Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2018 6.1” kommer att ha en haka nedtill

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om the verge har rätt om att Apple fick vika nederdel av oled-skärmen inåt för att få till en nederkant utan bezel, så betyder det att den påstådda 6.1” LCD iPhonen som kommer i år inte kan vara utan bezel nedtill.

Eller har jag fel i detta antagande?
Uppenbarligen verkar det omständigt att göra en smartphone utan haka nedtill då iPhone X krävde att man vek skärmen inåt och programmera vart skärmen skulle sluta.

Eller vet någon om det finns nån mer smartphone ”utan” bezel nedtill?

  • Medlem
  • 2018-03-28 07:22
Ursprungligen av Mackan1984:

Om the verge har rätt om att Apple fick vika nederdel av oled-skärmen inåt för att få till en nederkant utan bezel, så betyder det att den påstådda 6.1” LCD iPhonen som kommer i år inte kan vara utan bezel nedtill.

Eller har jag fel i detta antagande?
Uppenbarligen verkar det omständigt att göra en smartphone utan haka nedtill då iPhone X krävde att man vek skärmen inåt och programmera vart skärmen skulle sluta.

Eller vet någon om det finns nån mer smartphone ”utan” bezel nedtill?

X har ju samma bezel runt om andra har mindre utom i nederkant där de har mer.
Vivo Apex i och för sig koncept lur men här är en jämförelse. X skärm är ju väldigt dyr att tillverka det vet vi

Ursprungligen av PaO:

X har ju samma bezel runt om andra har mindre utom i nederkant där de har mer.
Vivo Apex i och för sig koncept lur men här är en jämförelse. X skärm är ju väldigt dyr att tillverka det vet vi

Ja det är ju just det att av nån teknisk anledning så är det svårt att få nederkant ”bezel-less”.
Därför är det bara en konceptlur du hittat som har detta.

Därför tror jag inte att den ”iPhone X” 6,1” LCD kommer ha detta.

  • Medlem
  • 2018-03-28 17:04
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja det är ju just det att av nån teknisk anledning så är det svårt att få nederkant ”bezel-less”.
Därför är det bara en konceptlur du hittat som har detta.

Därför tror jag inte att den ”iPhone X” 6,1” LCD kommer ha detta.

Kanske vi får se
Dock tycker jag att Huawei feature där man kan välja notch icke notch är riktigt nice och då kvittar det om man har notch eller helt fält

Ursprungligen av PaO:

Kanske vi får se
Dock tycker jag att Huawei feature där man kan välja notch icke notch är riktigt nice och då kvittar det om man har notch eller helt fält

Nu vet jag inte hur du fick detta till notch men kan ändå fråga till dig om du ogillar notchen.
Är det skillnad så länge bakgrunden är svart vid sidorna av notchen än en ljus färg?

För på iPhone X är det ju ingen väsentlig info från appar eller dylikt som notchen är ivägen för, när man surfar är ju allt under notchen och klocka och anslutningar vid sidan om den.

  • Medlem
  • 2018-03-28 17:56
Ursprungligen av Mackan1984:

Nu vet jag inte hur du fick detta till notch men kan ändå fråga till dig om du ogillar notchen.
Är det skillnad så länge bakgrunden är svart vid sidorna av notchen än en ljus färg?

För på iPhone X är det ju ingen väsentlig info från appar eller dylikt som notchen är ivägen för, när man surfar är ju allt under notchen och klocka och anslutningar vid sidan om den.

Nu har jag ingen iPhone X
Men de gånger jag testat en tycker jag att helt fält hade varit bättre. Om nu Huawei kör med sensorer i mitten och man kan välja så är det ju bra, jag gillar valmöjligheten. Rent allmänt så ser jag det som två vägar att gå innan vi får helt bezelless. Apple väg och Samsungs väg. Huawei gör något mitt emellan

Ursprungligen av PaO:

Nu har jag ingen iPhone X
Men de gånger jag testat en tycker jag att helt fält hade varit bättre. Om nu Huawei kör med sensorer i mitten och man kan välja så är det ju bra, jag gillar valmöjligheten. Rent allmänt så ser jag det som två vägar att gå innan vi får helt bezelless. Apple väg och Samsungs väg. Huawei gör något mitt emellan

Tog ett par bilder på typiskt användande av en iPhone X och hur lite notchen påverkar användandet.
Förstår inte riktigt ramaskriken, det är enda alternativet tills dess att sakerna kan vara under skärmen.

Jag stör mig mer på att kolla på en 16:9-video och se att människors panna försvinner när man kör fullscreen än att mobilen har notch.

LG G7 Thinouiqxyu, whatever, borde väl vara en ganska bra indikation på hur en 6,1" LCD-version av X kan komma att se ut, med tanke på att det väl är LG som troligtvis gör displayen?

Ursprungligen av Marcus Wernvik:

LG G7 Thinouiqxyu, whatever, borde väl vara en ganska bra indikation på hur en 6,1" LCD-version av X kan komma att se ut, med tanke på att det väl är LG som troligtvis gör displayen?
https://www.99.se/static/artikel/bild/66714?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwvc3RhdGljXC9hcnRpa2VsXC9iaWxkXC82NjcxNCIsImZpbHRlcnMiOlsicj0wLDAsMCwxIiwidD1hcnRpY2xlSGFsZkJhbm5lciJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIxYTM5MGY0OGYwMzE2Y2ExMWRlN2ExOGM5YTY3MjJjZiJ9

Har bara svårt för att se Apple släppa en iPhone där inte bezelsen är exakt lika små som iPhone X runtom.
Den LG du visar har en tjockare bezel nedtill.
Apple skulle inte gå med på det.
För att få till en tunn bezel nedtill har Apple dubbelvikt oled-displayen på iPhone x nedtill, vilket är väldigt kostsamt.

Ursprungligen av Mackan1984:

För att få till en tunn bezel nedtill har Apple dubbelvikt oled-displayen på iPhone x nedtill, vilket är väldigt kostsamt.

Är det inte Samsung som gjort det?

Så här ska det se ut, ”bara” ordna selfiekameran genom displayen på nåt sätt också = the flärp is gone.

Ursprungligen av keptang:

Är det inte Samsung som gjort det?

Så här ska det se ut, ”bara” ordna selfiekameran genom displayen på nåt sätt också = the flärp is gone.

Nej Samsung har bara sålt panelen.
Apple har vikt och ordnat mjukvaran för att iPhonen ska förstå vart nederdelen av skärmen ska ta slut ?

Om du lägger märke till den konceptmobilen är återigen nedersta bezelsen nån millimeter tjockare än resten av mobilen ?
Bara Apple som förstår sig på symmetri ?

1
Bevaka tråden