Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch-ID dongel?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon sådan?

Nu när jag köpt Apples BT-tangentbord med numerisk del, önskar jag att det också hade haft Touch-ID inbyggt.
Någon som vet om det finns nån lös mojäng med sladd som kan kopplas in på en MBPr med Touch-ID, så man slipper öppna den varje gång man ska låsa upp den?

Nej, men se ex https://macid.co

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej, men se ex https://macid.co

Nja, plocka up iPhone eller iPad låter inte så bekvämt... men kom ju på att Watch låser ju upp om man bara kommit ihåg att ställa in det så...

Problem solved!

Inte ens Apple-suporten kom på denna enkla lösning

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-08-22 01:02
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej, men se ex https://macid.co

Heter numera Unlox. 40kr kostar iOS appen. När jag, eller mer precist min iPhone 7+ lämnar rummet aktiveras skrämsläckaren.
När jag kommer tillbaka får jag en notis på mobilen, klickar på den och låser upp med tummen. Därefter är jag inloggad på datorn.
Sjukt smidigt!

Extrafunktioner i appen: kan styra itunes/Spotify, mute, skicka/ta emot urklipp mellan dator och mobil.

Ursprungligen av reboot81:

Heter numera Unlox. 40kr kostar iOS appen. När jag, eller mer precist min iPhone 7+ lämnar rummet aktiveras skrämsläckaren.
När jag kommer tillbaka får jag en notis på mobilen, klickar på den och låser upp med tummen. Därefter är jag inloggad på datorn.
Sjukt smidigt!

Extrafunktioner i appen: kan styra itunes/Spotify, mute, skicka/ta emot urklipp mellan dator och mobil.

Skrämsläckare är inte att leka med nu när det börjar bli mörkare.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-08-22 12:30
Ursprungligen av Andorr:

Skrämsläckare är inte att leka med nu när det börjar bli mörkare.

De minsta blir rejält skrämda.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-09-13 22:51
Ursprungligen av reboot81:

Heter numera Unlox. 40kr kostar iOS appen. När jag, eller mer precist min iPhone 7+ lämnar rummet aktiveras skrämsläckaren.
När jag kommer tillbaka får jag en notis på mobilen, klickar på den och låser upp med tummen. Därefter är jag inloggad på datorn.
Sjukt smidigt!

Extrafunktioner i appen: kan styra itunes/Spotify, mute, skicka/ta emot urklipp mellan dator och mobil.

Uppdatering:

Förra veckan var min iPhone på lagning, och jag körde med en Samsung+4S, utan Unlox - och jag saknade Unlox rejält.

En sak som inte fungerar så bra är när sambon loggar in på sitt konto, då brukar Unlox inte funka gången efteråt. Någon enstaka gång har det inte fungerat i övrigt, vet inte varför. Men det gör inget, att jag får skriva in mitt lösenord var 30:e gång är ok. Att jag slipper skriva in det varje gång annars är helt underbart.

Sen kan man skicka text man kopierat fram och baka, styra Spotify när det spelar på datorn är plus.

Datorn låses upp när den känner tillräckligt (går att ställa in) blåtandssignal från mobilen. Och tvärt om när man går från datorn.

Mitt råd är köp.

1
Bevaka tråden