Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Versa är Fitbits snyggaste produkt hittills

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fitbit Versa passar dig som tycker att hälsodata och träning är mer intressant än snajdiga funktioner och röststyrning, men fortfarande vill ha en klocka som liknar Apple Watch eller Pebble.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-05-10 11:24

Läste förra veckan att 52% av alla betalterminaler hade NFC aktiverat i Sverige. Undrar om dessa 52% fungerar med FitBit Pay.

Den såg ju mycket bättre ut än föregångaren! Har själv en Fitbit Charge 2 (inte en smartklocka) men var tvungen att köpa till läderband för att snygga till den lite. Köper man Versa låter det som att man får vad man betalar för: en enklare (mindre smart) smartklocka än Apple Watch för en billigare peng. Jag som inte kan tänka mig lägga mer än 2000 - 2500 kr skulle mycket väl kunna tänka mig köpa en version av Versa (kanske nästa modell, och om den får Spotify). Hittade ingen billig smartklocka för 2000 kr och köpte Charge 2 istället. Hoppas det kommer fler billigare modeller likt Versa snart

Ursprungligen av reboot81:

Läste förra veckan att 52% av alla betalterminaler hade NFC aktiverat i Sverige. Undrar om dessa 52% fungerar med FitBit Pay.

Spännande, var läste du detta? Tycker fortfarande att det är på väldigt många ställen som det inte funkar. 52 procent låter mycket mer än vad det känns som! Men det kanske jag som går i fel butiker. Tycker också att det generellt är dåligt skyltat om NFC är aktiverat eller inte.

Det ska gå att använda Fitbit Pay på alla ställen som har NFC aktiverat för det är det enda som behövs.

Ursprungligen av Krylovrum:

Den såg ju mycket bättre ut än föregångaren! Har själv en Fitbit Charge 2 (inte en smartklocka) men var tvungen att köpa till läderband för att snygga till den lite. Köper man Versa låter det som att man får vad man betalar för: en enklare (mindre smart) smartklocka än Apple Watch för en billigare peng. Jag som inte kan tänka mig lägga mer än 2000 - 2500 kr skulle mycket väl kunna tänka mig köpa en version av Versa (kanske nästa modell, och om den får Spotify). Hittade ingen billig smartklocka för 2000 kr och köpte Charge 2 istället. Hoppas det kommer fler billigare modeller likt Versa snart

Ja, skulle säga att formspråket är den största och bästa nyheten med klockan. Sjukt stor skillnad mellan denna och Fitbits andra klockor/armband. Det borde ju komma någon ny klocka i höst eller under nästa vår, Ionic kom ju förra sommaren. Men trivs du med din Charge 2?

Ursprungligen av amandareventlid:

Ja, skulle säga att formspråket är den största och bästa nyheten med klockan. Sjukt stor skillnad mellan denna och Fitbits andra klockor/armband. Det borde ju komma någon ny klocka i höst eller under nästa vår, Ionic kom ju förra sommaren. Men trivs du med din Charge 2?

Ja formen är otroligt avgörande. Speciellt för icke-teknikintresserade som har svårt att se skillnad på aktivitetsband, smartklocka och vanlig klocka. Gick från "var är din sak?" till "var har du din klocka?", när föräldrarna frågar var jag ställt den.

Ja jag trivs superbra med den. Tycker Fitbit har förbättrat sin app avsevärt och gör den mycket vänligare att använda om man tänker långsiktigt. Var livrädd för att appen skulle dumpas efter 2 år och de skulle utveckla en ny app bara till nyare modeller (för att få kunder att köpa deras nya modeller). Men de har hållit kvar och trimmat appen. Den är mycket snabbare och fräschare nu.
Sen är jag batterigalen och Charge 2 har 1 veckas batteritid, det är nog största fördelen.

Den fungerar lika bra som om jag hade köpt den i går

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-05-11 20:50
Ursprungligen av amandareventlid:

Spännande, var läste du detta? Tycker fortfarande att det är på väldigt många ställen som det inte funkar. 52 procent låter mycket mer än vad det känns som! Men det kanske jag som går i fel butiker. Tycker också att det generellt är dåligt skyltat om NFC är aktiverat eller inte.

Det ska gå att använda Fitbit Pay på alla ställen som har NFC aktiverat för det är det enda som behövs.

Ja var... letat men kommer inte ihåg var jag läste det. Källor är A och O, jag vet.
Sen minns jag inte om det var 52% av terminalerna som hade NFC teknik, eller om det var andelen som hade NFC aktiverat. Sen om tekniken väl finns där, och är aktiverad - ja då vet man inte om terminalleverantören har "avtal" med ApplePay/Samsung etc.

1
Bevaka tråden