockor, surfplattor och diverse tillbehör.

Vad hoppas ni på att se under mässan? Är det något speciellt ni verkligen vill att Ida och Amanda ska försöka titta närmare på? Kommentera gärna här i så fall! Ni som använder Instagram kan följa vårt konto Nittinio där vi kommer lägga upp bilder och korta videos på intressanta och roliga saker vi stöter på där nere.

  • Medlem
  • 2018-02-25 10:00

Trevligt
S9 orna och enligt den redan visade filmen så verkar det vara mycket fokus på business
Intressant och se om Samsung nämner Google eller Android någon gång under presentationen

Väntar med spänning på vad 99 tycker om årets första Samsung lansering ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-25 13:05
Ursprungligen av PaO:

Trevligt
S9 orna och enligt den redan visade filmen så verkar det vara mycket fokus på business
Intressant och se om Samsung nämner Google eller Android någon gång under presentationen

Väntar med spänning på vad 99 tycker om årets första Samsung lansering ?

Kul att höra! Vad är det du tänker på angående Google och Android under Samsungs presentation, tänker du på Android-plattformen specifikt eller Googles tjänster och funktioner för den, som Google Assistant och liknande? Jag hoppas att Samsung och andra aktörer presenterar riktiga satsningar på AR Core, Android-marknaden behöver verkligen komma igång med det. Apple och AR Kit har ett rejält försprång där.

Lite synd att ni inte samlar alla nyheter på ett ställe. Ni har ju en hel hemsida att lägga upp grejer på.

För mig blir det såhär:

Vet att det är jag som blockerar det. Synd tycker jag iaf. Hade det varit på 99.se hade allt varit bättre. Vem orkar följa 100 sidor lixom?

  • Medlem
  • 2018-02-25 13:37
Ursprungligen av ekloev:

Kul att höra! Vad är det du tänker på angående Google och Android under Samsungs presentation, tänker du på Android-plattformen specifikt eller Googles tjänster och funktioner för den, som Google Assistant och liknande? Jag hoppas att Samsung och andra aktörer presenterar riktiga satsningar på AR Core, Android-marknaden behöver verkligen komma igång med det. Apple och AR Kit har ett rejält försprång där.

Det jag tänker på är att Samsung har de senaste åren distansierat sig från Google i mina ögon
Om jag inte minns fel så nämnde de inte mycket Google / Android vid lanseringen av S8 orna
Den filmen som kom ut på nätet igår visar ju att S9 orna är mycket riktade till business med AR / nya DeX som även agerar som trackpad / Enterprise / Bixby och Knox. Filmen nämde även 4 år garanterad support från Samsung för alla som tycker att de lämnar sina produkter tidigt.

Skall bli kul att se vilken inriktning Samsung tar i år med S9 orna om det blir mycket business istället för privatmarknaden i fokus

Var inte S8 orna mycket inriktade på media och foto?

Apple ligger före med AR kit och AR Core från Google vet jag inte när det kommer

Med prisbilden så kanske Samsung tänker A serien som privat marknaden och S och Note som mer business

Note presenterades ju som work, rest and play

Tycker det är kul att 99 satsar och bevakar många av de stora lanseringarna på plats

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-25 13:49
Ursprungligen av SweSG:

Lite synd att ni inte samlar alla nyheter på ett ställe. Ni har ju en hel hemsida att lägga upp grejer på.

För mig blir det såhär:

https://i.imgur.com/OKXZR9Q.png

https://i.imgur.com/t2Cgznp.png

Vet att det är jag som blockerar det. Synd tycker jag iaf. Hade det varit på 99.se hade allt varit bättre. Vem orkar följa 100 sidor lixom?

Våra nyheter, videos och annat redaktionellt material från mässan kommer så klart dyka upp på 99.se, det är mer bilder och korta videointryck som inte lämpar sig som artiklar som kommer dyka upp på Instagram. Om vi stöter på en rolig nischad produkt kan vi lägga upp en bild på det, en kort video från en monter med intressanta saker, med mera. Så du kommer inte missa något i vår bevakning av mässan om du bara följer det som läggs upp på sajten.

Ursprungligen av ekloev:

Våra nyheter, videos och annat redaktionellt material från mässan kommer så klart dyka upp på 99.se, det är mer bilder och korta videointryck som inte lämpar sig som artiklar som kommer dyka upp på Instagram. Om vi stöter på en rolig nischad produkt kan vi lägga upp en bild på det, en kort video från en monter med intressanta saker, med mera. Så du kommer inte missa något i vår bevakning av mässan om du bara följer det som läggs upp på sajten.

Nja, inte helt nöjd! Känns som jag missar allt det roliga! Får la gå då!

Hoppas Ida och Amanda får det trevligt där iaf.

Barcelona nu när det ska bli kallt, kraftiga vindbyar och snöigt... hur kan ni bara?
Ha det så trevligt därnere!

Ursprungligen av CekariYH:

Barcelona nu när det ska bli kallt, kraftiga vindbyar och snöigt... hur kan ni bara?
Ha det så trevligt därnere!

Tack! Vi är redan väldigt nöjda med vädret och gotteutbudet. ☺️

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-25 16:06

Nu är den första nyheten om MWC 2018 ute! Eftersom Amanda och Ida fortfarande var på resande fot fick vi täcka det hemifrån. Se @SweSG , du missade inget genom att inte följa Instagram-kontot

https://www.99.se/artikel/11346-huawei-inlede...

Ursprungligen av ekloev:

Nu är den första nyheten om MWC 2018 ute! Eftersom Amanda och Ida fortfarande var på resande fot fick vi täcka det hemifrån. Se @SweSG , du missade inget genom att inte följa Instagram-kontot

https://www.99.se/artikel/11346-huawei-inlede...

Det enda du missade var bilder på oss när vi är glada och bilder på flygplansmat.

Ursprungligen av ekloev:

Nu är den första nyheten om MWC 2018 ute! Eftersom Amanda och Ida fortfarande var på resande fot fick vi täcka det hemifrån. Se @SweSG , du missade inget genom att inte följa Instagram-kontot

https://www.99.se/artikel/11346-huawei-inlede...

Fint! Ser ut som jag behöver något av det iaf

Ursprungligen av amandareventlid:

Det enda du missade var bilder på oss när vi är glada och bilder på flygplansmat.

Ni ser! Missade ju en fin bild på mat och glada människor! Passar la in på 99s hemsida? Här är vi ju alltid glada och gillar mat!

  • Medlem
  • 2018-02-25 16:59
Ursprungligen av SweSG:

Ni ser! Missade ju en fin bild på mat och glada människor! Passar la in på 99s hemsida? Här är vi ju alltid glada och gillar mat!

Det vet du väl att en skåning fryser när hen jobbar och svettas när hen äter ?

Vill ni se hur vi har det på hotellrummet finns det en Youtube-video här! https://www.youtube.com/watch?v=JdH550VooIc

Mysigt litet rum. Hur smakade "bullarna" då?
Lite förvånad att det var badkar och inte en dusch

Senast redigerat 2018-02-26 17:15

Hojta gärna till om det kommer någon liten Android. Det lär inte hända, men ändå.

Ursprungligen av Zeugma:

Hojta gärna till om det kommer någon liten Android. Det lär inte hända, men ändå.

Sony XZ2 Compact. Om nu 5" räknas som liten, men det kanske det gör idag.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-26 13:11
Ursprungligen av Zeugma:

Hojta gärna till om det kommer någon liten Android. Det lär inte hända, men ändå.

Precis som @keptang skriver är det väl Xperia XZ2 Compact som gäller hittills, åtminstone om man vill ha en modern och funktionsrik telefon i "litet format". Nokia har ju också Nokia 3 på 5 tum, men de lämnar en del att önska som helhet. Tidigare Sony-telefoner i Compact-format har ju överlag varit bra telefoner, och förhoppningsvis är även XZ2 Compact det.

Jag tänker mig något i Iphone SE-storlek. Nu när de minskar bezeln borde de kunna få fram något som ändå har tillräckligt stor kinamarknadsskärm. Jag köpte Moto G 2013 som har 4,5 tum och den är en aning större än Iphone SE.

Edit: Måtten ges nedan (källa Gsmarena). Sonyn är lite för stor för min smak. Och dyr. Ändå plastbaksida! Huga...

Mått & vikt
XZ2 Compact: 135 x 65 x 12.1 mm, 168 g.
Iphone SE: 123.8 x 58.6 x 7.6 mm, 113 g.
Moto G: 129.9 x 65.9 x 11.6 mm, 143 g.

Senast redigerat 2018-02-26 15:30
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-26 18:48
Ursprungligen av Zeugma:

Jag tänker mig något i Iphone SE-storlek. Nu när de minskar bezeln borde de kunna få fram något som ändå har tillräckligt stor kinamarknadsskärm. Jag köpte Moto G 2013 som har 4,5 tum och den är en aning större än Iphone SE.

Edit: Måtten ges nedan (källa Gsmarena). Sonyn är lite för stor för min smak. Och dyr. Ändå plastbaksida! Huga...

Mått & vikt
XZ2 Compact: 135 x 65 x 12.1 mm, 168 g.
Iphone SE: 123.8 x 58.6 x 7.6 mm, 113 g.
Moto G: 129.9 x 65.9 x 11.6 mm, 143 g.

Ja Xperia XZ2 Compact är något tjockare än vad den rimligtvis skulle behöva vara. Vet inte riktigt vad som ligger bakom det beslutet, de borde rimligtvis kunna göra den rundade baksidan även om den skulle vara några millimeter tunnare. Det är lite tråkigt med Sony, att de gång på gång tar fram bra produkter med bra teknik men som ändå hämmas av några underliga beslut.

Efter Sonys presentation uppdaterade jag min krönika om Sonys bortslösade potential som jag skrev i fjol. Tyvärr känns det inte riktigt som att de gjorde det framsteg jag hoppats på.

https://www.99.se/artikel/10955-kronika-sony-...

Ursprungligen av ekloev:

Ja Xperia XZ2 Compact är något tjockare än vad den rimligtvis skulle behöva vara. Vet inte riktigt vad som ligger bakom det beslutet, de borde rimligtvis kunna göra den rundade baksidan även om den skulle vara några millimeter tunnare. ...

Moto G:n är rundad för att få plats med ett rätt stort batteri i mitten. Kan man se här. Vet inte om samma gäller Sonyn, dock.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-26 22:53
Ursprungligen av Zeugma:

Moto G:n är rundad för att få plats med ett rätt stort batteri i mitten. Kan man se här. Vet inte om samma gäller Sonyn, dock.

Hmm, ja XZ2 Compact har ju inte så värst mycket större batterikapacitet (2870 mAh) än vad föregångare som Z5 Compact och XZ1 Compact (2700 mAh) har, så batteriets kapacitet borde inte stå för särskilt mycket av tjockleken. XZ2 Compact är ett par millimeter tjockare än båda de äldre syskonen, så Sony borde kunna få till en design som åtminstone är lika smal och med rundad baksida. Det är väl kanske inte hela världen med en tjocklek på 12.1mm, men det känns som att Sony borde kunnat få till antingen en smalare telefon eller betydligt maffigare batterikapacitet.

Senast redigerat 2018-02-27 15:26
Ursprungligen av CekariYH:

Mysigt litet rum. Hur smakade "bullarna" då?
Lite förvånad att det var badkar och inte en dusch

Jag är inte helt såld på dessa kronuts. Det är en croissant/donut med massa topping på.

Ursprungligen av Zeugma:

Hojta gärna till om det kommer någon liten Android. Det lär inte hända, men ändå.

Ja, nej små telefoner verkar totalt ute. Läskigt hur fort jag vant mig vid att gå runt med en gigantisk mobil. De känns rätt normala nu.

Ursprungligen av Ida Blix:

Ja, nej små telefoner verkar totalt ute. Läskigt hur fort jag vant mig vid att gå runt med en gigantisk mobil. De känns rätt normala nu.

Vet du om Xiaomi ska visa upp något imorgon?

Ursprungligen av keptang:

Vet du om Xiaomi ska visa upp något imorgon?

Nej, inte hört något om det, men såg att de har en monter. Ska försöka hinna förbi den.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag är inte helt såld på dessa kronuts. Det är en croissant/donut med massa topping på.

Jaha, dom såg smarrigare ut än dom va alltså

Ursprungligen av CekariYH:

Jaha, dom såg smarrigare ut än dom va alltså

Är inget stort fan av donuts från första början, gillar du donuts gillar du nog de här.

För alla de som missat oss på sociala medier. Nu snöar det i Barcelona https://youtu.be/kpjaCjo6YYU

Bevaka tråden