Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quiz: Vad kan du om mediaboxar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Torsdag innebär som vanligt ett klurigt och underhållande quiz, och den här veckan testar vi hur mycket just du vet om mediaboxar. Får du alla rätt?

Läs hela artikeln här

???

4/10 Korrekta svar!
Godkänt! Du kanske inte ligger i den absoluta framkanten, men du har en gedigen samling DVD-skivor hemma, och har troligtvis börjat fundera på att testa det här "Netflix" som alla pratar om.

9/10 korrekta svar.

7 av 10!

”6/10 Korrekta svar!
Godkänt! Du kanske inte ligger i den absoluta framkanten, men du har en gedigen samling DVD-skivor hemma, och har troligtvis börjat fundera på att testa det här "Netflix" som alla pratar om.”

Nä, men jag har bara Apple TV och en Chromecast.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-04-26 16:52

7/10 Korrekta svar!
Mycket bra! Du har stenkoll på mediaboxar och det är förmodligen dig grannarna frågar om råd innan de ska köpa sin egen. Du har tre Apple TV hemma, ett antal Roku-lådor och minst femton egna Raspberry Pi-byggen. Du har så många HDMI-sladdar hemma att om man lägger ut dem på rad når de till månen.

:/

  • Medlem
  • 2018-04-26 18:02

7 av 10 och då har jag varit med om att hyra MovieBox på 80 talet ?

8/10 Korrekta svar!
Mycket bra! Du har stenkoll på mediaboxar och det är förmodligen dig grannarna frågar om råd innan de ska köpa sin egen. Du har tre Apple TV hemma, ett antal Roku-lådor och minst femton egna Raspberry Pi-byggen. Du har så många HDMI-sladdar hemma att om man lägger ut dem på rad når de till månen.”

Jag har ingenting av detta hemma...inte ens en HDMI-sladd. ?

7/10. Lite besviken faktiskt. Några slarvfel.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-26 20:39

7/10

Inte så många poäng men man lär sig alltid något.....Den med VHS var lättaste.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-27 08:36

7/10 Korrekta svar!
Mycket bra! Du har stenkoll på mediaboxar och det är förmodligen dig grannarna frågar om råd innan de ska köpa sin egen. Du har tre Apple TV hemma, ett antal Roku-lådor och minst femton egna Raspberry Pi-byggen. Du har så många HDMI-sladdar hemma att om man lägger ut dem på rad når de till månen.

Har tre ATV, en generation 3 som jag givit bort till vänner, två generation 4, en på jobbet och en hemma. Är nog på väg att köpa en ATV 4K och då får en ATV 4 åka upp till vinternästet.

HDMI kabel, inte till månen men i runda slängar 150-200 meter.

Köpt, flera 150 kroners VHS:ser på typ Myrorn på senare år för att kunna överföra gamla VHS-band vid behov. Men misslyckat kapitalt, ingen verkar funka.
En med DVD och VHS, funkade DVD. Typ hjälper mycket, rippa i dator är oändligt mycket snabbare.

De andra grejorna, nada, inget, förresten hyrde moviebox.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-04-27 09:39

8/10. Har inte så bra koll egentligen, men en del frågor var lätta att gissa.

1
Bevaka tråden