Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Pro 10.5 och Apple SmartKeyboard

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som använder det? Och i sådana fall några synpunkter?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-07-12 00:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som använder det? Och i sådana fall några synpunkter?

Jag använder det är nöjd med det, naturligtvis lite trängre men funkar att skriva med normal fingersättning (ej pekfingervalsen).
Skissar mer då utan t-bordet så helt ok.
Har även tillgång till 12.9 med tangentbord och ingen större skillnad. Der går även att använda det stora tangentbordet till 10.5,
Om man har tillgång till den. Fast då endast t-bordet, skyddet funkar inte p g a storleken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-12 10:55

Japp. Kör med en 10.5:a och smart Keyboard.
Plus:
Det är (imo) långt över förväntan att skriva med med tanke på den faktiska storleken. Gör ipad:en lite roligare att ”jobba” med och ett alternativ när man inte orkar skriva på touch-skärmen. Trevligt att alltid ha med ett tangenbord.
Minus:
Var inte riktigt beredd på hur tungt smart keyboard:et skulle vara. (Har bara haft smart cover tidigare och antog att vikten inte skulle vara en issue.) Men faktum är att ett smart keyboard ökar vikten på din ipad med över 50% (har inte de exakta siffrorna).
Kan även tycka att prisnivån är väl hög för det man får...

Jag har själv ingen 10,5 iPad eller smart keyboard, men provade detta igår i butiken och skrivkänslan är "OK" - inte optimalt eller bekvämt men klart bättre än på skärmen. Man saknar lite slagdjupet också (nya MacBook Pro får även samma kritik från mig på den punkten även om slagdjupet är en smula bättre än smart keyboard)… kanske man ibland undrar tryckte jag där eller inte…

Håller 100% med Jaw_B att vikten kan bli ett problem… enklast är att gå i butiken och känna på hur det känns… Man kan para ett vanligt Apple trådlöst tangentbord med iPad så får man mycket bättre skrivkänsla och tangentbordet lämnar man kvar hemma när man är ute på vift. Vill kan skriva ordentligt medan man är på vift och har ont om plats är smart keyboard ett självklart val.

Tack för synpunkterna

Har ett Smart Keyboard nu och samma reflektion om vikten som ni gör. Det blir oväntat tungt. Tangentbordet som sådant fungerar bra. Prisvärt eller inte är svårt att säga. Det beror alltid på en massa faktorer.

BTW så upptäckte jag (efter inköp) att min lokala Elgigantenbutik har 9.7 Smart Keyboard till 50% rabatt och under tusenlappen är ett helt ok pris. Däremot så är tangenterna ca 1mm mindre och det verkar göra en skillnad hanteringmässig. Så trots att jag blev lite sugen på att spara pengar så behåller jag nog mitt 10.5 tangentbord

Senast redigerat 2017-07-12 14:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-02 09:49

Har nu en iPad 10,5" med smart keyboard... var beredd på att det skulle vara en kompromiss men efter att ha suttit med den hela kvällen igår så är jag mer än nöjd, funkar riktigt bra.
Så nu åkte mini 4:an ut på blocket, den här paddan blir nu min ersättare av både ipad mini och privat bärbar dator.

Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som använder det? Och i sådana fall några synpunkter?

Det smarta tangentbordet är mycket användbart ibland. Det kan förbättra användarupplevelsen och göra det lättare att skriva. Men du måste välja rätt tangentbord för olika iPad modeller.

Jag älskar Smart Keyboard. Den extra vikten är värd det för mig som skriver mycket. Har med mig både Ipad Pro:n och tangentbordet nästan överallt. En av de där grejerna som alltid hamnar i min ryggsäck som jag för närvarande drar med mig mellan jobb och hem till exempel.

Eftersom min gamla tråd blev återupplivad igen....

Jag behöver ingen mer information, jag har redan provat och lämnat tillbaka Smart Keyboard.

Riktigt bra tangentbord men hela konceptet blev för tungt och jag saknar en plats att fästa pennan på.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-04-25 11:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Riktigt bra tangentbord men hela konceptet blev för tungt och jag saknar en plats att fästa pennan på.

Instämmer till fullo.
Pennan är i dyraste laget för att slinka iväg på vanliga pennors vis.

Ursprungligen av BlackSmp:

Eftersom min gamla tråd blev återupplivad igen....

Jag behöver ingen mer information, jag har redan provat och lämnat tillbaka Smart Keyboard.

Riktigt bra tangentbord men hela konceptet blev för tungt och jag saknar en plats att fästa pennan på.

Haha, så morgontrött jag måste varit. Tänkte inte alls på datumet i de första inläggen. Nåja. Nöjd med tangentbordet, men förstår att det inte är för alla

Ursprungligen av Le:

Instämmer till fullo.
Pennan är i dyraste laget för att slinka iväg på vanliga pennors vis.

Har Apples läderfodral till och där finns plats för pennan. Ipad + smart keyboard går ned.

1
Bevaka tråden