Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

#228: Podden brinner upp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida, Jakob och Amanda ses i studion och pratar om att vikten av att twittra från rätt mobil, om att börja elda upp testprylar och annat kul. Missa inte det!

Läs hela artikeln här

@jakobnilssonJag kan få Google Assistant i min mobil att säga vilken låt som spelas på till exempel en radioapparat. Precis som Siri.

Ursprungligen av TheiPad:

@jakobnilssonJag kan få Google Assistant i min mobil att säga vilken låt som spelas på till exempel en radioapparat. Precis som Siri.

Skumt att min Google Home inte gör det ?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Skumt att min Google Home inte gör det ?

Ja mycket skumt vilket kommando använder du?

  • Medlem
  • 2018-04-28 16:46

Nu har jag som vanligt bara lyssnat i början en bit ?
Tack för poddavsnitt för övrigt
Jag tycker inte att det är värre att bli köpt att promota mobiler eller bilar eller ICA eller någon annan produkt. Vi lever i ett annons samhälle tyvärr. Kanske inte direkt att jämföra men i andra ändan finns ju företag som hotar teknik journalister för negativ publicering och det är inte så bra det heller

Ursprungligen av TheiPad:

Ja mycket skumt vilket kommando använder du?

Tycker jag har provat lite olika, men typ ”Ok Google, What Song is this?”

Edit: Verkar - av oklar anledning - inte finnas på just Home, bara från Assistant på mobilen.

https://support.google.com/googlehome/forum/A...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Tycker jag har provat lite olika, men typ ”Ok Google, What Song is this?”

Edit: Verkar - av oklar anledning - inte finnas på just Home, bara från Assistant på mobilen.

https://support.google.com/googlehome/forum/A...

Ok mycket märkligt att det kommandot inte fungerar, skulle kunna göra möjligt med mjukvaruuppdatering.

Linjär-TV tittande i siffror

Ursprungligen av Redaktionen:

Ida, Jakob och Amanda ses i studion och pratar om att vikten av att twittra från rätt mobil, om att börja elda upp testprylar och annat kul. Missa inte det!

Läs hela artikeln här

Jacob, du undrade hur mycket det tittas på linjär tv fördelat över olika ålder.
I åldern 15-24 år , 25-39 år tittas på linjär-TV i 40 resp 87 minuter per dag (2017)
för folk över 39 år är tittandet 200-300 % högre per dag, så det är stor skillnad mellan yngre och äldre !
Tittartid för olika målgrupper (se särskilt sida 11)

Lyssnar på 99 podden nästan 100%-igt, bra snack alltså

1
Bevaka tråden