Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plötsligt i Apple Music - gå direkt till artist och album

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdateringen till IOS 11.3; plötsligt går det ÄNTLIGEN att trycka på artist i en låt som spelas, och gå direkt till artisten eller albumet. Tack Apple för en funktion som borde ha funnits där för två år sedan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-30 13:03

Hmm... fungerar bara med album för mig (har inga spellistor så pass på det alternativet). iPhone 7 som följt public beta-spåret hela vägen.

Ursprungligen av frazze:

Hmm... fungerar bara med album för mig (har inga spellistor så pass på det alternativet). iPhone 7 som följt public beta-spåret hela vägen.

Jag uttryckte mig nog lite slarvigt. Menar från "Nu spelas"-skärmen, där artist + album står i rött.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-30 15:18
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag uttryckte mig nog lite slarvigt. Menar från "Nu spelas"-skärmen, där artist + album står i rött.

Nära, din bild och beskrivning var tydlig. Jag får inte upp menyn på vare sig iPhone 7 eller iPad Pro 10.5, båda med public beta-profil. Den går bara direkt till albumet för mig. Får väl googla lite... ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-30 15:26
Ursprungligen av frazze:

Nära, din bild och beskrivning var tydlig. Jag får inte upp menyn på vare sig iPhone 7 eller iPad Pro 10.5, båda med public beta-profil. Den går bara direkt till albumet för mig. Får väl googla lite... ?

Hehe, behövde inte googla för att svara på första frågan: det går bara på köpt iTunes Store-musik. Egen-rippad från cd-skivor fungerar inte. Och det är ingen skillnad på om musik är rippad med iTunes på Mac eller från tredje-parts-ripper. Man kommer bara direkt till albumet utan menyn.

Vet någon om funktionen är beskriven någonstans?

Ursprungligen av frazze:

Hehe, behövde inte googla för att svara på första frågan: det går bara på köpt iTunes Store-musik. Egen-rippad från cd-skivor fungerar inte. Och det är ingen skillnad på om musik är rippad med iTunes på Mac eller från tredje-parts-ripper. Man kommer bara direkt till albumet utan menyn.

Vet någon om funktionen är beskriven någonstans?

Aha! Jag använder ju Apple Music/Itunes Match..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-03-31 11:54
Ursprungligen av jakobnilsson:

Aha! Jag använder ju Apple Music/Itunes Match..

Och här någonstans finns sanningen/lösningen... det visar sig att samma låt via Nyligen Spelade (Recently Played) beter sig korrekt men inte via kategorin låtar, album etc. Det ser ut att fungera med i en Smart Playlist men inte i en kategori. Kan olika versioner av ID3-taggar påverka?

Tackar för tippset ??

1
Bevaka tråden