Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffa dejt med Facebooks nya funktion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Facebook tar ett rejält kliv in i dejtingvärlden med en egen inbyggd dejting-funktion. Intresserade skapar en separat profil väl skyddad från de egna vännerna.

Läs hela artikeln här

Haha, jag önskar att jag hade ett svar på pollen. XD Men jag kanske lär mig något av resultatet.

Senast redigerat 2018-05-02 19:57

Facebook BORDE ha bästa förutsättningar för en dejtingplattform. Förstår inte hur de ska kunna misslyckas här. De har all data man kan drömma om, bara att fixa en någorlunda bra struktur och en icke-creepy atmosfär. Kan tänka mig Siri + Facebook i framtiden:

- "Skannar av potentiella partners med givna data...träff hittad! Person: Kim, 27 år. Motivering: Bor inom önskad radie. Övrig info: Handlade 2 Marabou apelsinchocklad med lite godis på Ica, precis som du gjorde för 3 timmar och 21 minuter sedan. Ska jag kontakta Kim?"
- "Nej!"
- "Är du säker på att du vill ta bort förslaget? Matchningen har 97% träffsäkerhet."
- "...ok vad köpte Kim för godis?"
- "Saknar data. Preliminär gissning: Mestadels lakrits."
- "...hmm...."
- "Kim gillar katter, precis som du. Kim gillade din bild som du lade upp efter att ha varit på semester i Paris den 13 april 2016. Kim..."
- "Okej okej jag fattar! Skicka en dejt-förfrågan."

Om 50 år kommer vi kliniskt kunna välja partners haha

OffT:

- Arrangerat äktenskap

Spottade nästan ut kaffet. Är detta ironi eller på allvar? (reser man österut eller söderut är det mer eller mindre vanligt, men i västvärlden är det väl extremt ovanligt, eller?)

Ursprungligen av Krylovrum:

Facebook BORDE ha bästa förutsättningar för en dejtingplattform. Förstår inte hur de ska kunna misslyckas här. De har all data man kan drömma om, bara att fixa en någorlunda bra struktur och en icke-creepy atmosfär. Kan tänka mig Siri + Facebook i framtiden:

- "Skannar av potentiella partners med givna data...träff hittad! Person: Kim, 27 år. Motivering: Bor inom önskad radie. Övrig info: Handlade 2 Marabou apelsinchocklad med lite godis på Ica, precis som du gjorde för 3 timmar och 21 minuter sedan. Ska jag kontakta Kim?"
- "Nej!"
- "Är du säker på att du vill ta bort förslaget? Matchningen har 97% träffsäkerhet."
- "...ok vad köpte Kim för godis?"
- "Saknar data. Preliminär gissning: Mestadels lakrits."
- "...hmm...."
- "Kim gillar katter, precis som du. Kim gillade din bild som du lade upp efter att ha varit på semester i Paris den 13 april 2016. Kim..."
- "Okej okej jag fattar! Skicka en dejt-förfrågan."

Om 50 år kommer vi kliniskt kunna välja partners haha

OffT:

- Arrangerat äktenskap

Spottade nästan ut kaffet. Är detta ironi eller på allvar? (reser man österut eller söderut är det mer eller mindre vanligt, men i västvärlden är det väl extremt ovanligt, eller?)

Haha, ja det eller Google skulle nog ha rätt bra förutsättningar för att matcha folk!
Spontant känner jag mig sjukt skeptiskt till detta men ju mer jag tänkt på det skulle det kanske vara en bra tjänst. De har som sagt typ redan all data som behövs och många dejtingappar går ju redan i nuläget genom fb för att skapa konto osv. Också lite skönt att man inte kan få upp vänner?

Hahaha, ja. Jag skulle säga att det är med glimten i ögat! Och baserat på svaren verkar det vara en skämtsam ton där med, eller så är snabbköpet det bästa sättet att träffa folk.

Hobby eller fritidsintresse la jag min röst på. Fungerar sådär måste jag säga. Ska gå över på i kassan på snabbköpet och se om det fungerar bättre! Facebook m.m. är blockerade så kört redan innan.

1
Bevaka tråden