Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quiz: Vad kan du om Ipad?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För åtta år sedan började den första versionen av Ipad att säljas, och vi firar med ett klurigt quiz om Apples älskade surfplatta. Hur bra koll har du?

Läs hela artikeln här

Haha, ojdå, bara tre rätt! ?
Det måste bero på att jag inte vet vad en "Ipad" är. En "iPad" däremot....

10/10 rätta svar, när man heter TheiPad i forumet så... Eller man kan säga så här: Jag lever och andas iPad.

”6/10 Korrekta svar!
Ganska bra resultat! Du har gissningsvis ägt åtminstone en eller två Ipad-modeller under åren.”

Nä, men en del svar kunde man gissa sig till.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-04-05 14:29

7/10 Korrekta svar!
Fantastiskt! Magiskt! Revolutionerande! Du heter förmodligen Ipad i mellannamn, bor på Ipad-gatan och är borgmästare i Ipadköping!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-05 14:56
Ursprungligen av carlsson:

Haha, ojdå, bara tre rätt! ?
Det måste bero på att jag inte vet vad en "Ipad" är. En "iPad" däremot....

Ja visst, det är en Ipad som inte följer 99:s skrivregler

2/10 Korrekta svar!
Aj då, inget vidare. Men du kanske mer är en laptop-person. ???

Använder iPad dagligen så jag skäms en smula nu ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-05 15:47

7/10. Besviken.

8/10

Går det inte att få en databas på alla som svarat genom själva quizet?

Ursprungligen av Texmex:

8/10

Går det inte att få en databas på alla som svarat genom själva quizet?

Hur menar du?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-04-05 17:11

Tävlingen dyker inte upp i Safari under publika betan av macOS 11.3.5. Fick köra Firefox....

Ursprungligen av amandareventlid:

Hur menar du?

Det jag menar är varför ni inte kan få resultatet direkt från formuläret. Att vi måste skriva det manuellt i forumet.

Ursprungligen av Texmex:

Det jag menar är varför ni inte kan få resultatet direkt från formuläret. Att vi måste skriva det manuellt i forumet.

Jaha, jo alltså det får vi ju. Att dela med sig av sitt resultat är mer en social grej. Vi publicerar resultaten efter varje quiz med, men veckan efter när vi har fått in de flesta svaren.

Ursprungligen av amandareventlid:

Jaha, jo alltså det får vi ju. Att dela med sig av sitt resultat är mer en social grej. Vi publicerar resultaten efter varje quiz med, men veckan efter när vi har fått in de flesta svaren.

Då är jag med nu. ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-04-05 17:58

7/10 Korrekta svar!
Fantastiskt! Magiskt! Revolutionerande! Du heter förmodligen Ipad i mellannamn, bor på Ipad-gatan och är borgmästare i Ipadköping!

Bara några gissningar...

Ursprungligen av mattiL:

7/10 Korrekta svar!
Fantastiskt! Magiskt! Revolutionerande! Du heter förmodligen Ipad i mellannamn, bor på Ipad-gatan och är borgmästare i Ipadköping!

Bara några gissningar...

Haha, revolutionerande och magiskt bra på att gissa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-05 18:43

5/10. Några till borde man kunnat, å andra sidan så var en del andra svar tagna ur luften och de gick hem...

  • Medlem
  • 2018-04-05 19:14

Här har jag nog noll rätt ?

Edit: Det blev 3 rätt ?

6/10 får väl vara ok även om jag ägt en sedan iPad 3 eller ”the new iPad”

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-06 08:21

7/10

Nästan lite dåligt, jag har betat av new ipad, air och nu en pro.
Och har en Scottevest jacka
Men min ipad pro får inte plats

Ursprungligen av Mackan1984:

6/10 får väl vara ok även om jag ägt en sedan iPad 3 eller ”the new iPad”

Den där jäkla iPad 3.. Den hade funnits ute ett halvår så jag kände mig rätt safe och köpte en till frugan.. Då en vecka senare säger Apple.. Nu kommer iPad 4 ut!
Enda gången jag känt mig blåst av Apple..

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-06 19:11
Ursprungligen av Tjosansa:

Den där jäkla iPad 3.. Den hade funnits ute ett halvår så jag kände mig rätt safe och köpte en till frugan.. Då en vecka senare säger Apple.. Nu kommer iPad 4 ut!
Enda gången jag känt mig blåst av Apple..

Du var inte ensam, minns att det var många som ondgjorde sig över att Apple släppte nytt så snart, inklusive min umgängeskrets. Jag köpte Ipad 3 kort efter att den släpptes så det kändes inte lika surt för mig, men även jag tyckte att min ganska nya platta var gammal hatt lite väl snabbt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-06 23:51

Apropå inget speciellt, men är inte nya(ste) iPad riktigt prisvärd? 32 GB utan WiFi för 3 795 kr. Den perfekta barn och hemma-iPaden.

Ursprungligen av xms67:

Apropå inget speciellt, men är inte nya(ste) iPad riktigt prisvärd? 32 GB utan WiFi för 3 795 kr. Den perfekta barn och hemma-iPaden.

Den är helt suveränt prissatt.. Men den har wifi. Det har dom alla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-07 09:04
Ursprungligen av Tjosansa:

Den är helt suveränt prissatt.. Men den har wifi. Det har dom alla

Ibland är man tröttare än vanligt..? Skrev fel, eller tänkte fel, eller hur det nu var... Annars är det en ganska dyr pryl..?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2018-04-09 15:03

7/10 Korrekta svar!
Fantastiskt! Magiskt! Revolutionerande! Du heter förmodligen Ipad i mellannamn, bor på Ipad-gatan och är borgmästare i Ipadköping!

  • Medlem
  • International user
  • 2018-04-12 16:26

6/10 men tog den svåraste frågan, och skulle jag tänkt efter lite så hade jag nog knipigt 7/10 men var lite väl snabb å svara på några frågor. T.ex. finns ju ingen 13" skärm för ipad pro men ja tänkte de avrundar väl.

10/10 första gången det hänt

1
Bevaka tråden