Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteristrul - MacBook Air

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-05-01 05:47

Hej!

Jag har precis köpt en begagnad MacBook Air från 2012. Datorn dör efter ca 30-40 minuter efter fulladdning och går endast igång när jag kopplar i laddaren trots att det står att det är runt 60% kvar av batteriet precis innan den dör. När jag försöker starta datorn dyker dock "slut-på-batteri-symbolen" upp..

I systeminformationen står det " Cykelantal: 821, Skick: Kontrollera batteriet".

Undrar om det skulle kunna vara något annat än batteriet i och med att datorn dör när det står att batteriet är 60% laddat?

Det finns en del batterier på Tradera och Ebay.. Någon som har erfarenhet av att köpa ett batteri som inte är Apple original?

Tack!

Det är batteriet. Avråder dig från att köpa kopior.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-05-01 10:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är batteriet. Avråder dig från att köpa kopior.

Tack! Har kopior sämre prestanda eller att det kan hända något?

Ursprungligen av Veranda:

Tack! Har kopior sämre prestanda eller att det kan hända något?

Finns rapporter om båda. Värsta fall kan den börja brinna. Bara att googla.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2018-12-07 17:42

Kapar den här diskussionen: min 11" Air Mid 2011 är ju verkligen inget att hänga i granen idag men den är väldigt liten och lätt att ta med sig när man behöver en Mac. Nu har den slutat ta laddning, och batteriet har svällt upp på ena sidan - tre av cellerna är märkbart bulliga.

Är enda sättet att få tag i ett originalbatteri att lämna in den för byte? Verkar kosta 1295 kr enligt https://support.apple.com/sv-se/mac/repair/se....

Det här batteriet är ju busenkelt att byta själv, inget lim eller sånt elände (vissa saker var bättre förr).

1
Bevaka tråden