Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dum fråga men länge sen ang säkerhets kopia mot dator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2018-04-13 03:14

Om jag nu gjort säkerhets kopia på en iPad som I iPhone kan jag inte lägre e appar och hur enheterna ser ut ?!

var ett tag sen datorn sa 88 veckor på paddan

men allt funkar fint men i tanke på en ny padda med massa line som spel apps blir jag rått butter att inte se hu hela skrivbordet ser ut

ingen ICiaude safe förutom förmdjligen game center

tråkig tråd men inte haft jätte insatt på senaste

mvh Trisen

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-13 12:00

Vad är frågan?

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2018-04-13 12:37

Ja det lätt kanske luddigt med frågan..

Dock som jag nämnde har gjort backup ( IPad) säkerhets kopia fysiskt til min MacBook Pro ( länge sen sist vill säga )

Blir konfunderad att jag inte kan se ( Skribords layouten ) som förr i ITunes där man oxå kunde ta bort o små redigera
Finns inte detta mer ?!

Har i tankarna att fixa en ny padda men än så länge fungerar Air2 bra men lite krasslig i batteriet

Med vänlig hälsning, Trisen

Vad är skrivbordslayout i iTunes för något? Kanske lättast och du säkerhetskopierar till iCloud istället? Då slipper du iTunes och allt strul det innebär.

Ja, frågeställningen blev ju inte mycket tydligare av det förtydligandet...

Men jag tror kanske att du saknar apparna i iTunes. De finns inte där längre. De försvann i version 12.7.

Men man kan fortfarande ladda ner 12.6 där app-delen är kvar. https://www.macrumors.com/2018/04/04/itunes-1...

  • Medlem
  • 2018-04-13 12:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad är skrivbordslayout i iTunes för något? Kanske lättast och du säkerhetskopierar till iCloud istället? Då slipper du iTunes och allt strul det innebär.

Jag tror det syftar på att man tidigare kunde se de olika "skrivbords-sidorna" (springboard är väl det engelska uttrycket) på på sin iOS-enhet via iTunes på datorn. Man kunde flytta runt apparna och ta bort appar och skapa mappar.

Numer är hanteringen av appar i iOS borta från iTunes på datorn.

Ursprungligen av Ljung:

Jag tror det syftar på att man tidigare kunde se de olika "skrivbords-sidorna" (springboard är väl det engelska uttrycket) på på sin iOS-enhet via iTunes på datorn...

Ja, det tror jag också.

Ursprungligen av Ljung:

...Numer är hanteringen av appar i iOS borta från iTunes på datorn.

Nja, inte helt. Se mitt föregående inlägg.

Senast redigerat 2018-04-13 13:16
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-14 00:01

Det man ser/såg var "hemskärmen".

1
Bevaka tråden