Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scam från iTunes?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick i natt dragit 159:- + 159:- + 169:- från mitt kort av iTunes/bill. Samma mottagare som jag betalar 9:- per månad för 50GB i molnet. Vet inte vad som kan ha hänt, jag har mig veterligen inget annat engagemang med iTunes. Kortet är spärrat och transaktionerna reklamerade så det ska bli intressant att se vad banken kommer fram till.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-04-20 21:14

Logga in och titta på köphistoriken så slipper du gissa. Du har väl slagit på någon prenumeration av misstag.

Ursprungligen av Mija:

Logga in och titta på köphistoriken så slipper du gissa. Du har väl slagit på någon prenumeration av misstag.

Nix, soprent i köphistoriken. Apple skickar ju alltid ett mail med fakturan på beloppet de drar.

Senast redigerat 2018-04-21 05:21

Låter som någon kapat ditt kort och köpt iTunes vouchers eller vad det heter. Spärra kortet och kontakta din bank om du inte kan se att du gjort några köp.

Ursprungligen av keptang:

Låter som någon kapat ditt kort och köpt iTunes vouchers eller vad det heter. Spärra kortet och kontakta din bank om du inte kan se att du gjort några köp.

Det är precis vad jag gjort, spärrat kortet & reklamerat köpet. Ska bli intressant och se hur det slutar.

Enligt Swedbank så har jag själv lämnat ut mina kortuppgifter till iTunes och någon kapat mitt konto med följd av att då kommer ingen ersättning att utbetalas.

Någon som vet hur man går tillväga med att kontakta iTunes? Nu känns det ju inte så säkert att lämna ifrån sig nya kortets uppgifter.

Ursprungligen av RolexJocke:

Enligt Swedbank så har jag själv lämnat ut mina kortuppgifter till iTunes och någon kapat mitt konto med följd av att då kommer ingen ersättning att utbetalas.

Någon som vet hur man går tillväga med att kontakta iTunes? Nu känns det ju inte så säkert att lämna ifrån sig nya kortets uppgifter.

Tråkigt att det är så. Har själv ett kort som är kopplad med minimalt med pengar. Kan du inte kontakta dom via denna länk?
https://getsupport.apple.com/

Tackar för länken, pratade nyss med supporten och de kollade upp att någon skapat ett Apple id med mitt kort. Återbetalning sker inom 10 dagar. Grymt snabb och kunnig support och det känns lite bättre att de inte hade kapat mitt Apple id.

Idag var pengarna tillbaks på kontot, så en stor eloge till Apple supporten för en föredömlig hantering av ärendet.

1
Bevaka tråden