Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples Podcast-app är ?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som blir så fruktansvärt förbannad på denna appen?
Jag jobbar natt så podcast går varmt i öronen drygt 7 timmar per natt.
Saker som krånglar;

Turordningen går baklänges i avsnitts-arkivet, om jag till exempel börjar spela ett avsnitt mitt i ett program så går den baklänges när det är ett nyare avsnitt över.

Vissa avsnitt dör bara, startar ett avsnitt och helt plötsligt stängs det av eller när det står och tuggar och inte startar.
”Jahopp bara att starta om avsnittet då”
NEJ serru ”avsnitt är inte tillgängligt” ända tills jag spelat ett eller två andra avsnitt innan jag försöker igen...

Radioplay-poddar med antagligen streamad reklam kan sitta och ladda i evigheter eller inte ens starta, funkar om man spolar fram 30 sekunder ibland eller så blir det underbara ”avsnitt är inte tillgängligt”. ?????

Navigering, jag går in i podden och väljer 34:e P3 dokumentären och går och lyssnar.
Efter avsnittets slut går jag in på podcast, startskärmen är visst tillbaka...
Måste återigen gå in i program, scrolla fram programmet, klicka på det, scrolla ner, klicka på tillgängliga avsnitt och scrolla mig där jag var i avsnitten.
Eller jag är mitt bland avsnitten och vill byta program, då blir det att trycka på knappen tillbaka ex antal gånger för att komma tillbaka till menyn.

Ja just det ja!
När du startar ett avsnitt snabbt och låser skärmen tätt inpå och sen stoppar ner iphonen i fickan...
Ja då kommer det visst inget ljud, för du har visst avbrutit starten av avsnittet på världens snabbaste smartphone processor.
Nerru! Du måste se till att minst en sekund tickat på avsnittet innan du släcker den där skärmen.

Är så fruktansvärt tröttsamt.
Har testat nån mer podcast-app men har inte tagit mig orken att söka upp alla program jag har och kände mig vilsen i en ny app men är det nån som kan enkla trix för appen eller vet en superenkel podcast-app?

Senast redigerat 2018-03-22 04:21
Ursprungligen av Mackan1984:

Turordningen går baklänges i avsnitts-arkivet, om jag till exempel börjar spela ett avsnitt mitt i ett program så går den baklänges när det är ett nyare avsnitt över.

Så gör SVTPlay på TV också, jäkligt irriterande.

Lyssnar inte alls nästan på podcaster så kan inte hjälpa dig...

Det finns alternativ - jag kör Overcast

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns alternativ - jag kör Overcast

Får väl ge mig på att äntligen byta.
Segt att söka upp alla program igen bara

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-03-22 06:57

Anväder downcast.
Lyssnar inte mycket på pod men inte upplevt några problem med den iaf.

Här har du, enligt mig, de två bästa Podcast-apparna till iOS just nu:

Overcast
https://overcast.fm/

Pocket Casts
https://play.pocketcasts.com

Bägge har sina brister, men bägge är otroligt mycket bättre än den medföljande!

Rekommenderas varmt, och väl värt varenda öre.

?

Ursprungligen av carlsson:

Här har du, enligt mig, de två bästa Podcast-apparna till iOS just nu:

Overcast
https://overcast.fm/

Pocket Casts
https://play.pocketcasts.com

Bägge har sina brister, men bägge är otroligt mycket bättre än den medföljande!

Rekommenderas varmt, och väl värt varenda öre.

?

Håller definitivt med här.
OverCast skulle jag säga är bäst om man bara lyssnar i mobilen.

Stora fördelen med Pocketcast är att den finns som desktop-klient för Mac, web-klient och för Android,
så hoppar man mellan olika system eller vill köra på datorn är den definitivt att föredra.

Jag lyssnar bara i den inbyggda, men lyssnar på ett avsnitt här eller där och prenumererar inte på flera poddar. Så har inget att klaga på alls. Men hör otroligt bra om Overcast från vänner som lyssnar betydligt mer på poddar än vad jag gör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-03-22 14:55
Ursprungligen av Mackan1984:

Turordningen går baklänges i avsnitts-arkivet, om jag till exempel börjar spela ett avsnitt mitt i ett program så går den baklänges när det är ett nyare avsnitt över.

Det går att ställa in om man vill ha spelordning, "Nyast till äldst" eller "Äldst till nyast", för varje program.

  • Medlem
  • 2018-03-22 14:58

Har tänkt byta så länge, men kommer aldrig till skott. Vet inte om det är jag som använder appen fel, men tycker det är för många steg för att ens komma igång och lyssna. Ogillar även att jag inte kan ordna podcasterna i den ordning jag vill. För att inte tala om hur många gånger jag råkat ta bort en prenumeration istället för ett specifikt avsnitt.

Har mest sneglat på Pocket Casts då den har mest tilltalande design.

Kör Pocket Casts och är grymt nöjd. Smidigt med synkning osv..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-03-22 15:08
Ursprungligen av Mackan1984:

Får väl ge mig på att äntligen byta.
Segt att söka upp alla program igen bara

Går snabbt om du kör overcast på datorns webbläsare och Podcast-appen i mobilen.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag lyssnar bara i den inbyggda, men lyssnar på ett avsnitt här eller där och prenumererar inte på flera poddar. Så har inget att klaga på alls. Men hör otroligt bra om Overcast från vänner som lyssnar betydligt mer på poddar än vad jag gör.

Tips till test kanske? ?
Nån som är sugen att gå igenom en drös podcast-appar på redaktionen och utse en vinnare möjligtvis ?

Ursprungligen av keptang:

Kör Pocket Casts och är grymt nöjd. Smidigt med synkning osv..

Köpte mig pocket casts och har suttit en stund och addat alla poddar.
Håller tummarna för att den blir bra, gillade att man kunde välja utseende

Ursprungligen av papichulo:

Håller definitivt med här.
OverCast skulle jag säga är bäst om man bara lyssnar i mobilen.

Stora fördelen med Pocketcast är att den finns som desktop-klient för Mac, web-klient och för Android,
så hoppar man mellan olika system eller vill köra på datorn är den definitivt att föredra.

Gör den? Jag kan bara hitta iOS/Droid och web-klient.

Aha!! Hittade den på deras blog.
https://blog.shiftyjelly.com

Ska verkligen testa detta. Jag var inne på att skapa lite egna podcast-appar men denna kanske fyller tomrummet.

Ursprungligen av keptang:

Kör Pocket Casts och är grymt nöjd. Smidigt med synkning osv..

Tänkte kolla om du vet ett sätt för spelaren att fortsätta automatisk streaming av nästa avsnitt i Pocket Casts

Ursprungligen av Mackan1984:

Tänkte kolla om du vet ett sätt för spelaren att fortsätta automatisk streaming av nästa avsnitt i Pocket Casts

Vet inte om det går, inget jag kollat efter än.

Ursprungligen av Mackan1984:

Tänkte kolla om du vet ett sätt för spelaren att fortsätta automatisk streaming av nästa avsnitt i Pocket Casts

Det går inte. Därför har jag bytt till Overcast.

Overcast har dessutom hämtning av spellistor från andra Pod-spelare.
Samt att du kommer åt alla dina avsnitt och poddar på deras hemsida (man skapar ett konto).

Jag kan säga att jag även har mailat supporten på både Overcast och Pocket cast, med idéer på förbättringar. Ingen av dem har svarat, så där är de lika dåliga tyvärr.

Använt Apples lösning under alla år men tror jag ska överge den nu. Testar Overcast. Gillar Smart Speed-funktionen. Att kunna exportera och importera opml-fil är bra men går det på något sätt att exportera opml från Apples Podcaster?

Ursprungligen av carlsson:

Det går inte. Därför har jag bytt till Overcast.

Overcast har dessutom hämtning av spellistor från andra Pod-spelare.
Samt att du kommer åt alla dina avsnitt och poddar på deras hemsida (man skapar ett konto).

Jag kan säga att jag även har mailat supporten på både Overcast och Pocket cast, med idéer på förbättringar. Ingen av dem har svarat, så där är de lika dåliga tyvärr.

Jahopp då blir det till att byta igen då ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-23 15:42

Jag lyssnar bara på podcasts i den inbyggda podd-appen men å andra sidan har jag hittills bara prenumererat på en enda podd - P3 Dokumentär, så det har inte varit ett problem för mig. Nu har jag dock lagt till två nya poddar på senare tid, så det återstår att se om jag också finner standardspelaren allt för begränsande.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-03-23 19:51

Jag har aldrig startat Apples podcastspelare så den kan jag inte uttala mig om, men Overcast har jag använt sedan dagen den släpptes och är mycket nöjd. Den hanterar mina prenumerationer och dagliga lyssnande mycket bra!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-03-23 22:10

Senaste Overcast har fått ett vettig funktion, om man startar uppspelning igen så spolar den tillbaka och börjar i ett tyst stycke, dvs mellan ord.

Ursprungligen av carlsson:

Jag kan säga att jag även har mailat supporten på både Overcast och Pocket cast, med idéer på förbättringar. Ingen av dem har svarat, så där är de lika dåliga tyvärr.

Jag har fått bra respons från shifty jelly (pocket cast), men tyvärr lyckas de introducera nya irriterande buggar i raskare takt än de tar bort gamla. Dessutom upplever jag att gränssnittet blir mer plottrigt och omständligt över tid. Fördelen är som sagt om man varvar lyssningen från fler än en enhet.

Ursprungligen av keptang:

Kör Pocket Casts och är grymt nöjd. Smidigt med synkning osv..

Dessutom stöder den Chromecast/Chromecast Audio med.

1
Bevaka tråden