Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny ytbehandling på skärmen på iPhone X?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en sådan som alltid kör med skydd på skärmen på telefonen. När jag köpte min iPhoneX så satte jag omedelbart på skärmskydd. Först ett "Sapphire Defence" från Invisible Shield / Zagg som ska vara deras bästa. Efter ettag så såg jag att det satt lite snett. Efter ett längre tag så satt det ÄNNU mera snett. Beställde ett nytt och undertiden så satte jag på ett lite billigare skydd från en annan tillverkare. Nu har det också börjat glida lite.

Jag har varit noga med att göra rent med medföljande rengöringsservett innan. Men något får mig att tro att kanske Apple har börjat med en ny ytbeläggning som inte riktigt tillverkarna av skärmskydd vet om. Någon annan som haft "problem" med detta?

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag är en sådan som alltid kör med skydd på skärmen på telefonen. När jag köpte min iPhoneX så satte jag omedelbart på skärmskydd. Först ett "Sapphire Defence" från Invisible Shield / Zagg som ska vara deras bästa. Efter ettag så såg jag att det satt lite snett. Efter ett längre tag så satt det ÄNNU mera snett. Beställde ett nytt och undertiden så satte jag på ett lite billigare skydd från en annan tillverkare. Nu har det också börjat glida lite.

Jag har varit noga med att göra rent med medföljande rengöringsservett innan. Men något får mig att tro att kanske Apple har börjat med en ny ytbeläggning som inte riktigt tillverkarna av skärmskydd vet om. Någon annan som haft "problem" med detta?

När jag var på CES satte Belkin på ett skärmskydd på vårt testex av Iphone X som fortfarande sitter som berget (demonstrerade någon manick som sätter på sådana rakt och utan damm/bubblor), men det är ju inte jättelänge sedan jag var i Vegas å andra sidan.

Jag monterade ett Copter exoglass när jag köpte min X för snart 3 månader sen, sitter perfekt, har haft problem med mina senaste invisible shield jag köpt, kan verkligen rekommendera Copter.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2018-04-03 09:56
Ursprungligen av primu[s]®:

Jag är en sådan som alltid kör med skydd på skärmen på telefonen. När jag köpte min iPhoneX så satte jag omedelbart på skärmskydd. Först ett "Sapphire Defence" från Invisible Shield / Zagg som ska vara deras bästa. Efter ettag så såg jag att det satt lite snett. Efter ett längre tag så satt det ÄNNU mera snett. Beställde ett nytt och undertiden så satte jag på ett lite billigare skydd från en annan tillverkare. Nu har det också börjat glida lite.

Var fick du tag på Sapphire Defence? Verkar inte säljas i Sverige/EU om man tittar på sajten. Zagg/ InvisibleShield har för övrigt livstidsgaranti på sina skärmskydd. Du får alltså ett nytt gratis om du kontaktar deras support.

Själv kör jag InvisibleShield Glass+ till min iPhone. Sitter sjukt bra och man får exakt samma glaskänsla som orginalskärmen. Utöver detta så har jag ett läderskal från Apple som täcker kant i kant med skärmskyddet. Perfekt kombo.
https://www.zagg.com/eu/en_eu/invisibleshield...

Ursprungligen av heos:

Var fick du tag på Sapphire Defence? Verkar inte säljas i Sverige/EU om man tittar på sajten. Zagg/ InvisibleShield har för övrigt livstidsgaranti på sina skärmskydd. Du får alltså ett nytt gratis om du kontaktar deras support.

Själv kör jag InvisibleShield Glass+ till min iPhone. Sitter sjukt bra och man får exakt samma glaskänsla som orginalskärmen. Utöver detta så har jag ett läderskal från Apple som täcker kant i kant med skärmskyddet. Perfekt kombo.
https://www.zagg.com/eu/en_eu/invisibleshield...

Jag köpte mitt när jag var i USA. https://www.zagg.com/us/en_us/invisibleshield...

Jag är inne på mitt tredje skydd nu. Uppenbarligen är det något form av fabrikationsfel på just Sapphire defense för jag såg att det även fått dåliga reviews på Amazon etc för samma problem. Får gå tillbaka till "Glass+" istället.

1
Bevaka tråden