Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #222: Varför har Åke min dator?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amanda och Ida pratar om att ha ett jobb som är som julafton, Idas nya jobbdator, WWDC, Klingoner – deras mat och språk, Fibits nya klocka och "tjejprodukter".

Läs hela artikeln här

Grattis till avsnitt 222! Ser framemot 444 avsnitt till. Då festar vi!

Tack för avsnittet!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2018-03-17 17:16

Denna adaptern passar nog Idas nya jobbdator: https://new.webhallen.com/se/product/267729-S...

  • Medlem
  • 2018-03-17 20:14
Ursprungligen av pt96hni:

Denna adaptern passar nog Idas nya jobbdator: https://new.webhallen.com/se/product/267729-S...

Den borde passa det mesta ?

  • Medlem
  • 2018-03-17 20:18

Tack för poddavsnitt har inte lyssnat klart ännu tyvärr
Fick du datorn?
En fråga då ni pratar så öppet om arbetsplatsen
Har inte Mac möjlighet till dockningstationer
Jag kör PC då jag på jobbet ritar i CAD
Har bärbar PC med dockningstation till externa skärmar och annat
Funkar inte Mac så?

Ursprungligen av PaO:

Tack för poddavsnitt har inte lyssnat klart ännu tyvärr
Fick du datorn?
En fråga då ni pratar så öppet om arbetsplatsen
Har inte Mac möjlighet till dockningstationer
Jag kör PC då jag på jobbet ritar i CAD
Har bärbar PC med dockningstation till externa skärmar och annat
Funkar inte Mac så?

USB-C dockor. T.ex. https://www.dustinhome.se/product/5011006185/...
Precis som flesta nya PCs nuförtiden.

Någon traditionell dockningslösning har aldrig funnits till Mac som PC haft sen urminnes tider.

Ursprungligen av keptang:

Någon traditionell dockningslösning har aldrig funnits till Mac som PC haft sen urminnes tider.

PowerBook Duo kommer rätt nära.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

PowerBook Duo kommer rätt nära.

Sant, den var vacker. ??

  • Medlem
  • 2018-03-17 22:59
Ursprungligen av keptang:

USB-C dockor. T.ex. https://www.dustinhome.se/product/5011006185/...
Precis som flesta nya PCs nuförtiden.

Någon traditionell dockningslösning har aldrig funnits till Mac som PC haft sen urminnes tider.

Okej tack för svar ?

  • Medlem
  • 2018-03-17 22:59
Ursprungligen av keptang:

Sant, den var vacker. ??

Tjusig ?

Ursprungligen av pt96hni:

Denna adaptern passar nog Idas nya jobbdator: https://new.webhallen.com/se/product/267729-S...

Har tittat på några varianter av dem ja. Kan inte bestämma mig för om det verkar smidigast med de där varianterna som sätts direkt i usb-c-porten, eller har en liten sladd först som den du tipsar om...

Ursprungligen av PaO:

Tack för poddavsnitt har inte lyssnat klart ännu tyvärr
Fick du datorn?
En fråga då ni pratar så öppet om arbetsplatsen
Har inte Mac möjlighet till dockningstationer
Jag kör PC då jag på jobbet ritar i CAD
Har bärbar PC med dockningstation till externa skärmar och annat
Funkar inte Mac så?

Jag fick datorn till slut! Satte den på att återskapa sig från min Time Machine-backup i fredags när jag gick hem. Kunde inte vänta till imorgon så är nu på kontoret och kollar hur det gått för den.

Wifi var inte rätt väg att gå (borde ha lärt mig vid det här laget att det sällan är det när man ska skyffla mycket data). Nu har jag letat upp USB-C till USB-A-adapter och en USB till Ethernet. Nuuu rullar det på mycket bättre

  • Medlem
  • 2018-03-18 12:48
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag fick datorn till slut! Satte den på att återskapa sig från min Time Machine-backup i fredags när jag gick hem. Kunde inte vänta till imorgon så är nu på kontoret och kollar hur det gått för den.

Wifi var inte rätt väg att gå (borde ha lärt mig vid det här laget att det sällan är det när man ska skyffla mycket data). Nu har jag letat upp USB-C till USB-A-adapter och en USB till Ethernet. Nuuu rullar det på mycket bättre

Trevligt att höra ?

  • Medlem
  • 2018-03-18 12:49

Hoppas att ni får testa S9 plus och nya DeX pad ?

Ursprungligen av PaO:

Hoppas att ni får testa S9 plus och nya DeX pad ?

Jag håller nu Galaxy S9 i min hand, som känns rätt liten men trevlig i min hand (vi fick den nya lila färg och jag är helnöjd). DeX kommer bli ett separat test.

  • Medlem
  • 2018-03-18 17:09
Ursprungligen av amandareventlid:

Jag håller nu Galaxy S9 i min hand, som känns rätt liten men trevlig i min hand (vi fick den nya lila färg och jag är helnöjd). DeX kommer bli ett separat test.

Lysande och väntar med spänning på tester

Ursprungligen av Ida Blix:

Har tittat på några varianter av dem ja. Kan inte bestämma mig för om det verkar smidigast med de där varianterna som sätts direkt i usb-c-porten, eller har en liten sladd först som den du tipsar om...

Själv använder jag mig av en Hyperdrive och är mycket nöjd. Kanske vore något för dig?

Ursprungligen av nyllet83:

Själv använder jag mig av en Hyperdrive och är mycket nöjd. Kanske vore något för dig?

Lutar mycket åt en Hyperdrive Duo.

Har så här långt skaffat mig en USB-C/Displayport-sladd till skärmen jag har på jobbet och lånat en hub med "gamla" USB och SD-kort. Kan jobba på lite som vanligt nu i alla fall.

1
Bevaka tråden