Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort Apples provocerande röda bricka

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdateringen till IOS 11.3 har Apple bestämt sig för att trakassera sina användare med en röd bricka tills de ställer in Apple Pay. Så här tar du bort den.

Läs hela artikeln här

Tackar

Ursprungligen av Redaktionen:

Efter uppdateringen till IOS 11.3 har Apple bestämt sig för att trakassera sina användare med en röd bricka tills de ställer in Apple Pay. Så här tar du bort den.

Läs hela artikeln här

Riktigt bra tips. Jag retar ihjäl mig på uppdateringssiffrorna som dyker upp.

På tal om uppdateringar, när man håller inne AppStore så kan man ibland välja ”uppdatera alla” men det är bara hälften av gångerna som ”uppdatera alla” kommer upp trots att det finns flera som kan uppdateras.
Bugg?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-04-10 17:04

Apropå Applepay, har swedbank någon tidsplan på när det kmr?

Ursprungligen av zOlid:

Apropå Applepay, har swedbank någon tidsplan på när det kmr?

Kolla deras Facebook Wall så har du svaret

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-04-11 09:15
Ursprungligen av Redaktionen:

[...] har Apple bestämt sig för att trakassera sina användare [...]

Trakassera? Really?

Seriöst, är detta verkligen ett större problem? Det tycker jag definitivt inte.

Ursprungligen av zinned:

Trakassera? Really?

Seriöst, är detta verkligen ett större problem? Det tycker jag definitivt inte.

”Alla” är lättkränkta.:-)

Ursprungligen av zinned:

Trakassera? Really?

Seriöst, är detta verkligen ett större problem? Det tycker jag definitivt inte.

Om det är ett ”stort” problem är såklart relativt. Jämfört med mycket annat absolut inte.

Men jag blir faktiskt (lätt) provocerad av tilltaget. Brickan över Inställningar används för att kräva uppmärksamhet och handling av mig på hemskärmen, då förväntar jag mig att det också är något av vikt, typ systemuppdatering.

När Apple bestämmer sig för att sänka användarupplevelsen för att promota en tjänst har de gått över gränsen. Jag jämför det med om de tryckt ut en notis till varje användare; också övertramp.

Apple Pay är en bra tjänst såklart, men det räcker att informera vid uppdateringen, och erbjuda att ställa in då. Det hela görs värre av att många användare inte KAN ställa in funktionen eftersom de inte har bank som stöder Apple Pay.

(Jag stänger av nästan alla notisbrickor, inklusive Mail)

Påminnelse om att aktivera Siri beter sig väl lika irriterande har jag för mig.

1
Bevaka tråden