Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad känner ni inför inköp av MBPr i dagsläget?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur står ni er till att investera i en av de dyrare bärbara modellerna? Kommer försöka investera runt sommaren och då är frågan om det är onödigt dyrt?

Arbetet som ska tillämpas är Fotoredigering. RAW konvertering och grading i Davinci Resolve 14.

Tack för svar!
David

Till priset: 31 295,00 kr (minns när det kostade ca 25 000 kr att köpa en bra MBPr...)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-07 12:28

Jag hade avvaktat om det går.
De borde bli uppdaterade till de nya Intel-processorerna och få en 6-kärnig CPU någorlunda snart.

Många har problem med butterfly-tangentbordet på dagens MB/MBP.
Jag hade absolut avvaktat och kollat om 2018-modellerna har förbättrat tangentbord.
MBP har "Don't buy" status på macrumors, så runt juni-juli tror jag vi vet svaret.

Är i samma sitts. Min Late 2013 känns fortfarande bra men skulle gärna vilja ha 32 gig RAM vid en uppgradering. Dock är det väl tveksamt om det kommer i år. Blir köp vin nästa bump, vad det än blir.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-07 14:12

Runt sommaren kommer vi alla ha mer information, normalt uppdateras MBP då. Så återkom när det närmar sig om det är detaljer som avgör. På det stora hela tycker jag alltid man behöver en Mac..?. Men vad ställer du denna dator emot? Utan att veta det är det väldigt enkelt att svara, ja - köp!

Jag hade väntat åtminstone till WWDC, om möjligt.

Mer minne kommer du nog inte få förrän nästa år. Men förhoppningsvis kanske de gör nåt åt tangentbordet redan i år.

Ursprungligen av xms67:

Runt sommaren kommer vi alla ha mer information, normalt uppdateras MBP då. Så återkom när det närmar sig om det är detaljer som avgör. På det stora hela tycker jag alltid man behöver en Mac..?. Men vad ställer du denna dator emot? Utan att veta det är det väldigt enkelt att svara, ja - köp!

Sitter på en late 2013. Så blir å kolla uppdateringen i sommar! Hade glömt den så tack ?

1
Bevaka tråden