Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-03 19:14
Ursprungligen av calinou:

Blir alltid misstänksam när det kommer dialogrutor från Google. Nu vill den kontrollera min status. Ska jag våga eller är det något lur.

Inget med den är obegripligt. Är man misstänksam till naturen kanske.

Ursprungligen av Innis:

Inget med den är obegripligt. Är man misstänksam till naturen kanske.

Har inget att dölja men det handlar om integritet. Det finns en uppsjö av artiklar som bevisar en att den kränks. Man har då inget val. https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.672111/goog...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-04 09:48
Ursprungligen av calinou:

Har inget att dölja men det handlar om integritet. Det finns en uppsjö av artiklar som bevisar en att den kränks. Man har då inget val. https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.672111/goog...

Vad har den artikeln med dialogrutan att göra egentligen?
Att vara mån om sin integritet är ett sunt förhållningssätt men att Google håller hårt på säkerhet är en helt annan sak.
Obegriplig? Nej inte speciellt ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-04 09:57

Har inte en egen bild på rutan eftersom men det handlar om Windows 10.
Hjälpte en granne att starta en nyinköpt dator med Windows 10 och han hade kört fast.
Normalt när man inte vill utföra ett steg brukar det stå "Hoppa över detta steg" men i detta fall fanns inte texten.
Det var ett steg man skulle logga in med antingen Google,Microsoft eller annat online konto.
Utan det som fanns var typ "Skapa ett offline konto" Inte det mest logiska för en novis som han.

Hmm...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-08 22:27
Ursprungligen av Zeugma:

Hmm...

Vilken suverän app är detta? Det är ju toppen att man kan kontakta dem när de hittar det man vill visa!

Ursprungligen av IngoX:

Vilken suverän app är detta? Det är ju toppen att man kan kontakta dem när de hittar det man vill visa!

Macworld forums allt annat än minimalistiska och stabila nya IPS board-plattform... ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-02-09 22:35
Ursprungligen av Zeugma:

Hmm...

Ett tydligt skäl till att man inte bör maskinöversätta. Eller för den delen översätta felsökningsinfo.
Hör borde det stått: ”Tyvärr, här gick nånting snett” resten borde vart på engelska.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-02-09 22:58
Ursprungligen av reboot81:

Ett tydligt skäl till att man inte bör maskinöversätta. Eller för den delen översätta felsökningsinfo.
Hör borde det stått: ”Tyvärr, här gick nånting snett” resten borde vart på engelska.

Nädå allt skulle ha fått vara på emgelska.

Det hade räckt med:

!
Felkod:
Kontakta oss

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-02-14 21:29

Jag ångrar att jag ångrar. Men vad?

Varför ska man kunna välja?

Ursprungligen av calinou:

Varför ska man kunna välja?

Beror väl på graden av svordomar du accepterar skulle jag gissa, finns ju tex "skit" som nog räknas lågt, men "jälarihelvet" typ räknas som värre kanske...

  • Medlem
  • International user
  • 2018-03-12 17:27
Ursprungligen av CekariYH:

Beror väl på graden av svordomar du accepterar skulle jag gissa, finns ju tex "skit" som nog räknas lågt, men "jälarihelvet" typ räknas som värre kanske...

I USA skulle graderingen vara omvänd.

Ursprungligen av juanito:

I USA skulle graderingen vara omvänd.

Bara ett exempel Hägge...

  • Medlem
  • International user
  • 2018-03-12 18:41
Ursprungligen av CekariYH:

Bara ett exempel Hägge...

Javisst

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-03-25 18:50

Försöker lägga till en användare på en Wordpressinstallation.
(Resten av fönstret är tomt).

???

Det är väl kanske inte en dialogruta men väldigt nära.

HBO upplyser mig vänligt, via webbläsaren att jag inte är ansluten till internet. Jag misstänker att de har fel.. något säger mig att en anslutning till internet är så där nödvändigt för att logga in och få detta meddelande..

  • Medlem
  • 2018-04-25 17:20

Kundundersökning.

Hacker way........Törs man klicka?

Ursprungligen av calinou:

Hacker way........Törs man klicka?

Åter igen. Är det en obegriplig dialogruta? Nej.

Den halvan av mailet du bifogade ser ut som att Instagram vill informera dig om GDPR. Du hittar densamma information på nätet, så du måste inte läsa på via länken i mailet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Åter igen. Är det en obegriplig dialogruta? Nej.

Den halvan av mailet du bifogade ser ut som att Instagram vill informera dig om GDPR. Du hittar densamma information på nätet, så du måste inte läsa på via länken i mailet.

Dom borde väl ändra diskussionsrubriken till underlig i så fall så att det rymmer flera begrepp

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-04-26 09:38
Ursprungligen av calinou:

Hacker way........Törs man klicka?

Instagram ägs av Facebook som har sitt huvudkontor på en gata som heter Hacker Way.

https://techcrunch.com/2011/12/05/1-hacker-wa...

Ursprungligen av Vassius:

Instagram ägs av Facebook som har sitt huvudkontor på en gata som heter Hacker Way.

https://techcrunch.com/2011/12/05/1-hacker-wa...

Tänka sig, dom vill göra sig lustiga Även min mejlprogram varnade om att det kunde vara ett mysko meddelande.

Ursprungligen av calinou:

Dom borde väl ändra diskussionsrubriken till underlig i så fall så att det rymmer flera begrepp

Eller så skapar du en ny tråd för det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Eller så skapar du en ny tråd för det.

Är du ordningsman här?
Varför blockerar du inte mig med tanke på alla saker du retar dig på?

Ursprungligen av calinou:

Är du ordningsman här?

Nope. Är ingen admin. Att hålla sig on topic är generellt forumvett, dock inte beskrivet i forumsreglerna vad jag kan se.

Ursprungligen av calinou:

Varför blockerar du inte mig med tanke på alla saker du retar dig på?

Har övervägt det Dessvärre så ser man inlägg från blockerade användare, dock med texten dold. Bara att skicka ett PM och be mig sluta svara dig så är det gjort om du inte uppskattar mina svar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-26 21:02
Ursprungligen av calinou:

Hacker way........Törs man klicka?

Ja den är obegriplig då du beskurit bilden så hårt. Man ser ju inte ens var bilden visas. På webben/mail? iOS/macOS?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-05-02 23:29

Hur kan man inte korrläsa sin app?

Bevaka tråden