Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu går det att spela Xbox One på Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den som gillar och spela och dessutom vill spela på Xbox One har inte haft någon glädje av sin Mac, men med mjukvaran Onecast blir det ändring på det.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-28 20:48

Går det att spela med mus? För mig skulle det vara den största fördelen. Kan nämligen inte spela med kontrollerna som följer med en konsol.

Undrar även om man måste köpa spelen igen eller är det bara att logga in på sitt konto?

Ursprungligen av timofej:

Går det att spela med mus? För mig skulle det vara den största fördelen. Kan nämligen inte spela med kontrollerna som följer med en konsol.

Undrar även om man måste köpa spelen igen eller är det bara att logga in på sitt konto?

Spelen strömmas från din Xbox, du behöver inte köpa något förutom programvaran.
Vet inte om det funkar med mus, testa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-28 22:00
Ursprungligen av keptang:

Spelen strömmas från din Xbox, du behöver inte köpa något förutom programvaran.
Vet inte om det funkar med mus, testa.

Åh, då förstår jag. Trodde att programvaran emulerade X-box. Men det innebär att all information måste transporteras trådlöst mellan datorn och XBoxen. Tror inte att det kommer att gynna spel där snabbheten behövs, dvs där musen skulle vara använbar.:-)

Ursprungligen av timofej:

Åh, då förstår jag. Trodde att programvaran emulerade X-box. Men det innebär att all information måste transporteras trådlöst mellan datorn och XBoxen. Tror inte att det kommer att gynna spel där snabbheten behövs, dvs där musen skulle vara använbar.:-)

Är det som när man strömmar från Xbox one till en windows pc med Xbox appen så behöver en Xbox kompatibel handkontroll/Ratt vara inkopplad i datorn trådlöst eller med sladd. Tangentbord fungerar för att skriva mus fungerar inte. Men det finns adaptrar att köpa för att spela med mus och tangentbord. Kör med det själv när jag ska spela shooters med vänner som envisas med att inte skaffa en dator till spel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-03-01 13:22
Ursprungligen av Jonatatatan:

Är det som när man strömmar från Xbox one till en windows pc med Xbox appen så behöver en Xbox kompatibel handkontroll/Ratt vara inkopplad i datorn trådlöst eller med sladd. Tangentbord fungerar för att skriva mus fungerar inte. Men det finns adaptrar att köpa för att spela med mus och tangentbord. Kör med det själv när jag ska spela shooters med vänner som envisas med att inte skaffa en dator till spel.

Tack för förtydligandet Jonatatatan!

1
Bevaka tråden