Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla på svenska Netflix i Europa

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya regler innebär att strömmande tjänster som man betalar för i sitt hemland fungerar även på resor inom EU (nej, det är inget aprilskämt).

Läs hela artikeln här

Bra, tipsade syrran i Spanien. ?

Ursprungligen av Zeugma:

Bra, tipsade syrran i Spanien. ?

Jag tycker också att det är jätteskönt! Nu slipper jag fulladda plattan med offline-material när jag ska ut och åka.

Hur är reglerna när det kommer till Kanarieöarna?

Ursprungligen av egonprint:

Hur är reglerna när det kommer till Kanarieöarna?

Som jag förstår det så borde det komma till Kanarieöarna redan idag eftersom det tillhör Spanien. Får du det inte att funka?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-04-01 12:42

Innebär detta att vi får full tillgång till samtliga EU-länders public service utan att behöva använda VPN?

Ursprungligen av ducedo:

Innebär detta att vi får full tillgång till samtliga EU-länders public service utan att behöva använda VPN?

Gratistjänster (så som SVT Play) påverkas inte av detta.
http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-17-...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-04-01 21:53
Ursprungligen av keptang:

Gratistjänster (så som SVT Play) påverkas inte av detta.
http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-17-...

Att säga att SVT är en gratistjänst är lite fel egentligen. Vi betalar tv licens för att få nyttja den. Däremot så krävs ingen inloggning så man kan använda den utan att betalt.

Ursprungligen av mijo:

Att säga att SVT är en gratistjänst är lite fel egentligen. Vi betalar tv licens för att få nyttja den. Däremot så krävs ingen inloggning så man kan använda den utan att betalt.

Alla betalar inte, alla kan använda den utan att betala. Allt behöver finansiering, på ett eller annat sätt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-04-02 01:58
Ursprungligen av keptang:

Alla betalar inte, alla kan använda den utan att betala. Allt behöver finansiering, på ett eller annat sätt.

Min kommentar var snarare på att de fått in en paragraf som ser till att vi inte kan se svt utan för svenska gränsen. Dock verkar det som (precis som du säger) att man inte behöver betala tv licens för SVT.se o SVT play vilket jag missat så därför såg jag det inte som gratis.

1
Bevaka tråden