Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny snabb och säker DNS-tjänst

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
1.1.1.1
1.0.0.1

Läs mer om Cloudflares nya, snabba och säkra DNS-tjänst här. Den är ruskigt snabb, utöver att vara privat.

#nyhetstips

Använder Cloudflare DNS tillsammans med Google DNS i min pfsense sedan 2april.
Det har fungerat bra.
Tog det först som ett ”april skämt” då det lanserades 1 april, och IP 1.1.1.1.

Verkar inte alls fungera nu...

Ursprungligen av Raxxor:

... Tog det först som ett ”aprilskämt” då det lanserades 1 april, och IP 1.1.1.1.

Ja, CEO:n skriver på sin blogg om ”aprilskämtet”:

”The only question that remained was when to launch the new service? This is the first consumer product Cloudflare has ever launched, so we wanted to reach a wider audience. At the same time, we're geeks at heart. 1.1.1.1 has 4 1s. So it seemed clear that 4/1 (April 1st) was the date we needed to launch it.”

Ursprungligen av egonprint:

Verkar inte alls fungera nu...

När du skriver ”inte alls” verkar det väldigt generellt, men å andra sidan säger det mig ingenting i detalj. Fungerar utmärkt på alla mina enheter (tre macar, två Iphone och en Apple TV) utom en Android (en reservlur till mina barn). Där behövs statisk IP för manuell DNS, och jag saknar statisk IP.

Slängde in 1.1.1.1 den andra april i Pi-Hole. Har inte haft några problem!

Ursprungligen av Raxxor:

Använder Cloudflare DNS tillsammans med Google DNS i min pfsense sedan 2april.
Det har fungerat bra. ...

Ursprungligen av SweSG:

Slängde in 1.1.1.1 den andra april i Pi-Hole. Har inte haft några problem!

Jag har inte sett detta i några större medier. Råkade läsa om det i OS X Daily som jag tittar i ibland. Undrar varför det inte har fått mer uppmärksamhet. I min värld är det en stor grej. Är allt prylar nuförtiden? Man ska ju använda dem till något... Så jag är nyfiken: Var såg ni detta?

Ursprungligen av Zeugma:

Jag har inte sett detta i några större medier. Råkade läsa om det i OS X Daily som jag tittar i ibland. Undrar varför det inte har fått mer uppmärksamhet. I min värld är det en stor grej. Är allt prylar nuförtiden? Man ska ju använda dem till något... Så jag är nyfiken: Var såg ni detta?

Tror jag såg det på YT och kanalen Lawrence Systems.

Är la bara vi nördar som tycker DNS är coolt. Är ju ingen ny mobil lixom

Ursprungligen av SweSG:

... Är la bara vi nördar som tycker DNS är coolt. Är ju ingen ny mobil lixom

Haha, nej, det förstås. Trots att nästan alla använder DNS hela tiden, hundratals, kanske tusentals gånger varje dag...

Ursprungligen av Zeugma:

Jag har inte sett detta i några större medier. Råkade läsa om det i OS X Daily som jag tittar i ibland. Undrar varför det inte har fått mer uppmärksamhet. I min värld är det en stor grej. Är allt prylar nuförtiden? Man ska ju använda dem till något... Så jag är nyfiken: Var såg ni detta?

Var i någon av de nördbaserade "Facebook bubblor" ? jag fick nys om cloudflare. Kommer inte ihåg vilken. Det är på Facebook det händer. ?

Ursprungligen av Raxxor:

Var i någon av de nördbaserade "Facebook bubblor" ? jag fick nys om cloudflare. Kommer inte ihåg vilken. Det är på Facebook det händer. ?

Haha, det verkar så! Tur jag inte stängde ned kontot då...

Jag körde Quad9 innan:

https://www.quad9.net/

Inte heller så dumma!

Pi-hole är riktigt bra som DNS-server. Gör sitt jobb utmärkt!

Så har ni en Raspberry Pi som bara ligger så kör in Pi-hole. Ett + är att man slipper lite annat på köpet som reklam. Pi-hole går dock att slänga in på annat också. Behöver inte vara en Raspberry Pi.

Jag gick tillbaka till Quad9. Haft problem med att sidor inte laddar som dom ska sista dagarna med Cloudflares DNS :/ Hoppas det är tillfälligt!

1
Bevaka tråden