Apples Podcast-app Ă€r đŸ’©

TrÄden skapades och har fÄtt 24 svar. Det senaste inlÀgget skrevs .
1

Är det bara jag som blir sĂ„ fruktansvĂ€rt förbannad pĂ„ denna appen?
Jag jobbar natt sÄ podcast gÄr varmt i öronen drygt 7 timmar per natt.
Saker som krÄnglar;

Turordningen gÄr baklÀnges i avsnitts-arkivet, om jag till exempel börjar spela ett avsnitt mitt i ett program sÄ gÄr den baklÀnges nÀr det Àr ett nyare avsnitt över.

Vissa avsnitt dör bara, startar ett avsnitt och helt plötsligt stÀngs det av eller nÀr det stÄr och tuggar och inte startar.
”Jahopp bara att starta om avsnittet dĂ„â€
NEJ serru ”avsnitt Ă€r inte tillgĂ€ngligt” Ă€nda tills jag spelat ett eller tvĂ„ andra avsnitt innan jag försöker igen...

Radioplay-poddar med antagligen streamad reklam kan sitta och ladda i evigheter eller inte ens starta, funkar om man spolar fram 30 sekunder ibland eller sĂ„ blir det underbara ”avsnitt Ă€r inte tillgĂ€ngligt”. đŸ€ŻđŸ€ŹđŸ˜­đŸ˜‚đŸ€Ș

Navigering, jag gÄr in i podden och vÀljer 34:e P3 dokumentÀren och gÄr och lyssnar.
Efter avsnittets slut gÄr jag in pÄ podcast, startskÀrmen Àr visst tillbaka...
MÄste Äterigen gÄ in i program, scrolla fram programmet, klicka pÄ det, scrolla ner, klicka pÄ tillgÀngliga avsnitt och scrolla mig dÀr jag var i avsnitten.
Eller jag Àr mitt bland avsnitten och vill byta program, dÄ blir det att trycka pÄ knappen tillbaka ex antal gÄnger för att komma tillbaka till menyn.

Ja just det ja!
NÀr du startar ett avsnitt snabbt och lÄser skÀrmen tÀtt inpÄ och sen stoppar ner iphonen i fickan...
Ja dÄ kommer det visst inget ljud, för du har visst avbrutit starten av avsnittet pÄ vÀrldens snabbaste smartphone processor.
Nerru! Du mÄste se till att minst en sekund tickat pÄ avsnittet innan du slÀcker den dÀr skÀrmen.

Är sĂ„ fruktansvĂ€rt tröttsamt.
Har testat nÄn mer podcast-app men har inte tagit mig orken att söka upp alla program jag har och kÀnde mig vilsen i en ny app men Àr det nÄn som kan enkla trix för appen eller vet en superenkel podcast-app?

Senast redigerat 2018-03-22 04:21
Ursprungligen av Mackan1984:

Turordningen gÄr baklÀnges i avsnitts-arkivet, om jag till exempel börjar spela ett avsnitt mitt i ett program sÄ gÄr den baklÀnges nÀr det Àr ett nyare avsnitt över.

SĂ„ gör SVTPlay pĂ„ ïŁżTV ocksĂ„, jĂ€kligt irriterande.

Lyssnar inte alls nÀstan pÄ podcaster sÄ kan inte hjÀlpa dig...

Det finns alternativ - jag kör Overcast

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns alternativ - jag kör Overcast

FÄr vÀl ge mig pÄ att Àntligen byta.
Segt att söka upp alla program igen bara

• Medlem
  • KungĂ€lv
  • 2018-03-22 06:57

AnvÀder downcast.
Lyssnar inte mycket pÄ pod men inte upplevt nÄgra problem med den iaf.

HÀr har du, enligt mig, de tvÄ bÀsta Podcast-apparna till iOS just nu:

Overcast
https://overcast.fm/

Pocket Casts
https://play.pocketcasts.com

BÀgge har sina brister, men bÀgge Àr otroligt mycket bÀttre Àn den medföljande!

Rekommenderas varmt, och vÀl vÀrt varenda öre.

😊

Ursprungligen av carlsson:

HÀr har du, enligt mig, de tvÄ bÀsta Podcast-apparna till iOS just nu:

Overcast
https://overcast.fm/

Pocket Casts
https://play.pocketcasts.com

BÀgge har sina brister, men bÀgge Àr otroligt mycket bÀttre Àn den medföljande!

Rekommenderas varmt, och vÀl vÀrt varenda öre.

😊

HÄller definitivt med hÀr.
OverCast skulle jag sÀga Àr bÀst om man bara lyssnar i mobilen.

Stora fördelen med Pocketcast Àr att den finns som desktop-klient för Mac, web-klient och för Android,
sÄ hoppar man mellan olika system eller vill köra pÄ datorn Àr den definitivt att föredra.

• Redaktör
  • Sollentuna
  • 2018-03-22 13:20

Jag lyssnar bara i den inbyggda, men lyssnar pÄ ett avsnitt hÀr eller dÀr och prenumererar inte pÄ flera poddar. SÄ har inget att klaga pÄ alls. Men hör otroligt bra om Overcast frÄn vÀnner som lyssnar betydligt mer pÄ poddar Àn vad jag gör.

• Medlem
  • 2018-03-22 14:55

Det gĂ„r att stĂ€lla in om man vill ha spelordning, "Nyast till Ă€ldst" eller "Äldst till nyast", för varje program.

• Medlem
  • Skara
  • 2018-03-22 14:58

Har tÀnkt byta sÄ lÀnge, men kommer aldrig till skott. Vet inte om det Àr jag som anvÀnder appen fel, men tycker det Àr för mÄnga steg för att ens komma igÄng och lyssna. Ogillar Àven att jag inte kan ordna podcasterna i den ordning jag vill. För att inte tala om hur mÄnga gÄnger jag rÄkat ta bort en prenumeration istÀllet för ett specifikt avsnitt.

Har mest sneglat pÄ Pocket Casts dÄ den har mest tilltalande design.

Kör Pocket Casts och Àr grymt nöjd. Smidigt med synkning osv..

FÄr vÀl ge mig pÄ att Àntligen byta.
Segt att söka upp alla program igen bara

GÄr snabbt om du kör overcast pÄ datorns webblÀsare och Podcast-appen i mobilen.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag lyssnar bara i den inbyggda, men lyssnar pÄ ett avsnitt hÀr eller dÀr och prenumererar inte pÄ flera poddar. SÄ har inget att klaga pÄ alls. Men hör otroligt bra om Overcast frÄn vÀnner som lyssnar betydligt mer pÄ poddar Àn vad jag gör.

Tips till test kanske? 😜
NĂ„n som Ă€r sugen att gĂ„ igenom en drös podcast-appar pĂ„ redaktionen och utse en vinnare möjligtvis 😁

Ursprungligen av keptang:

Köpte mig pocket casts och har suttit en stund och addat alla poddar.
HÄller tummarna för att den blir bra, gillade att man kunde vÀlja utseende

Ursprungligen av papichulo:

HÄller definitivt med hÀr.
OverCast skulle jag sÀga Àr bÀst om man bara lyssnar i mobilen.

Stora fördelen med Pocketcast Àr att den finns som desktop-klient för Mac, web-klient och för Android,
sÄ hoppar man mellan olika system eller vill köra pÄ datorn Àr den definitivt att föredra.

Gör den? Jag kan bara hitta iOS/Droid och web-klient.

Aha!! Hittade den pÄ deras blog.
https://blog.shiftyjelly.com

Ska verkligen testa detta. Jag var inne pÄ att skapa lite egna podcast-appar men denna kanske fyller tomrummet.

TÀnkte kolla om du vet ett sÀtt för spelaren att fortsÀtta automatisk streaming av nÀsta avsnitt i Pocket Casts

TÀnkte kolla om du vet ett sÀtt för spelaren att fortsÀtta automatisk streaming av nÀsta avsnitt i Pocket Casts

Vet inte om det gÄr, inget jag kollat efter Àn.

Det gÄr inte. DÀrför har jag bytt till Overcast.

Overcast har dessutom hÀmtning av spellistor frÄn andra Pod-spelare.
Samt att du kommer Ät alla dina avsnitt och poddar pÄ deras hemsida (man skapar ett konto).

Jag kan sÀga att jag Àven har mailat supporten pÄ bÄde Overcast och Pocket cast, med idéer pÄ förbÀttringar. Ingen av dem har svarat, sÄ dÀr Àr de lika dÄliga tyvÀrr.

AnvÀnt Apples lösning under alla Är men tror jag ska överge den nu. Testar Overcast. Gillar Smart Speed-funktionen. Att kunna exportera och importera opml-fil Àr bra men gÄr det pÄ nÄgot sÀtt att exportera opml frÄn Apples Podcaster?

Det gÄr inte. DÀrför har jag bytt till Overcast.

Overcast har dessutom hÀmtning av spellistor frÄn andra Pod-spelare.
Samt att du kommer Ät alla dina avsnitt och poddar pÄ deras hemsida (man skapar ett konto).

Jag kan sÀga att jag Àven har mailat supporten pÄ bÄde Overcast och Pocket cast, med idéer pÄ förbÀttringar. Ingen av dem har svarat, sÄ dÀr Àr de lika dÄliga tyvÀrr.

Jahopp dĂ„ blir det till att byta igen dĂ„ 😅

• Redaktör
  • Stockholm
  • 2018-03-23 15:42

Jag lyssnar bara pÄ podcasts i den inbyggda podd-appen men Ä andra sidan har jag hittills bara prenumererat pÄ en enda podd - P3 DokumentÀr, sÄ det har inte varit ett problem för mig. Nu har jag dock lagt till tvÄ nya poddar pÄ senare tid, sÄ det ÄterstÄr att se om jag ocksÄ finner standardspelaren allt för begrÀnsande.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2018-03-23 19:51

Jag har aldrig startat Apples podcastspelare sÄ den kan jag inte uttala mig om, men Overcast har jag anvÀnt sedan dagen den slÀpptes och Àr mycket nöjd. Den hanterar mina prenumerationer och dagliga lyssnande mycket bra!

Senaste Overcast har fÄtt ett vettig funktion, om man startar uppspelning igen sÄ spolar den tillbaka och börjar i ett tyst stycke, dvs mellan ord.

• Medlem
  • Linköping
  • 2018-03-24 14:57

Jag har fÄtt bra respons frÄn shifty jelly (pocket cast), men tyvÀrr lyckas de introducera nya irriterande buggar i raskare takt Àn de tar bort gamla. Dessutom upplever jag att grÀnssnittet blir mer plottrigt och omstÀndligt över tid. Fördelen Àr som sagt om man varvar lyssningen frÄn fler Àn en enhet.

Dessutom stöder den Chromecast/Chromecast Audio med.

1
Bevaka trÄden