Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99 sänder live under Google I/O

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorgon drar Google I/O igång, och förväntan är stor från oss på redaktionen. Vi sänder live inför och under keynote-presentationen med start 18.30. Följ med!

Läs hela artikeln här

Ge mig Google Assistant på svenska och Google Pay så blir jag nöjd.

En Google Pixel mini, stor som en Iphone SE fast med 4,5-tumsskärm, stock Android/A. One, Googleassistent (svenska), vanliga Pixels superkamera, i plast, och billig.

Jag skulle vilja påpeka att Fuchsia OS inte har några spår av Linux överhuvudtaget, det är "helt nytt". Vilket såklart är väldigt spännande, men nog betyder att det dröjer länge innan vi får se nån slags officiell release.

Tycker att Google ska sätta krav på mobiltillverkarna som idag anpassar android till deras tycke ska erbjuda ett rent android också. Typ vid första uppstarten av en ny eller fabrikationsåterställd lur ska kunden få välja själv.

  • Medlem
  • 2018-05-07 05:12
Ursprungligen av Cancerman:

Tycker att Google ska sätta krav på mobiltillverkarna som idag anpassar android till deras tycke ska erbjuda ett rent android också. Typ vid första uppstarten av en ny eller fabrikationsåterställd lur ska kunden få välja själv.

Är det inte Android One?

  • Medlem
  • 2018-05-07 05:13

Spännande hur och om de presenterar Android / One / Go och Treble

Ett löfte om att släppa deras egna produkter, överallt samtidigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-07 13:29

Android – Att det blir lika enkelt, smärtfritt och tryggt att uppdatera systemet eller byta mobil för android-mobiler som det är med iPhone och iOS.
Googles webbtjänster – Att Google lyfter upp alla sina webbtjänster till samma nivå som de välpolerade tungviktarna: Google Search, Gmail och G Apps. Exempelvis Google Books ligger långt efter, även Google Maps som dock blivit betydligt bättre har långt kvar till att komma i nivå med Gmail.
För Google Maps: krångligt hur man skapar och öppnar egna kartor (en bekant fattade inte alls och skapade ett nytt konot för varje karta), varför kan man inte öppna Street View i redigeringsläge, varför går det inte att spara foto från plats som favorit, osv?
Google Books listas inte ens på: https://www.google.com/about/products/

Senast redigerat 2018-05-07 20:12

Att Google tvingar alla tillverkare som har Googles tjänster levererade med Oreo (samt kommande såklart) på sina lurar att implementera Treble. Samsung har ännu inte gjort det t.ex. vad jag vet för S9/S9+ trots att dessa levererades med Oreo.

Då kan alla som vill köra en ren Android på vilken enhet man vill.

Drinking game när de nämner ”AI” eller ”machine learning”.

Ursprungligen av Texmex:

Drinking game när de nämner ”AI” eller ”machine learning”.

Skulle inte klara första halvtimmen ens!

Ursprungligen av rainbowconspira:

Jag skulle vilja påpeka att Fuchsia OS inte har några spår av Linux överhuvudtaget, det är "helt nytt". Vilket såklart är väldigt spännande, men nog betyder att det dröjer länge innan vi får se nån slags officiell release.

Hur ser ett spår av Linux ut?

Klockan 18:30 kör vi igång med försnack. Hur många av er ska kolla med oss?
Här är länken till livechatten som börjar senare ikväll: https://www.youtube.com/watch?v=xi5GRKd6m2Q

Senast redigerat 2018-05-08 18:33
Ursprungligen av jakobnilsson:

Skulle inte klara första halvtimmen ens!

Haha, ja nej jag skulle nog också vara körd!

Ursprungligen av PaO:

Är det inte Android One?

Det är mkt möjligt att det är Jag inte bekantat mig med Android One alls. Tack för svaret, nu har jag en del läsning

1
Bevaka tråden