Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple gör tv av välkänd scifi-klassiker

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple säkrar rättigheterna till ännu en klassiker, och kan nu göra en påkostad tv-serie baserad på science fiction-romanen Stiftelsen.

Läs hela artikeln här

Stiftelsetrilogin är en av mina absoluta favoriter genom alla år av läsning. Hoppas det blir något bra och sevärt!

Äntligen! Det lär väl dröja innan det blir klart, men jösses vad detta är spännande.

Det blir nog bra för den som vill jobba under äpplets stålhandske. Lite som Sergei Eisenstein och Soviet. Så fort ryssarkomiten godkänt filmprojektet var det obehindrat med ekonomiska medel.

Apple = gamla Soviet ❤️

Ursprungligen av D_Odell:

Det blir nog bra för den som vill jobba under äpplets stålhandske. Lite som Sergei Eisenstein och Soviet. Så fort ryssarkomiten godkänt filmprojektet var det obehindrat med ekonomiska medel.

Apple = gamla Soviet ❤️

Det här inlägget förstod jag inte alls.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det här inlägget förstod jag inte alls.

Inte jag heller ??

Ursprungligen av Cancerman:

Inte jag heller ??

Vi börjar bli många som inte förstod?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det här inlägget förstod jag inte alls.

Om du tänker dig Äpplet som en enorm kassako. Vilket filmformat de än väljer (reklam, serie, film mm) kommer de skjuta in pengar i den mån så att produkten enligt dem uppnås.. Samma sak i Soviet med Sergei och Tarkovskij för den delen. Det var en stabbe av människor som beslöt vad konst var och sen kunde vad som helst förverkligas. Detta i svensk filmproduktion är rena utopin!

Som sagt lite korsjämförelser.

Senast redigerat 2018-04-12 00:08

Stiftelsetrilogin tillsammans med Heinleins Revolt mot Jorden var nog de första SF-romaner jag satte tänderna i. Sen blev det några meter till...

Men för SF-nybörjare är det nog bättre rent generellt att börja med exempelvis Börje Cronas eller Sam J Lundwalls antologier. En aning lägre tröskel, om man säger så.

Äntligen! Hoppas de sätter absoluta eliten på manus - detta kan bli det bästa i SiFi-väg sedan Bladerunner (inga jämförelser egentligen...förutom beteckningen "SiFi") - alltså något för oss som vill ha mera Brain än vad t.ex. StarWars (inget ont om den sagan..men den är gjort för barn i första hand) och som tycker att (stundom) geniala Brain-SiFi'n StarTrek är för plastig, träig, lowbudget, etc.
Gör dom detta riktigt riktigt bra så blir det dock inte en ny Game of Thrones (för lite sex etc) - gör dom det fruktansvärt bra så blir publiken marginell skulle jag tro. Me fet cred är viktig också - inte bara tittarsiffror - och Apple vårdar sitt varumärke.

Senast redigerat 2018-04-12 15:18
1
Bevaka tråden