Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlänga Bluetooth täckning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bytte precis PC och kör W10, 8GB RAM, 256GB SSD, Intel® Pentium® 4560T Processor, Intel HD Graphics 610.

Denna har inbyggd BT som inte sträcker sig speciellt långt. På förra datorn körde jag en 15 met USB förlängning med USB 2,0 som fungerade bra med em BT dongel. På nya datorn vill inte detta fungera av någon anledning även när jag stängt av den inbyggda BT'n. Det står drivrutinsfel och uppdaterar jag drivrutinen så säger W10 att jag redan har den senaste installerad.

Så är det läge att skaffa modernare saker? Om så, några bra förslag?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-03-09 21:42

Vad har du för BT-enhet inkopplad i sladden? Funkar den utan sladd, rakt in i datorn?

Ursprungligen av reboot81:

Vad har du för BT-enhet inkopplad i sladden? Funkar den utan sladd, rakt in i datorn?

Det är en BT dongel, har provat 3 olika med samma resultat. Eller menade du fabrikat?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-03-10 15:07
Ursprungligen av RolexJocke:

Det är en BT dongel, har provat 3 olika med samma resultat. Eller menade du fabrikat?

Att det är en BT-dongel är underförstått, men inte vilken. Provat rakt in i datorn?

Ursprungligen av reboot81:

Att det är en BT-dongel är underförstått, men inte vilken. Provat rakt in i datorn?

Ja och det står drivrutinsfel. Jag har inte donglarna här så jag kan kolla vad de heter. Beställde precis en Klass 1 (100 meter fritt i räckvidd) dongel som kommer i veckan som ska fungera med W10. De flesta jag hittar står det bara att de lirar med Win XP, 7 & 8 så de ska bli intressant att se om det funkar. Lite märkligt med den jag hade i gamla datorn som fungerade med W10 men inte med den nya.

Jag fick hem en StarTech klass1 BT dongel med drivrutiner som fungerade perfekt. 149:- välinvesterade kronor hos CDON.

Tack för input.

1
Bevaka tråden