Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google börjar identifiera spam-samtal

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Googles telefonapp för Android kommer äntligen börja vidarekoppla oönskade samtal direkt till röstbrevlådan. Detta bör förhoppningsvis innebära att du slipper resa dig upp från soffan i onödan för någon som vill sälja ett telefonabonnemang till dig.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-12 11:27

Har truecaller och svarar inte på suspekta nummer om jag inte väntar samtal.

Däremot vet jag inte om jag hade gillat att Google tar kontroll över vilka samtal som släpps igenom eller inte.
Går det att stänga av funktionen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-12 11:39

Jag har registrerat mitt nummer i NIX register och får inga sådana samtal.

Nix i all ära men det stoppar inte alla spamutlandssamtal jag har börjat få. Och inte kan jag blockera dem generellt heller. Varken iPhone eller operatören Hallon erbjuder blockering av utlandssamtal, helt eller delvis. Eller något annat generellt hinder för den delen heller. Att blockera engångsnummer är ingen tillgång i sammanhanget. Det vore bra om mobiltelefontillverkarna med flera kunde ta tag i det här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-12 20:10
Ursprungligen av Zeugma:

Nix i all ära men det stoppar inte alla spamutlandssamtal jag har börjat få. Och inte kan jag blockera dem generellt heller. Varken iPhone eller operatören Hallon erbjuder blockering av utlandssamtal, helt eller delvis. Eller något annat generellt hinder för den delen heller. Att blockera engångsnummer är ingen tillgång i sammanhanget. Det vore bra om mobiltelefontillverkarna med flera kunde ta tag i det här.

Vad tråkigt! Du har kanske råkat lämna ditt nummer på ett olämpligt ställe. Det skulle irritera mig en hel del.:-(

Ursprungligen av timofej:

Vad tråkigt! Du har kanske råkat lämna ditt nummer på ett olämpligt ställe. Det skulle irritera mig en hel del.:-(

Jag har haft numret i många år, antagligen därför. Förr eller senare hamnar det i orätta händer. Förr var det viktigare att ha ett nummer som var lätt att komma ihåg, men så är det knappast längre. Jag kan inte ens numren till mina barn utantill. Jag kanske ska byta nummer, helt enkelt.

NIX och försiktighet med vem som får numret har resulterat i att jag inte får oönskade spamsamtal - luren är underbart tyst sedan 10 år
Ett undantag - och en berättelse på hur det ändå kan gå åt helvete: För en tid sedan blev Loopia hackat, bara kundregistret alltså, och ca. 1 månad efter det så ökade email-spam dramatiskt och plötsligt ringde det från Afrika (via UK, de kör via ev växel där för att inge förtroende, luren påstår att samtalet kommer från UK alltså). Jag svarade som Namn Namnsson på svenska Interpool (på engelska) och de la på bums och sedan blev det tyst från dessa slödder också (de vet inte VEM dom ringer, har bara en massa nummer från ett hack).

1
Bevaka tråden