Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är SymUIAgent.app?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, vad är det för nått? Hittar den i samtliga listor i Activity monitor. Den har en Nortonlogo och någonstans i infotexten kunde jag läsa "Norton" i olika textkoder eller liknande.
Jag hade Norton ett tag, men kändes lite överflödigt till mac, så jag tog bort det. Men tydligen lyckades jag inte riktigt, SymUIAgent.app verkar vara det enda som blev kvar, och den verkar ha kommit för att stanna

Ursprungligen av Skumtomte:

Ja, vad är det för nått? Hittar den i samtliga listor i Activity monitor. Den har en Nortonlogo och någonstans i infotexten kunde jag läsa "Norton" i olika textkoder eller liknande.
Jag hade Norton ett tag, men kändes lite överflödigt till mac, så jag tog bort det. Men tydligen lyckades jag inte riktigt, SymUIAgent.app verkar vara det enda som blev kvar, och den verkar ha kommit för att stanna

Appar som Norton måste avinstallerar och inte bara dras till papperskorgen sas.
Många av den typen av appar lägger även små program som startar innan själva operativsystemet för att få full pre-koll.

Ursprungligen av CekariYH:

Appar som Norton måste avinstallerar och inte bara dras till papperskorgen sas.
Många av den typen av appar lägger även små program som startar innan själva operativsystemet för att få full pre-koll.

Misstänkte nästan att det var nått sånt. Det var när jag skulle uppdatera Flash Player som det blev ett problem, jag var osäker på om den kunde blocka Flash från att uppdatera? Jag försökte bli av med den men det gick inte. Den finns liksom inte, eller jag kan iallafall inte hitta den.
Jag har en till tråd om bla. (eller mestadels) mina svårigheter att uppdatera Flash Player ( https://www.99.se/forum/p/2335329 . Titta gärna där med, om du har ork ).

Vet du om den där SymUIAgent.app kan hindra mig från att uppdatera Flash?
Tror du den går att få bort på nått vis? Är den harmlös?

Ursprungligen av Skumtomte:

Misstänkte nästan att det var nått sånt. Det var när jag skulle uppdatera Flash Player som det blev ett problem, jag var osäker på om den kunde blocka Flash från att uppdatera? Jag försökte bli av med den men det gick inte. Den finns liksom inte, eller jag kan iallafall inte hitta den.
Jag har en till tråd om bla. (eller mestadels) mina svårigheter att uppdatera Flash Player ( https://www.99.se/forum/p/2335329 . Titta gärna där med, om du har ork ).

Vet du om den där SymUIAgent.app kan hindra mig från att uppdatera Flash?
Tror du den går att få bort på nått vis? Är den harmlös?

Har aldrig använt Norton och kan för lite om detta så kan inte hjälpa tyvärr. Enda jag kan komma på är att installera Norton igen, helst samma version om det går, och avinstallera på rätt sätt.

Googla med detta så kanske du hittar nån lösning: https://www.google.co.uk/search?client=safari...

1
Bevaka tråden