Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avtal, dagens gissel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förväntar dom sig att man att verkligen läser igenom allt detta, 32 sidor totalt, och kanske även skriva ut det?
Just denna är från Microsoft och kom idag då jag har OneDrive och OneNote och även några gamla Win 10 installationer.

Hade det inte räckt med, " Gör inget korkat, farligt, nedsättande eller oansvarigt" och kanske några ord till, då detta troligen kommer att straffa sig!"

Apple med flera har lika långa och otroligt sega avtal att ögna igenom, lägger oftast av efter några sidor då det bara snurrar i planeten.

”Only a quarter of the 543 students even bothered to look at the fine print.”

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.c...

Ursprungligen av barbapappa_86:

”Only a quarter of the 543 students even bothered to look at the fine print.”

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.c...

Precis så blir det med dessa romaner av avtalstext....

Ursprungligen av CekariYH:

Förväntar dom sig att man att verkligen läser igenom allt detta, 32 sidor totalt, och kanske även skriva ut det?
Just denna är från Microsoft och kom idag då jag har OneDrive och OneNote och även några gamla Win 10 installationer.

Hade det inte räckt med, " Gör inget korkat, farligt, nedsättande eller oansvarigt" och kanske några ord till, då detta troligen kommer att straffa sig!"

Apple med flera har lika långa och otroligt sega avtal att ögna igenom, lägger oftast av efter några sidor då det bara snurrar i planeten.

Läste genom den nyss. Glömt allt redan dock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-03-09 12:17
Ursprungligen av CekariYH:

Förväntar dom sig att man att verkligen läser igenom allt detta, 32 sidor totalt, och kanske även skriva ut det?
Just denna är från Microsoft och kom idag då jag har OneDrive och OneNote och även några gamla Win 10 installationer.

Hade det inte räckt med, " Gör inget korkat, farligt, nedsättande eller oansvarigt" och kanske några ord till, då detta troligen kommer att straffa sig!"

Apple med flera har lika långa och otroligt sega avtal att ögna igenom, lägger oftast av efter några sidor då det bara snurrar i planeten.

Det handlar bara om att friskriva sig från så mycket ansvar som möjligt. Microsoft är ju ett amerikanskt företag, där vem som helst kan stämma dem, och få skadestånd. Själv kollar jag bara vad jag som konsument har för skyldigheter/ansvar i dessa villkor.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-03-10 21:23

Det var många år sedan jag slutade läsa dessa..... skiter det sej, så gör det.

Ursprungligen av kenjon:

Det var många år sedan jag slutade läsa dessa..... skiter det sej, så gör det.

Haha, samma här...

Som sagt, de superlånga detaljerade avtalen är mest för att företagen skall skydda sig själva. Skulle det vara några riktiga oskäligheter i avtalen så tar ändå svenska konsumentlagar över.

1
Bevaka tråden