Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ida testar Jabra Elite 65t

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jabra Elite 65t är en modell helt trådlösa lurar som fångade Idas intresse på CES i januari. Nu har hon fått låna ett par för att testa hur de funkar i vardagen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-02-27 18:04

Trevligt med ett test av dessa lurar! Har funderat på hörlurar dessa ett tag och hoppades på att se ett test här. Ser ut att kunna vara de in-ear som skulle kunna passa mig. Marknaden för trådlösa diskreta in-ear känns inte så stor ännu, och AirPods är inget alternativ till mig pga. dålig passform.

Går det att fästa diskreta "senilsnören" på dom, inte för att jag är senil för det är jag massor men, så man inte blir av med den ena plötsligt ute i skog och mark eller var som helst nu med all snö?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-02-27 20:54

Trevligt test! Jag har ett Jabra "over-ear" Stereo-headset på jobbet, och det fungerar bra för enklare lyssning och telefonsamtal, dock med sämre ljudkvalitet om man vill lyssna på musik. De här kan ju vara en trevlig uppgradering från det vanliga Plantronics-headsetet jag använder när jag är ute på fält. Men är de bättre än AirPods? Kanske skall vänta till nästa generation AirPods kommer? Svårt val...

Ursprungligen av joakimo:

Trevligt med ett test av dessa lurar! Har funderat på hörlurar dessa ett tag och hoppades på att se ett test här. Ser ut att kunna vara de in-ear som skulle kunna passa mig. Marknaden för trådlösa diskreta in-ear känns inte så stor ännu, och AirPods är inget alternativ till mig pga. dålig passform.

Roligt att höra! Jag tror du kan bli nöjd. Har själv alltid klagat på passformen på Apples äldre hörlurar. Har fått ont efter rätt kort tid, men just Airpods kan jag inte klaga på, tror de hänger lite lösare i örat (men sitter ju också så löst jag inte skulle ut å springa till exempel).

Jabra-lurarna är också sköna att bära (blir ju klart mjukare med silikonpropparna). Inte svåra att få på plats heller. Mycket nöjd med dem i det stora hela. Säg gärna till om du köper/provar dem nånstans. Nyfiken på vad du tycker.

Ursprungligen av CekariYH:

Går det att fästa diskreta "senilsnören" på dom, inte för att jag är senil för det är jag massor men, så man inte blir av med den ena plötsligt ute i skog och mark eller var som helst nu med all snö?

Det skulle kanske kunna gå, men verkar lite onödigt, finns ju en modell med sladd mellan snäckorna. Heter den Elite 45-nånting? Minns inte exakt nu.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Trevligt test! Jag har ett Jabra "over-ear" Stereo-headset på jobbet, och det fungerar bra för enklare lyssning och telefonsamtal, dock med sämre ljudkvalitet om man vill lyssna på musik. De här kan ju vara en trevlig uppgradering från det vanliga Plantronics-headsetet jag använder när jag är ute på fält. Men är de bättre än AirPods? Kanske skall vänta till nästa generation AirPods kommer? Svårt val...

Ljudmässigt (om vi pratar musik) gillar jag dessa klart bättre än Airpods.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det skulle kanske kunna gå, men verkar lite onödigt, finns ju en modell med sladd mellan snäckorna. Heter den Elite 45-nånting? Minns inte exakt nu.

Jo, tittade på dom också men har liknande nu och skulle vilja slippa en tjock sladd och klumpar på den

Ursprungligen av Ida Blix:

Ljudmässigt (om vi pratar musik) gillar jag dessa klart bättre än Airpods.

Då kanske man skulle åka och se om man kan provlyssna på dom nånstans...

Ursprungligen av CekariYH:

Då kanske man skulle åka och se om man kan provlyssna på dom nånstans...

Det tycker jag du ska göra! Jag brukar oroa mig för att tappa helt trådlösa hörlurar, för det känns som något som brukar hända mig. Till min förvåning har det aldrig hänt.

Så om jag förstått rätt angående batteriet: Det är totalt 5 timmars musiklyssning om jag bara tar med mig lurarna ut. Det är totalt 15 timmars musiklyssning (så 5 + 10?) om jag tar med mig fodralet som får plats i fickan. Batterifodralet fungerar som en powerbank (eller?).

Trevligt test!

Viktigt vid sådana här tester: Hur funkar micken? Hur bra/dåligt hörs man i olika miljöer?

Det nämns inte ens, eller har jag missat? ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-03-23 18:49

Är det någon som har koll på om dessa fungerar med endast en snäcka i ex. höger öra och den andra i fodralet?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-03-24 14:41
Ursprungligen av joakimo:

Är det någon som har koll på om dessa fungerar med endast en snäcka i ex. höger öra och den andra i fodralet?

Svarar mig själv:
Ja det fungerar. Den vänstra kopplas från när den är mer än 20cm från högersnäckan.

Jag har provat de som snabbast nu och de sitter bekvämt och låter bra för både musik och telefonsamtal. Funderar på att även köpa till ett par Comply foam tips för att ge ytterligare bättre isolering som kan vara trevligt vid musiklyssnande.

Jag undrar lite om brusreduceringen. Hur bra är den egentligen?
Lika bra som Bose, eller ?
Är det något du kan ställa i apppen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-03-26 18:25
Ursprungligen av BengtLL:

Jag undrar lite om brusreduceringen. Hur bra är den egentligen?
Lika bra som Bose, eller ?
Är det något du kan ställa i apppen?

Jag hade inte ens reflekterat över att den hade brusreducering men såg nu att det fanns när jag kollade i specifikationerna. Lite svårt för mig att avgöra då jag inte provat några andra lurar som har det, men de isolerar ljud från omgivningen mycket bra. Ska se om jag får möjligheten av prova ett par Bose QC 35 den närmsta tiden och jämföra.

I inställningarna finns alternativ för att välja om man vill släppa igenom ljud från mikrofonerna och hur mycket som man vill släppa igenom. Än har jag inte provat funktionen jättemycket men tycker mig mest höra skillnad när musiken är pausad då omgivningen förstärks ganska mycket.

Ursprungligen av carlsson:

Viktigt vid sådana här tester: Hur funkar micken? Hur bra/dåligt hörs man i olika miljöer?

Det nämns inte ens, eller har jag missat? ?

Hm, jag vill minnas att jag hade med lite om det här i något utkast, men du tycks ha rätt, det saknas nu.

Kanske borde jag testa det här mer (tar med mig det, tack!). Själv pratar jag inte jättemycket i telefon så har just nu inget att anmärka på av det jag ändå pratade med andra via Jabra-lurarna. Ute på stan och ned i tunnelbanan hörde jag själv min samtalspartner bra och denne hade inget att anmärka på om hur det lät när jag frågade.

Jabra själva säger att de ska kunna filtrera bort exempelvis vind från samtalet, men som sagt har inte hårdtestat det här.

Ursprungligen av BengtLL:

Jag undrar lite om brusreduceringen. Hur bra är den egentligen?
Lika bra som Bose, eller ?
Är det något du kan ställa i apppen?

Jag har inte haft möjlighet att prova Jabra-lurarna på ett flygplan, där tycker jag det är allra bäst att testa brusreducering, men tror nog att Bose-lurar, särskilt större varianter som QC35 är bättre på detta än funktionen jag testade i de här Jabra-lurarna. De stänger dock effektivt ute mycket av det jag finner störigt i kollektivtrafiken så de är inte dåliga.

1
Bevaka tråden