Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Duolingo släpper klingon-kurs

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjänsten Duolingo vill lära oss nya språk, men vem säger språkkurser måste begränsas till språk härifrån jorden? Den senaste kursen lär ut klingonska – ett riktigt språk för ett fiktivt folk.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Tjänsten Duolingo vill lära oss nya språk, men vem säger språkkurser måste begränsas till språk härifrån jorden? Den senaste kursen lär ut klingonska – ett riktigt språk för ett fiktivt folk.

Läs hela artikeln här

Det här har du väntat länge på att få lära dig @Idablixeller?

Ursprungligen av TheiPad:

Det här har du väntat länge på att få lära dig @Idablixeller?

Har givetvis påbörjat kursen på Duolingo redan, men att ta steget fullt ut som Felix kommer jag nog inte ha tålamod till. Har varit sugen på att köpa den där Okrand-boken länge till min lilla Star Trek-samling dock. Borde kanske ta tag i det.

Jag och @amandareventlid var ikväll på Turteatern och såg Visit Qo’noS. Hade gärna haft med en univsalöversättare dit Så rolig föreställning. De blandade engelska och klingonska så allt var inte ”rena grekiskan”.

Ursprungligen av Ida Blix:

Har givetvis påbörjat kursen på Duolingo redan, men att ta steget fullt ut som Felix kommer jag nog inte ha tålamod till. Har varit sugen på att köpa den där Okrand-boken länge till min lilla Star Trek-samling dock. Borde kanske ta tag i det.

Jag och @amandareventlid var ikväll på Turteatern och såg Visit Qo’noS. Hade gärna haft med en univsalöversättare dit Så rolig föreställning. De blandade engelska och klingonska så allt var inte ”rena grekiskan”.

Kanske något för dig och @amandareventlid att göra tillsammans.

1
Bevaka tråden