Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer Airplay 2?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två utlovade och efterlängtade IOS-funktioner har ännu inte dykt upp, men den första betaversionen av IOS 11.4 lockar återigen med Airplay 2 och Icloud-meddelanden.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-04-04 08:10

Alternativet som saknas:

✔️ Nej, Homepod är en ointressant produkt.

Ursprungligen av Mija:

Alternativet som saknas:

✔️ Nej, Homepod är en ointressant produkt.

La till det som alternativ

Kom inte Icloud-meddelanden i iOS 11.3?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kom inte Icloud-meddelanden i iOS 11.3?

Tyvärr inte! Den var med i några betaversioner, men togs bort innan releasen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-04 10:09

Måste mottagande enhet också uppdateras?
Gissar att det är så, men inte sett någon info om det.
Vore fint att kunna nyttja ATV3 som extra mottagare.

Bättre att de väntar med att lansera det tills det fungerar som det ska, än att de skickar ut något som fungerar bristfälligt.

Jag hopas att mina Teenage Engineering OD-11 uppdateras till AirPlay2. Det lät så på dem (Teenage Engineering alltså), håller tummar och tår! Då slipper jag använda Spotify Connect för digital musik. (Kör mest vinyl på dem)

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-04-04 22:15
Ursprungligen av jakobnilsson:

La till det som alternativ

Största problemet (och anledningen att den är ointressant) för mig är att det är en produkt för hemmet som bara klarar en användare. Snacka om feltänkt från apples sida.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-05 08:38
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Teenage Engineering OD-11

Är du nöjd? Hur många har du?

Ursprungligen av Json_81:

Är du nöjd? Hur många har du?

Jag har två stycken vita, kopplade till en Audio Technica LP5. Jag älskar retrodesignen, och det är otroligt stort och luftigt ljud i dem. De försvinner i rummet och kan spela både högt och klart om man vill det.

Det enda jag inte är nöjd med är AirPlay, men det är mer Apples begräningar än OD-11. (Att det inte går att visa en film på telefonen och samtidigt streama musik t.ex) Talade med Teenage Engineering och de vill inte lova något, men de jobbar på en uppgradering av firmvare med AirPlay2.

För att sammanfatta: De är skitsnygga och låter löjligt bra. (De är ju så himla små..)

  • Medlem
  • 2018-04-05 12:33
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag har två stycken vita, kopplade till en Audio Technica LP5. Jag älskar retrodesignen, och det är otroligt stort och luftigt ljud i dem. De försvinner i rummet och kan spela både högt och klart om man vill det.

Det enda jag inte är nöjd med är AirPlay, men det är mer Apples begräningar än OD-11. (Att det inte går att visa en film på telefonen och samtidigt streama musik t.ex) Talade med Teenage Engineering och de vill inte lova något, men de jobbar på en uppgradering av firmvare med AirPlay2.

För att sammanfatta: De är skitsnygga och låter löjligt bra. (De är ju så himla små..)

Har du provat att köpa ChromeCast Audio och köra Mini-TOSLINK till TOSLINK-kabel (optisk) på dessa bjässar i smått format

Ursprungligen av PaO:

Har du provat att köpa ChromeCast Audio och köra Mini-TOSLINK till TOSLINK-kabel (optisk) på dessa bjässar i smått format

De har Spotify Connect också, så jag kör det tills vidare. Det fungerar ju oberoende av telefonen, jag hoppad att det blir så med AirPlay2 också. Kör faktiskt min skivspelare vis optisk.. ????

  • Medlem
  • International user
  • 2018-04-06 12:07
Ursprungligen av jakobnilsson:

Tyvärr inte! Den var med i några betaversioner, men togs bort innan releasen.

Mina meddelanden verkar synkas vad är det vi pratar om här egentligen?

Ursprungligen av juanito:

Mina meddelanden verkar synkas vad är det vi pratar om här egentligen?

Det handlar mer om att dina Meddelanden kan lagras på Icloud, dvs du kan ta bort chattloggarna från t ex din mobil för att spara utrymme, men historiken finns kvar i molnet. Jämför med hur Apple Bilder fungerar med bildbiblioteket i Icloud.

Mina meddelanden tar idag upp cirka 7+ GB inklusive bilagor. Jag vill gärna frigöra det utrymmet, men inte bli av med historiken!

  • Medlem
  • International user
  • 2018-04-06 14:01
Ursprungligen av jakobnilsson:

Det handlar mer om att dina Meddelanden kan lagras på Icloud, dvs du kan ta bort chattloggarna från t ex din mobil för att spara utrymme, men historiken finns kvar i molnet. Jämför med hur Apple Bilder fungerar med bildbiblioteket i Icloud.

Mina meddelanden tar idag upp cirka 7+ GB inklusive bilagor. Jag vill gärna frigöra det utrymmet, men inte bli av med historiken!

Ok, har inte den problematiken själv dock eftersom mina meddelanden sällan är annat än ren text. Så lagrings utrymmet är nästan oändligt i det avsendet. 1.2 GB finns dock där, det syns knappt ens på skalan med de olka kategorierna.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-04-06 19:29
Ursprungligen av juanito:

Mina meddelanden verkar synkas vad är det vi pratar om här egentligen?

Dom meddelanden som du får tas emot av alla enheter men tar du bort ett på en enhet försvinner det inte på dom andra.
Skulle synkningen fungera tas det bort på alla enheter.

Jag är faktiskt helt ointresserad av dessa smarta högtalare.
Vill jag spendera pengar på högtalare så lägger jag hellre dom på ett gött bioljud som kan agera musikhögtalare emellanåt.
Att ställa lite frågor kan vara kul första dagen men det kan man ju göra med mobilen redan nu, sen vet jag aldrig titeln till låten jag vill lyssna på innan jag ser den i textform.
Så att be nån spela låten är kört för mig.

1
Bevaka tråden