Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes Store inne på sista versen

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Itunes Store räknas som världens största musikbutik, men nu kan dagarna vara räknade. Enligt uppgifter planerar Apple snart att stänga ned Itunes till förmån för strömmande tjänsten Apple Music.

Läs hela artikeln här

Jag hoppas innerligt att mjukvaran iTunes skrotas också iochmed detta. Programmet har verkligen spelat ut sin roll idag.

Sen ett önskemål till er på 99-redaktionen, låt oss kunna välja fler än ett alternativ när ni frågar oss. I detta fall önskade jag att kunna välja två av alternativen. ?

Ursprungligen av Redaktionen:

Prenumerationstjänsten Apple Music har sedan 2011 samlat 70 miljoner (?) månadsbetalande kunder, varav de flesta troligtvis inte direktköper så många digitala album längre.]

Var det inte Spotify som hade 70 miljoner prenumeranter? Och Apple Music hade cirka 40 miljoner, eller har jag fått det om bakfoten?'

OnTopic: Tycker inte Itunes har haft någon vidare bra utveckling. Inget jag kommer sakna direkt

Ursprungligen av Redaktionen:

Itunes Store räknas som världens största musikbutik, men nu kan dagarna vara räknade. Enligt uppgifter planerar Apple snart att stänga ned Itunes till förmån för strömmande tjänsten Apple Music.

Läs hela artikeln här

Allt går mot prenumerationstjänster. Betala 99 kr månad efter månad efter månad... Sluta betala, Poff! Allt är borta.

Ursprungligen av Cancerman:

Jag hoppas innerligt att mjukvaran iTunes skrotas också iochmed detta. Programmet har verkligen spelat ut sin roll idag.

Sen ett önskemål till er på 99-redaktionen, låt oss kunna välja fler än ett alternativ när ni frågar oss. I detta fall önskade jag att kunna välja två av alternativen. ?

Det är fullt möjligt rent tekniskt att göra flervalsfrågor, vi har gjort det ibland. Vilka två ville du välja?

Ursprungligen av Krylovrum:

Var det inte Spotify som hade 70 miljoner prenumeranter? Och Apple Music hade cirka 40 miljoner, eller har jag fått det om bakfoten?'

Nej då, du har rätt och jag har fel. Senaste siffran från Apple Music är 48 miljoner. Jag har ordnat!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Nej då, du har rätt och jag har fel. Senaste siffran från Apple Music är 48 miljoner. Jag har ordnat!

Såg nu att jag kunde använt Rätta Artikeln-funktionen. Men eftersom jag själv inte visste så lyfte jag frågan i tråden. Hoppas det är OK! (för jag vet att vissa redaktörer/skribenter kan bli irriterade över att man inte tar det via den vägen)

Ursprungligen av Krylovrum:

Såg nu att jag kunde använt Rätta Artikeln-funktionen. Men eftersom jag själv inte visste så lyfte jag frågan i tråden. Hoppas det är OK! (för jag vet att vissa redaktörer/skribenter kan bli irriterade över att man inte tar det via den vägen)

Idag är det fredag och fint väder, så det är ok!

Ursprungligen av Ida Blix:

Det är fullt möjligt rent tekniskt att göra flervalsfrågor, vi har gjort det ibland. Vilka två ville du välja?

Kanon! Jag valde streaming, men hade gärna valt vinyl också ?

Jag valde CD! Vill dock inte ha själva skivan, utan filerna som FLAC-fil!

High Fidelity Pure Audio har jag lite på fil. Så jävla stora filer tyvärr:

En musikskiva ligger runt 1.5GB. Har man några äter det lite plats.

Ursprungligen av Cancerman:

Kanon! Jag valde streaming, men hade gärna valt vinyl också ?

Jag tänkte precis som du. Men när jag klagade lite hos @jakobnilsson sa han bestämt: Om du bara får ta med en till en öde ö, vilken tar du då?

Nu hoppas jag verkligen att den där ön har internet...

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag tänkte precis som du. Men när jag klagade lite hos @jakobnilsson sa han bestämt: Om du bara får ta med en till en öde ö, vilken tar du då?

Nu hoppas jag verkligen att den där ön har internet...

Liiite väl svartvitt tänkande ?

Ursprungligen av Cancerman:

Kanon! Jag valde streaming, men hade gärna valt vinyl också ?

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag tänkte precis som du. Men när jag klagade lite hos @jakobnilsson sa han bestämt: Om du bara får ta med en till en öde ö, vilken tar du då?

Nu hoppas jag verkligen att den där ön har internet...

Haha, jag instämmer helt! Jag skulle också välja strömmande musik och vinyl.

Ja om jag skulle sakna iTunes Music Store. Det är där jag köper min musik. Senaste köpet genomfördes i måndags.

Ursprungligen av Cancerman:

Kanon! Jag valde streaming, men hade gärna valt vinyl också ?

VA!???? Vinyl som ANDRA hand? Fy dig. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-15 13:44

En stor skillnad mellan Apple Music och köp via iTunes Store är att de köpta filerna kan användas i Final Cut Pro eller Logic Pro men inte de nedladdade filerna från Apple Music.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-04-15 14:46

Jag tror att man fortfarande kommer kunna välja att köpa musiken inifrån AM.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-15 15:49
Ursprungligen av Innis:

Jag tror att man fortfarande kommer kunna välja att köpa musiken inifrån AM.

Förhoppningsvis.
Hur är det med Spotify, kan man använda offline material, eller är det samma som nedladdat från AM.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-04-15 16:06
Ursprungligen av ne100:

Förhoppningsvis.
Hur är det med Spotify, kan man använda offline material, eller är det samma som nedladdat från AM.

Har inte Spotify så jag har ingen aning vad du pratar om

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-15 16:34
Ursprungligen av Innis:

Har inte Spotify så jag har ingen aning vad du pratar om

Kanske inte blev så tydligt, när man syftar till ett eget tidigare inlägg ?

Kan jag använda Spotifies offlinefiler som djudfiler i Final Cut Pro, Lodgic Pro och andra program?
Köpta låtar i iTunes funkar fint medans filer från AM är blockerade.

Kunde inte ändra mitt inlägg då jag tänkte slänga upp skillnaden mellan en mera vanlig FLAC-fil. Postar ett nytt inlägg istället. Någon kanske tycker det är roligt!

Ska jag vara helt ärlig så hör jag ingen skillnad mellan dom. Detta inlägg har med mitt andra inlägg att göra.

1
Bevaka tråden