Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speglingsapp?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har använt en app som heter ”Screen Mirror” av Alexander Jungeburth för Android. Jag undrar om det finns någon iOS app som har samma funktion?
Tacksam för hjälp

Vad vill du spegla till? Finns en inbyggd funktion i iOS.

Här är några tips:
https://drfone.wondershare.com/iphone-mirror/...
https://airmore.com/iphone-mirror-app.html

Lättare att ge mer exakta svar om du berättar vad du vill spegla från, och till.

Jag vill spegla hela telefonens innehåll. Hemskärmar, appar, inställningar. Jag använder hdmi och adapter då jag bara har iPhone. Men nu vill jag spegla på en Chromeflik där det finns olika Androider på de andra flikarna.
Vilken inbyggd funktion är det du berättar om?

Ursprungligen av Pektanten:

Jag vill spegla hela telefonens innehåll. Hemskärmar, appar, inställningar. Jag använder hdmi och adapter då jag bara har iPhone. Men nu vill jag spegla på en Chromeflik där det finns olika Androider på de andra flikarna.
Vilken inbyggd funktion är det du berättar om?

Och du vill spegla det till vad?

Googla på exempelvis ”skärmdelning iPhone”:

https://support.apple.com/sv-se/HT204289

Jag vill spegla till en chromeflik på dato/surfplatta och sedan flikarna till TV/projektor

Ursprungligen av Pektanten:

Jag vill spegla till en chromeflik på dato/surfplatta och sedan flikarna till TV/projektor

Lättare är då att koppla en chromecast till projektor/tv.

Annars behöver du koppla din iOS-enhet till en Mac, sedan skärmdela via QuickTime och sedan till tv/projektor.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-03-18 23:35
Ursprungligen av Pektanten:

Jag vill spegla hela telefonens innehåll. Hemskärmar, appar, inställningar. Jag använder hdmi och adapter då jag bara har iPhone. Men nu vill jag spegla på en Chromeflik där det finns olika Androider på de andra flikarna.
Vilken inbyggd funktion är det du berättar om?

Lite skillnad på att få en Chromeflik till en annan enhet och att få inställningar från en enhet till en annan. Vill du att en iPhone ska bli identiskt med en annan?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-19 10:34

Android-appen du nämner startar en webbserver på telefonen som man kan ansluta till via valfri webbläsare på samma nätverk. Väl där ser man en videoström av det som händer på telefonens skärm.

Något sådant finns inte för iOS, då man inte kan ha bakgrundsprocesser igång på det sättet.

Det alternativ som finns är att använda den inbyggda funktionen AirPlay för att skicka skärmbilden till en AppleTV eller annan AirPlay-server (det ska finnas appar till datorn som kan agera ta emot AirPlay). Att få upp skärmbilden direkt i en webbläsare är nog för mycket begärt tyvärr.

Mirroring360 finns om man vill prova. Finns för flera plattformar. Om du provar recensera gärna

1
Bevaka tråden