Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kan du ringa med Apple Watch i Sverige

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mattiL:

Har detta nu blivit en trend?

Knappast, det är trots allt en ganska gammal nyhet (i alla fall för oss som följer internationella källor)

För mig är det ett stort problem att jag täcker skränen med handen när jag ska vrida kronan när klockan är vänd på detta sätt.

Men vi är alla olika

Telefon på armen

Så nu flyttar telefonen ut till armen. Bra utveckling. Att betala för både telefon och klocka torde vara en snabbt övergående fas då det är uppe vart korkat att springa runt och betala för två abonnemang när det är en halvmeter normalt emellan de båda.

Relaterar till mig själv naturligtvis. När jag vant mig vid att prata i klocka tänker jag mig att iPhonen är aningen för liten för jobb och underhållning och skulle föredra en mindre padda för uppgiften. Skärmen känns plötsligt gammaldags och kanske vore en Google eye variant nyaktuell? Släpa på elektronik är inte min grej.

Kors i taket!

Ursprungligen av Mackan1984:

På gymmet slipper man trycka fram Siri osv med när man kröker handlederna ?

Ska vi inte ha nån slags fest nu? En 99mac:are som har varit på ett gym!!!

Ursprungligen av sjovall:

Ska vi inte ha nån slags fest nu? En 99mac:are som har varit på ett gym!!!

Apple Watch har ju gått från en mode pryl till en träningsklocka så allt för chockerande är det inte.

Ursprungligen av ABC800:

...betala för två abonnemang när det är en halvmeter normalt emellan de båda.

Ett förtydligande: Ett abbonemang - ett nummer - två enheter - men fortfarande svindyrt

Senast redigerat 2018-05-01 20:00
Ursprungligen av sjovall:

Ska vi inte ha nån slags fest nu? En 99mac:are som har varit på ett gym!!!

Ångra mitt första meddelande ?
Det lät fel.
Hehe vadå är det ovanligt?

Ursprungligen av adress@mac:

Du har frälst mig. Skall bara skifta länkarna. Annars känns det bakvänt för mig. Tack för tipset Ida.

Jag vände på den ganska direkt efter att jag första gången fick en Apple Watch runt handleden. Har inte funderat på saken sedan dess, känns helt naturligt och vettigt med fingrar/knappar. Kommer inte ihåg vem som tipsade mig tyvärr, kan inte ta på mig äran för att ha "kommit på" det här.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag vände på den ganska direkt efter att jag första gången fick en Apple Watch runt handleden. Har inte funderat på saken sedan dess, känns helt naturligt och vettigt med fingrar/knappar. Kommer inte ihåg vem som tipsade mig tyvärr, kan inte ta på mig äran för att ha "kommit på" det här.

De första tipsen kom ganska tidigt under serie 0 tiden och fokuserade kanske mer på att mikrofonen fick en placering närmare munnen och gav bättre prestanda för Siri. Jag märkte aldrig någon skillnad på Siri med avseende på hur klockan var vänd men vissa påstod att det blev bättre med klockan vänd åt detta håll

Ursprungligen av Mackan1984:

Ångra mitt första meddelande ?
Det lät fel.
Hehe vadå är det ovanligt?

Charlie Babbitt made a joke* om att datanördar inte är så vältränade. Det var det hela.

*=referens till gammal film om två kul killar

23.55 väckte mobilen mig. 00.01 var Apple Watch LTE beställd, gillar vara bland de första.

Blev Nike modellen.

Ursprungligen av andlin76:

23.55 väckte mobilen mig. 00.01 var Apple Watch LTE beställd, gillar vara bland de första.

Blev Nike modellen.

Jag tänkte mig en space gray Nike med svart/platina sportloop;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tänkte mig en space gray Nike med svart/platina sportloop;)

Precis den jag beställde. La till AppleCare så slipper man ångesten att klockan skulle paja. Har tränat med Nike appen innan så det blir göör bra!

Nånn som vet vilket fraktbolag Apple använder?

Ursprungligen av andlin76:

Precis den jag beställde. La till AppleCare så slipper man ångesten att klockan skulle paja. Har tränat med Nike appen innan så det blir göör bra!

Nånn som vet vilket fraktbolag Apple använder?

Det brukar väl variera mellan DHL och det där andra bolaget som jag nu glömt bort namnet på... UPS!!!

Senast redigerat 2018-05-04 11:11

Jag ringde precis till 3. Jag blev ganska chockad för de tar 100 kr/mån för 'tjänsten' att ha esim...! Har jag en smart/gps-klocka med fysiskt sim slipper jag ju detta. Då skall man alltså bli straffad - med en hög månatlig summa för...ingenting? Kommer det bli samma sak med telefoner som kommer utan fysisk sim?

Det tillsammans med ett abonnemang (lägsta pris 199 kr/mån) blir ju totalt 300 kronor per månad.

Jag hade tänkte köpa en Watch till min 7-åring. Men det väntar jag med tills den så kallade 'tjänsten' e-sim inte kostar 100 kr/månad.

Ursprungligen av el gringo:

Jag ringde precis till 3. Jag blev ganska chockad för de tar 100 kr/mån för 'tjänsten' att ha esim...! Har jag en smart/gps-klocka med fysiskt sim slipper jag ju detta. Då skall man alltså bli straffad - med en hög månatlig summa för...ingenting? Kommer det bli samma sak med telefoner som kommer utan fysisk sim?

Det tillsammans med ett abonnemang (lägsta pris 199 kr/mån) blir ju totalt 300 kronor per månad.

Jag hade tänkte köpa en Watch till min 7-åring. Men det väntar jag med tills den så kallade 'tjänsten' e-sim inte kostar 100 kr/månad.

Fördelen att vara ensam leverantör av tjänsten

Ursprungligen av el gringo:

Jag ringde precis till 3. Jag blev ganska chockad för de tar 100 kr/mån för 'tjänsten' att ha esim...! Har jag en smart/gps-klocka med fysiskt sim slipper jag ju detta. Då skall man alltså bli straffad - med en hög månatlig summa för...ingenting? Kommer det bli samma sak med telefoner som kommer utan fysisk sim?

Det tillsammans med ett abonnemang (lägsta pris 199 kr/mån) blir ju totalt 300 kronor per månad.

Jag hade tänkte köpa en Watch till min 7-åring. Men det väntar jag med tills den så kallade 'tjänsten' e-sim inte kostar 100 kr/månad.

Du betalar för fördelen att slippa vanligt sim - det är ett mervärde

Det blir en kina-gps-klocka till pojken. Vägrar betala dessa knaspriser. Jag vill ju ha klockan med kontantkort typ. Eller som familjemedlem på Telenor betalar vi 100 kr för en extra familjemedlem. Det är ok tycker jag.

Ursprungligen av el gringo:

Det blir en kina-gps-klocka till pojken. Vägrar betala dessa knaspriser. Jag vill ju ha klockan med kontantkort typ. Eller som familjemedlem på Telenor betalar vi 100 kr för en extra familjemedlem. Det är ok tycker jag.

Avråder att köpa en kina-gps-klocka, det är svårt att veta om den är säker att bära. Prylar som bärs mot huden bör vara CE märkta, speciellt när barn använder dom.

Har själv Telenor, oklart om eller när de får AppleWatch stöd. De har inte fått igång sitt LTE ännu så de har en bit kvar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-23 17:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Du betalar för fördelen att slippa vanligt sim - det är ett mervärde

Att betala för att slippa något, det låter inte bra....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-23 17:12
Ursprungligen av andlin76:

Avråder att köpa en kina-gps-klocka, det är svårt att veta om den är säker att bära. Prylar som bärs mot huden bör vara CE märkta, speciellt när barn använder dom.

Har själv Telenor, oklart om eller när de får AppleWatch stöd. De har inte fått igång sitt LTE ännu så de har en bit kvar.

T ex kan det finnas mycket nickel i boetten om den är av metall. Är den av plast kan det finnas mycket ftalater eller annat giftigt.

Ursprungligen av kenjon:

Att betala för att slippa något, det låter inte bra....

Det vet jag inte. Du betalar för att slippa en fysisk hemknapp på X.

Utan att raljera så är kostar ofta minimalisering och enkelhet

hm...jaha - känns som en återvändsgränd

har en grannen vars pojke har en kina-gps - han lever fortfarande ;D

Bevaka tråden