Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömbrytare för Philips Hue lanseras

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trots all automatisering kan det ibland vara skönt att kunna tända sina uppkopplade lampor via den vanliga strömbrytaren på väggen. Innan årets slut kommer det att släppas smarta strömbrytare till Philips Hue-lampor.

Läs hela artikeln här

Det låter ju riktigt bra, rädd för att prislappen blir saftig dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-03-20 09:37

Om ni frågar Philips, fråga gärna också om strömbrytarna blir HomeKit-kompatibla. (Kan jag ha en strömbrytare som INTE styr en Hue-lampa utan t.ex. en Elgato energy via HomeKit?)

Annars är det ju lite lamt.

Ursprungligen av pesc:

Om ni frågar Philips, fråga gärna också om strömbrytarna blir HomeKit-kompatibla.

Absolut, jag fick svaret att det inte är Philips utan företagen som säljer strömbrytarna som vet något om lansering på den svenska marknaden, men jag frågade om Homekit-stöd med! Får se om Philips kan svara eller om jag får höra av mig till Feller, Niko och Vimar för att få svar på det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-03-20 14:26
Ursprungligen av pesc:

Om ni frågar Philips, fråga gärna också om strömbrytarna blir HomeKit-kompatibla. (Kan jag ha en strömbrytare som INTE styr en Hue-lampa utan t.ex. en Elgato energy via HomeKit?)

Annars är det ju lite lamt.

Kan aldrig tänka mig något annat. Det hade ju varit helt vansinnigt att släppa en ny produkt i en redan HomeKit-kompatibel serie som då inte skulle vara det. Epic fail i så fall.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-03-20 19:12
Ursprungligen av pesc:

Om ni frågar Philips, fråga gärna också om strömbrytarna blir HomeKit-kompatibla. (Kan jag ha en strömbrytare som INTE styr en Hue-lampa utan t.ex. en Elgato energy via HomeKit?)

Annars är det ju lite lamt.

Det är väll klart att du inte kan. De vill ju sälja sina saker.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-03-20 21:18
Ursprungligen av Ideaman02:

Det är väll klart att du inte kan. De vill ju sälja sina saker.

Jag tror tvärtom, den kommer nog vara HomeKit-kompatibel, just för att dom vill sälja saker...

Ursprungligen av pesc:

Om ni frågar Philips, fråga gärna också om strömbrytarna blir HomeKit-kompatibla. (Kan jag ha en strömbrytare som INTE styr en Hue-lampa utan t.ex. en Elgato energy via HomeKit?)

Annars är det ju lite lamt.

Fick svar från Philips nu om Homekit-stöd. Det är inget de kan svara på så jag får höra av mig till tillverkarna!

1
Bevaka tråden