Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotifys hemliga vapen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett hårt pressat Spotify måste erbjuda innovativa funktioner för att överleva i längden. De har ett hemligt vapen, men behöver fler.

Läs hela artikeln här

Körde på spotify premium tills den dag jag startade igång apple music’s tre gratismånader. Nu är dessa tre månader visserligen över och jag tänker då aldrig någonsin betala för apple music, fullkomligt värdelöst i jämförelse med Spotify. Så med andra ord är jag tillbaka hos Spotify igen med premiumabonnemang ?

Ursprungligen av Cancerman:

Körde på spotify premium tills den dag jag startade igång apple music’s tre gratismånader. Nu är dessa tre månader visserligen över och jag tänker då aldrig någonsin betala för apple music, fullkomligt värdelöst i jämförelse med Spotify. Så med andra ord är jag tillbaka hos Spotify igen med premiumabonnemang ?

Varför är Apple Music värdelöst?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-04-22 22:33
Ursprungligen av TheiPad:

Varför är Apple Music värdelöst?

Min erfarenhet när folk beskriver saker med kraftuttryck är det för att skapa en känsla hos läsarna.
Så i detta fall är det enbart för att reta upp AM användare ?

AM är naturligtvis inte värdelöst. Det gör exakt samma sak som Spotify dvs streama musik.
Däremot har det ett annat gränssnitt som Spotify användare tydligen har svårt att förlika sig med.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-22 22:34
Ursprungligen av TheiPad:

Varför är Apple Music värdelöst?

Jag använder och föredrar Apple music, men det är lite tråkigt att alla delade spellistor är från Spotify.
Nu går det ju att lösa (jag använder jmusic) men ett extra moment och måste göras om ifall spellistan ändras.

Ursprungligen av TheiPad:

Varför är Apple Music värdelöst?

Slutar du betala eller om tjänsten går i konkurs har du inget kvar. Hade du istället köpt musik för 100kr/månad så finns det kvar även när du slutar betala. Men spotify är ju lika dåliga här. Dessa tjänster är ju bara bra om man lyssnar på ny musik varje dag.

  • Medlem
  • 2018-04-23 10:54
Ursprungligen av Jonatatatan:

Slutar du betala eller om tjänsten går i konkurs har du inget kvar. Hade du istället köpt musik för 100kr/månad så finns det kvar även när du slutar betala. Men spotify är ju lika dåliga här. Dessa tjänster är ju bara bra om man lyssnar på ny musik varje dag.

Jag tycker att det är värt ynka tre kronor per dag för att få tillgång till en enorm mängd musik att utforska och lyssna på.

Sedan håller jag inte med om att man måste lyssna på ny musik varje dag. Varför skulle man behöva göra det?

Ursprungligen av Ljung:

Jag tycker att det är värt ynka tre kronor per dag för att få tillgång till en enorm mängd musik att utforska och lyssna på.

Sedan håller jag inte med om att man måste lyssna på ny musik varje dag. Varför skulle man behöva göra det?

För annars kan man lika gärna äga musiken själv? Då kan man spela upp den med valfri musikspelare också. Jag förstår att det finns folk som tycker detta är bra men personligen är jag väl inte tillräckligt musikintresserad för att hyra musiken. Blir jag nyfiken på något kollar jag upp det gratis på youtube och köper det sedan om jag känner ett behov av det.

Ursprungligen av Jonatatatan:

För annars kan man lika gärna äga musiken själv? Då kan man spela upp den med valfri musikspelare också. Jag förstår att det finns folk som tycker detta är bra men personligen är jag väl inte tillräckligt musikintresserad för att hyra musiken. Blir jag nyfiken på något kollar jag upp det gratis på youtube och köper det sedan om jag känner ett behov av det.

Om jag är intresserad av musik kollar jag upp den på mitt gratis Spotify-konto och om jag gillar det så köper jag den i iTunes-store.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2018-04-23 20:00

Mycket musik som jag lyssnar på finns tyvärr inte på Spotify
En del kan jag hitta på Deezer men jag har inte lust att betala flera tjänster.
Ljudet är dåligt på Spotify jämfört med andra tjänster. Deezer, Bandcamp och DI.FM har mycket bättre ljud.
Spotify får skärpa sig om de vill ha kvar sina kunder.

"Jag kan inte komma på vad Spotify ska göra för att bli great again."

Som tur är så är Spotify redan bäst, och deras framgång är inte relaterad till hur många straw men du inte kan komma på.

Men visst är det spännande det här med teknik, och jag undrar också vad de ska hitta på i framtiden!

Jag skulle aldrig tänka mig att byta musiktjänst, det finns inget som konkurrerar med Spotify. Det har bredden, djupet och det är där jag upptäcker musikfavoriter.

1
Bevaka tråden