Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Com Hem TV Hub är för långsam

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Com Hem skjuter skarpt i kampen om vardagsrummet, men upplevelsen av den vita lådan TV Hub dras ned av ett segt gränssnitt och opålitlig mjukvara.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-25 19:44

Installerade om en ATV3 igår, och oj vad jag saknade upplevelsen hos ATV4, som jag annars gärna klagar på.
Hur funkar TV Hub uppdateringensmässigt, får man tillgång till senaste (säkerhets)uppdateringarna från Android?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-25 21:32
Ursprungligen av reboot81:

Installerade om en ATV3 igår, och oj vad jag saknade upplevelsen hos ATV4, som jag annars gärna klagar på.
Hur funkar TV Hub uppdateringensmässigt, får man tillgång till senaste (säkerhets)uppdateringarna från Android?

Kör en ATV3 i sovrummet fortfarande.
Det enda jag saknar är HBO och plex (men det löser ju sig med AirPlay), upplevelsen tycker jag fortfarande är trevlig i övrigt.
Netflix-appen är ju betydligt bättre än den på ATV4 med.

  • Medlem
  • 2018-04-25 22:08

Chromecast rules ?

Inlägg om Com Hem TV Hub, tre repliker och ingen handlar om TV Hub

(Ok, fyra repliker...)

Tydligen ska boxen få en hårddisk-låda i samma storlek som boxen att ställa boxen på så inspelning och att pausa program också blir möjligt som på deras TiVo-box.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-04-26 08:57
Ursprungligen av Redaktionen:

upplevelsen av den vita lådan TV Hub dras ned av ett segt gränssnitt och opålitlig mjukvara.

Läs hela artikeln här

Dvs exakt som varje gång de gör något. När ska de lära sig? Tivo-boxen var ju fruktansvärt dålig när den kom och blev ju inte tokmycket bättre trots alla uppdateringar.

  • Medlem
  • 2018-04-26 17:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Inlägg om Com Hem TV Hub, tre repliker och ingen handlar om TV Hub

(Ok, fyra repliker...)

Har någon Com Hem längre ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-26 20:28
Ursprungligen av PaO:

Har någon Com Hem längre ?

Japp, efter 3månader med Öppen Fiber (Telia) så sålde jag min anslutning till itux gemom att teckna två år. Då fick jag högre hastighet samt ett bättre pris, 250 ist för 450-nånting.

Telias Öppen Fiber är inte öppen för alla. Detta gör att konkurrensen uteblir, och priserna ligger högt. Googla lite på "öppen fiber" så kan man hitta många missnöjda kunder som är inlåsta till höga priser med ett knapert utbud.

Ursprungligen av PaO:

Har någon Com Hem längre ?

Finns många byggnader där man väljer mellan adsl eller ComHem ex mina föräldrars radhusförening. Min lägenhet har deras 3 hål men har fiber så har inte brytt mig om att kontrollera ifall ComHem fungerar här.

  • Medlem
  • Torsås
  • 2018-05-12 11:41
Ursprungligen av reboot81:

Japp, efter 3månader med Öppen Fiber (Telia) så sålde jag min anslutning till itux gemom att teckna två år. Då fick jag högre hastighet samt ett bättre pris, 250 ist för 450-nånting.

Telias Öppen Fiber är inte öppen för alla. Detta gör att konkurrensen uteblir, och priserna ligger högt. Googla lite på "öppen fiber" så kan man hitta många missnöjda kunder som är inlåsta till höga priser med ett knapert utbud.

Sitter på Telias öppen fiber funderar på Comhem har det funkat bra för dig?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-05-12 17:55
Ursprungligen av eas76:

Sitter på Telias öppen fiber funderar på Comhem har det funkat bra för dig?

Funkar finfint. Känns tryggare med itux/Comhem än med dyra oligopol-Telia. Ogillar starkt hur de hanterar sina kunder. Bara en sån sak att de erbjuder kunder epost - Pop med 200MB. Detta ställer till det för folk som inte kan/vet bättre.

Den brister det lite hos Com Hem: mail från kundservice:

"hej,

den länken går till Com Hem cloud. För att ladda ner Com Hem cloud får du leta rätt på appen i Apple store."

Finns det någon mer än jag som får en fördröjning innan bilden blir skarp när man växlar mellan TV-kanalerna? För mig blir bilden väldigt suddig först och det dröjer cirka 6-8 sekunder innan bilden blir skarp. Jag har återställt boxen men får samma sak och då har jag antennkabel inkopplad samt kör nätverkskabeln direkt i min Comhem bredbandsrouter. Kan man ställa in någonstans så att TV-kanalerna skall köras främst från antenn och inte strömmat, vilket verkar ske i mitt fall? Dessutom så startas Spotify när man trycker på den fysiska TV4-knappen på fjärrkontrollen???

Jag har nu fått detta löst. Gjorde en fabriksåterställning ytterligare en gång och då genomfördes en mjukvaruuppdatering.

Oavsett verkar det än så länge omöjligt(?) att skapa en digital tv-box som byter kanal lika snabbt och sömlöst som en analog tv gjorde.

Vilken är senaste versionen på firmware?
Håller med om att det är segt att växla kanaler. Installerade den hos min dotter som har fiber in i sin lägenhet. Tydligen erbjuder Comhem bara TV via fibern och inte via det coax uttag som finns i lght.

1
Bevaka tråden