Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X "en vinnare" enligt Apple

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple rapporterar ännu en rekordvinst, och till stor del beror det på Iphone X, som är "en älskad produkt" enligt Tim Cook. Ändå skulle han vilja att den blev ännu lite mer omtyckt.

Läs hela artikeln här

Ingen överraskning(för mig). Bästa telefonen hittills.

Nästan så man undrar om Apple själva styr aktiekursen lite med iPhone x död och lager av komponenter, så att investerarna ska springa till dörren när rapporten släppts...
Men alltid lika kul att se Apple bevisa motsatsen mot ryktena ?

Alla nya modeller är "bästa telefonen hittills".

Ursprungligen av Mackan1984:

Nästan så man undrar om Apple själva styr aktiekursen lite med iPhone x död och lager av komponenter, så att investerarna ska springa till dörren när rapporten släppts...
Men alltid lika kul att se Apple bevisa motsatsen mot ryktena ?

Vad skulle Apple tjäna på den manipulationen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad skulle Apple tjäna på den manipulationen?

Högre börsvärde kanske ?
Jag har ingen aning hur det funkar men tänker att om nåt känns prisvärt köper man ibland lite extra när man ändå är igång.
Eller köpa upp sina egna aktier efter dippen med de dåliga ryktena.

Ursprungligen av Demiurgen:

Alla nya modeller är "bästa telefonen hittills".

Haha, ja, jag skulle bli så överraskad om de någon gång sa "det är är vår tredje bästa telefon någonsin, amazing!" XD

Om den är värd sitt pris och hur bra den har sålt lär fortsätta debatteras. Tim Cook är som vanligt rätt diffus. Man får vänta till analytiker som Tomi Ahonen och andra sammanställer lite data senare för att få veta hur den egentligen har sålt.

Däremot tror jag den är för dyr att tillverka, Samsung tar bra betalt (överpriser) för sina displayer, så jag tror gärna Apple om möjligt vill se en annan leverantör av panelerna eller tillverka dem själv.
Så av den anledningen tror jag efterträdaren till iPhone X lär komma i höst.

Ursprungligen av johnh3:

Om den är värd sitt pris och hur bra den har sålt lär fortsätta debatteras. Tim Cook är som vanligt rätt diffus. Man får vänta till analytiker som Tomi Ahonen och andra sammanställer lite data senare för att få veta hur den egentligen har sålt.

Däremot tror jag den är för dyr att tillverka, Samsung tar bra betalt (överpriser) för sina displayer, så jag tror gärna Apple om möjligt vill se en annan leverantör av panelerna eller tillverka dem själv.
Så av den anledningen tror jag efterträdaren till iPhone X lär komma i höst.

Att förutspå att det kommer en ersättare till iPhone X i höst är... liksom ingenting svårt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-05-03 07:32

Varje kvartal kommer det någon negativ spekulation om Apple. Jag tror det är som med svenska bostadsmarknad. Vi har ett par(framförallt en) forskare som regelbundet påstår att en bostadskrasch står inför dörren. Säger man det två till tre gånger per år i 20 år så finns det en möjlighet att man får rätt. Och får man rätt blir man omskriven som den som förutsåg kraschen. Vid ett sådant tillfälle blir man stor i Sverige. Säger man samma om Apple och prickar rätt blir man stor i världen. Så med andra ord finns det stora incitament att påstå att det går dåligt för Apple.

Man ska även ta med att det kan vara ren börsmanipulation. Man sprider ut ett negativt rykte och om börsen reagerar negativt så köper man själv.

Ursprungligen av BlackSmp:

Att förutspå att det kommer en ersättare till iPhone X i höst är... liksom ingenting svårt...

Nej, det som skiljer sig är att de som det ser ut inte behåller iPhone X i produktion som de har gjort med tidigare generationers iPhones. Vilket troligen beror på att den är så dyr att tillverka.

Som den onda människa jag innerst inne är, så köpte jag en iPhone X till min älskade fru. Hon har haft Samsung i alla tider, men på senare tid sneglat lite på Apple, så jag tänkte "Nu eller Aldrig". Hon fick den i tisdags och har låtit lite som en minigris sedan dess.
From igår eftermiddag började grymtandet lägga sig, så jag väntar med spänning på att höra vad hon tycker efter en vecka.

Några första reflektioner från henne var: -Den registrerar ju bara vart annat tryck jag gör
-Den föreslår ju inga ord
-HUR BACKAR JAG I FLÖDET PÅ FACE BOOK?!?!?!?!

Så på det hela taget kan jag nog tycka att Apple verkar ha lyckats med X:en. Jag menar, hon blev ju inte en eldsprutande drake på yoghurtdiet, utan bara en grymtande minigris...

  • Medlem
  • International user
  • 2018-05-03 12:42
Ursprungligen av Demiurgen:

Alla nya modeller är "bästa telefonen hittills".

Nja, iPhone 8 kunde ju inte vara det då det var iPhone X som lanserades samtidigt. Eller har de två iPhone kategorier?

Tja

Tråden rensad. Håll er till ämnet och tänk på tonen.

Mer detaljer

  • Medlem
  • 2018-05-04 17:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Mer detaljer

Jag har inte hunnit med att kommentera förrän nu då jag hållt på att ställa in min nya telefon. Måste ju ha den som säljer mest ?

  • Medlem
  • 2018-05-04 20:24
Ursprungligen av BlackSmp:

Mer detaljer

Undrar när folk skall lära sig att det är en dålig idé att försöka spå försäljning baserat på rykten och underleverantörers rapporter. Har ju haglat in rapporter från analytiker som målat upp det ena katastrofscenariot efter det andra gällande iPhone X. Och återigen hade dom fel.

Ursprungligen av S_Z:

Undrar när folk skall lära sig att det är en dålig idé att försöka spå försäljning baserat på rykten och underleverantörers rapporter. Har ju haglat in rapporter från analytiker som målat upp det ena katastrofscenariot efter det andra gällande iPhone X. Och återigen hade dom fel.

Någon verkar ha lärt sig

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad skulle Apple tjäna på den manipulationen?

”Apple shares hit all time high on Buffet report; company moves closer to a one trillion dollar value”
https://www.phonearena.com/news/Apple-hits-al...

Säger inte att mitt lilla skämtsamma inlägg stämmer men kul att det blev som jag sa ?

1
Bevaka tråden