Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har HomePod

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Raja1:

En annan fråga där jag är ruggigt sugen på att klicka hem två stycken ikväll, eftersom det ej har kommit till Sverige ännu, måste man köpa något extra elutag adapter som du pratade om ovan eller är den "startklar" redan när man får den?

Du behöver en adapter. typ 60kr styck

  • Medlem
  • 2018-03-18 15:40
Ursprungligen av kafferast:

Du behöver en adapter. typ 60kr styck

Någon länk till denna adapter hittar inte någonstans..:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-03-18 15:54

Ska snart till London. Sjukt sugen på att handla en.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2018-03-18 16:08
Ursprungligen av Raja1:

Någon länk till denna adapter hittar inte någonstans..:(

Kör denna personligen:
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg...

Ursprungligen av Raja1:

Någon länk till denna adapter hittar inte någonstans..:(

Jag kör denna: https://m.clasohlson.com/se/Reseadapter,-UK-t...

Ursprungligen av dermike:

Jag också

Ursprungligen av Raja1:

En annan fråga där jag är ruggigt sugen på att klicka hem två stycken ikväll, eftersom det ej har kommit till Sverige ännu, måste man köpa något extra elutag adapter som du pratade om ovan eller är den "startklar" redan när man får den?

Jag fick sådan där "skross" adapter från säljaren, som kjell säljer tror jag. Känns tajt och gedigen.

Senast redigerat 2018-03-19 14:15

Idag landade äntligen första HomePoden. Måste säga att jag är sjukt imponerad över ljudet! Nu blir det att sälja Sonos-prylarna.

  • Medlem
  • 2018-03-25 20:21
Ursprungligen av Erikfridell:

Idag landade äntligen första HomePoden. Måste säga att jag är sjukt imponerad över ljudet! Nu blir det att sälja Sonos-prylarna.

Vilka Sonos prylar ersätter du?

När kommer den till Schweden!? Vill ha! ?

Ursprungligen av PaO:

Vilka Sonos prylar ersätter du?

Tanken är att ersätta 3 st. Play One med två HomePod’s. Men avvaktar nog med att köpa den andra tills de kommer till Sverige.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-03-26 08:51

Jag är sugen på att ersätta min soundbar+bas med 2 Homepods (när stöd för stereoljud finns).
Soundbar+bas används även för att lyssna på musik i vardagsrummet i dagsläget.
Dock är jag konfunderad över hur jag ska lösa en sak.
Att få ljudet från AppleTV 4 till homepod är ju inga konstigheter.

MEN, om man vill se på TV där man inte nyttjar AppleTVn eller vill spela Playstation 4, hur löser man det med ljudet då?
Jag är inte sugen på att ha både soundbar+bas och homepods

  • Medlem
  • Haninge
  • 2018-03-27 09:48
Ursprungligen av bjorsi:

MEN, om man vill se på TV där man inte nyttjar AppleTVn eller vill spela Playstation 4, hur löser man det med ljudet då?
Jag är inte sugen på att ha både soundbar+bas och homepods

Går inte på något smidigt sätt... kanske via någon HDMI->AirPlay-adapter

Ursprungligen av bjorsi:

Se sida 3 gällande byta stickpropp: Uttdrag elsäkerhetspocket

Köpte en snygg stickpropp i USA till min homepod. riktigt snygg och inget som stör i utseende. grym högtalare

Tänkte skriva lite om min & sambons upplevelse av denna grymma produkt. Beställde en "space grey" HomePod från Ebay UK, slutnotan hamna runt 3700kr med frakt, ny. Har ingen tidigare erfarenhet av smarta högtalare utan har använt en samsung multiroom av äldre modell. Poden står i kombinerat kök/vardagsrum ca 40 kvadratmeter. Ljudet är förvånansvärt bra. Fyller rummet bra även vid låg ljudnivå något som förra högtalaren inte klarade av. Svårt att beskriva men låter mer "rent" & tydligt vid hög som låg volym. Mikrofonerna snappar upp hej siri i hela rummet även vid "hög" ljudnivå utan problem. Bara säga "hey siri play muse" tex, behöver inte vänta på kontakt, väldigt smidigt.

Har sen tidigare apple music så inga problem där. Både jag, sambo & bonus ungar pratar glatt på svengelska & siri förstår de flesta låt förslagen, inklusive volym styrning etc. Ska tillägga det är nästan uteslutande amerikanska artister, kan tänkta mig svenska artister & uttal är svårt. Gillar även funktionen att säga till siri när en låt är bra eller dålig så läggs den algoritmen med. Känts redan som att musik förslagen närmar sig det vi gillar mest. Har även några philips hue & det funkar utan problem.

Summering: Bästa köpet på länge, lyfter hela eco system känslan, fyller vårt liv med massa ny musik. Oerhört bekvämt & komma hem & redan vid ytterdörren säga till siri & spela lite skön atmosfär musik. Jag & sambon minns det som igår när vi stod på b&w & Åhlens & letade cd-skivor. Skivan kostade 179kr & i snitt var 3-4 låtar bra. Väl hemma stod skivorna i hemska cd-ställ och det dammade nå djävulskt. skivor skulle bytas i spelaren, etc etc. Nu har vi 45 miljoner låtar & behöver bara säga till tjejen inuti högtalaren, helt jävla otroligt.

Kul att du är nöjd!

Jag började handla online på först Boxman 1997 och sedan CDON 1999, och där kostade skivorna runt hundralappen redan för 20 år sedan. Tog fram första kvittot där jag köpt Ulf Lundells Män utan kvinnor för 99kr, Nordman Här och nu 99kr, Lisa Ekdahl Bortom det blå 129kr samt två Lundell-singlar för 33kr styck. Idag köper jag mest skivor på myrorna, erikshjälpen, pmu och liknande för 10kr styck, men nappar också på fina nya skivboxar som de som kommit med David Bowie eller tidigare nämnda Ulf Lundell med Hemåt genom Rift Valley som är ett makalöst karriäravslut. Mycket sällan jag betalar över 100kr även för nytt idag men det finns några givetvis några undantag som Sophie Zelmani, Anna Ternheim eller Rebecka Törnqvist t ex. Artister jag vill stötta.

För mig är den fysiska upplevelsen att sätta sig ner med en skiva och verkligen lyssna samt läsa texter i häftet osv värt väldigt mycket så strömmande tjänster kan aldrig bli mer än ett komplement för mig. När artister slutar släppa fysiska skivor så slutar jag lyssna, vilket ändå inte gör så mycket då det finns enorma mängder kvalitetsmusik som redan är skapad. Att plocka fram och sätta på Mobile Fidelity-utgåvan av Dark side of the moon eller Wish you were here, dimma ljuset och drömma sig igenom skivan är en fantastisk upplevelse jag aldrig tröttnar på.

Jag är så tekniknördig man kan bli, men mitt musikintresse skulle dö om jag nöjde mig med bara strömmad musik. Tur att vi alla är olika och visst är avancerad teknik som ger oss tillgång till nya upplevelser häftigt (likt laseravlästa skivor som togs fram 1970-talet och var en fantastisk bedrift, eller HomePod)!

Jag åker till Florida i morgon...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-04-09 10:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag åker till Florida i morgon...

Menar du att man ska lägga en beställning via dig då?
Även om man är obstinat när det gäller elsäkerhet?

Finns det någon här som kör Apple TV med Homepod och Telia appen? Jag brukar ställa in Homepod som ljud ut via ett långtryck på hemskärmen eller Apples tv-app. Problemet är att ibland stryps ljudet, helt random känns det som. Är det någon som kan prova? Tänkte att jag ska höra av mig till Telia, men vill gärna då komma till rätt personer, hur man nu gör det..

Ursprungligen av Ida Blix:

Hallå Homepod-ägare!

Är det någon av er här i tråden som har en Homepod, bor i eller ofta är i Stockholm som skulle vilja assistera redaktionen? Vi vill jättegärna provlyssna Homepod och kanske göra en video.

Jag bor här hela tiden. Kan låna ut min.

//Redaktionen

Jahapp. Då har jag också en...

Fick min igår, verkligen bra ljud* för storleken och mycket hög WAF...
*då jämför jag med en Naim Mu-so.

Senast redigerat 2018-04-18 15:16
Ursprungligen av Hjopekk:

Fick min igår, verkligen bra ljud för storleken och mycket hög WAF...

japp, WAF:en överlevde 30 minuters väntan på Coconut Point Apple Store. Hur mycket folk som helst...:)

Har bara provkört den för att se att den fungerar. Blir spännande att se hur det blir hemma

Siri upphör aldrig att förvåna mig. Varför klarar inte Siri av svenska på HomePod när stödet finns för andra enheter?

Ursprungligen av BlackSmp:

Varför klarar inte Siri av svenska på HomePod när stödet finns för andra enheter?

Har du frågat henne? ?

Ursprungligen av carlsson:

Har du frågat henne? ?

Hon begrep inte...;)

Skämt åsido. Försökte få HP att spela Sommaren är kort men det gick givetvis åt skogen...

  • Medlem
  • 2018-04-18 12:41
Ursprungligen av BlackSmp:

japp, WAF:en överlevde 30 minuters väntan på Coconut Point Apple Store. Hur mycket folk som helst...:)

Har bara provkört den för att se att den fungerar. Blir spännande att se hur det blir hemma

Siri upphör aldrig att förvåna mig. Varför klarar inte Siri av svenska på HomePod när stödet finns för andra enheter?

Köpte min på samma ställe, trevligt litet köpcentrum...

Ursprungligen av wolf:

Köpte min på samma ställe, trevligt litet köpcentrum...

Coolt!

Någon mer som har märkt att basen är "ner-equad" på homepoden iom senaste uppdateringen?

  • Medlem
  • 2018-06-14 22:13
Ursprungligen av forband:

Någon mer som har märkt att basen är "ner-equad" på homepoden iom senaste uppdateringen?

Det är okej ni får skratta, men hur uppdaterar man sin Homepod som?

Ursprungligen av Raja1:

Det är okej ni får skratta, men hur uppdaterar man sin Homepod som?

Din homepod ska finnas i appen "hem". Gå in där och rota

Bevaka tråden