Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 11.3 och en drös andra uppdateringar

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple vakar in påsken med en rad systemuppdateringar, bland annat IOS 11.3 och nya versioner av Watch OS och TV OS. Dessutom får mjukvaran i högtalaren Homepod sin första uppdatering.

Läs hela artikeln här

Visst är det lite av en julafton när man får uppdatera alla sina Apple-prylar? #nerdalert

Ursprungligen av Zeugma:

Inget om batterihälsa i Iphone 5s. Det fanns det däremot i Iphone SE.

Vet vi vilka modeller som har stöd för Batterihälsa?

Hmmm, min "gamla" iPhone 6+ har fortfarande 90% kvar av nytt batteri, och jag som tycker jag pillar på den jämt...

Man undrar bara var iCloud massage tog vägen och när får vi airplay2?

Ursprungligen av westerlu77:

Man undrar bara var iCloud massage tog vägen och när får vi airplay2?

Låter spännande

Skönt att man nu igen kan se hur stor en uppdatering är.

Ursprungligen av westerlu77:

Man undrar bara var iCloud massage tog vägen och när får vi airplay2?

Massage via iCloud låter skönt. ?

Glad att ATV4 äntligen kan matcha bilduppdateringsfrekvensen. Är inte 100 på att jag skulle märka massa skillnad men tycker det låter som en sund självklarhet och något som burken borde haft från början. Vill egentligen alltid att det ska finnas möjlighet där det går att få bild och ljud som som det levereras från början.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2018-03-30 05:34
Ursprungligen av CekariYH:

Hmmm, min "gamla" iPhone 6+ har fortfarande 90% kvar av nytt batteri, och jag som tycker jag pillar på den jämt...

Hur känns den för övrigt? Inte segare än innan hoppas jag.

Min iPad Pro 12,9 (gen 1) har på sistone haft en del problem med att touchfunktionen ibland har varit dålig. Omstarter har inte hjälpt. Detta har nu fixats i iOS 11.3. Nu är den precis lika snabb och rapp som när den var ny! ?

Kom även säkerhetsuppdateringar för Mac OS äldre än High Sierra + nya iTunes och Safari för dessa.
Uppgradering av High Sierra och ny iTunes.

Ursprungligen av onnyt:

Hur känns den för övrigt? Inte segare än innan hoppas jag.

Nä, kan jag inte påstå... ibland känns den seg som om den gör nått i bakgrunden typ för att senare piggna till, som den gjort det senast året...

Ursprungligen av CekariYH:

Kom även säkerhetsuppdateringar för Mac OS äldre än High Sierra + nya iTunes och Safari för dessa.
Uppgradering av High Sierra och ny iTunes.

Blev lite förvånad igår när det inte dök upp något för Mac OS, men nu är den också installerad och klar! Tog väldigt lång tid dock - 45 minuter+ för att köra installationen

Kom också nya integritetsinställningar till iOS. Spännande nog så upptäckte jag att det står iPhone OS i loggarna för vad appar vet om dig! I mitt fall stod det iPhone OS 11.2.6.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Blev lite förvånad igår när det inte dök upp något för Mac OS, men nu är den också installerad och klar! Tog väldigt lång tid dock - 45 minuter+ för att köra installationen

iOS till iPhone tog kanske 15-20 minuter, till Watch tog 3-4h (nedladdningen tog mest tid)
Nya Sierra på min MBPr vet jag inte då nedladdningen sega till, så jag gick å la mig... men den var klar när jag vaknat

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-30 15:55
Ursprungligen av CekariYH:

iOS till iPhone tog kanske 15-20 minuter, till Watch tog 3-4h (nedladdningen tog mest tid)
Nya Sierra på min MBPr vet jag inte då nedladdningen sega till, så jag gick å la mig... men den var klar när jag vaknat

Ja, uppdateringen till Apple Watch var så långsam att jag trodde att den hängt sig och gjort klockan obrukbar...

Ursprungligen av frazze:

Ja, uppdateringen till Apple Watch var så långsam att jag trodde att den hängt sig och gjort klockan obrukbar...

Blev tom tvungen att sätta mobilen på laddning mens den höll på

Äntligen har jag inte samma tid på vänteläge som användning på min iPhone X...

Here (we go) navigeringsappen fick fnatt med senaste iOS, meddelar fel körvägar, säger sväng... när man redan svängt av, väljer konstiga rutter som blir senvägar och fartkontrollen ca 2-3m för sen :-/
Funka som den skulle igår.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-30 21:33
Ursprungligen av CekariYH:

Here (we go) navigeringsappen fick fnatt med senaste iOS, meddelar fel körvägar, säger sväng... när man redan svängt av, väljer konstiga rutter som blir senvägar och fartkontrollen ca 2-3m för sen :-/
Funka som den skulle igår.

Navigon (numera Garmin) har samma problem när iOS uppdaterades och deras app inte använde ramverk på rätt sätt. Den drog extra batteri, blev varm och tappade noggrannhet.

Ursprungligen av frazze:

Navigon (numera Garmin) har samma problem när iOS uppdaterades och deras app inte använde ramverk på rätt sätt. Den drog extra batteri, blev varm och tappade noggrannhet.

Stämmer, mobilen hade gått från ca 88% till 24% på ca 2x25 minuters navigering, dessutom bota den om när första etappen avslutades.

tvOS11.3

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple vakar in påsken med en rad systemuppdateringar, bland annat IOS 11.3 och nya versioner av Watch OS och TV OS. Dessutom får mjukvaran i högtalaren Homepod sin första uppdatering.

Läs hela artikeln här

Uppgradera inte till tvOS11.3 om ni använder passtrough då apple tog sönder det på den här versionen. Märkligt att dom alltid ska strula till det med nåt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-03-31 14:58
Ursprungligen av Fredde82:

Uppgradera inte till tvOS11.3 om ni använder passtrough då apple tog sönder det på den här versionen. Märkligt att dom alltid ska strula till det med nåt?

Har inte märkt något konstigt när jag tittar film och växlar mellan förstärkare eller tv för ljud

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-04-02 00:49

Jag uppdaterade min 6s+ för 2 dagar sedan, efter uppdateringen vill telefonen att jag loggar in för att "Uppdatera inställningar för Apple-ID". När jag försökte direkt efter uppdateringen, står den och tuggar i ett par minuter samtidigt som den är ickeresponsiv. Efter ett par minuter (kändes som halva dagen hade gått) får jag felmeddelande: Okänt fel har inträffat (eller något liknande), testade ett par gånger -> samma låsning och samma felmeddelande...
Startade om mobilen idag, testade att Uppdatera inställningarna... denna gång kommer ett annat felmeddelande: Går inte att ansluta till servern (eller liknande), testar en gång till och nu står den bara och tuggar, dvs samma som första gångerna.
Har testat att göra detta både på hemnätverket och 4G, ingen skillnad.
Är det bara jag som har detta problem?

Igår kväll boota mobilen om igen i fickan, för andra gången sedan uppdateringen, inte gjort nått speciellt med den igår eller något annat igång än iTunes till bilen... Suck!

1
Bevaka tråden