Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7 tillfällen du har nytta av mobiluppkopplingen i Apple Watch

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat testa Apple Watch Series 3 med LTE. Här är 7 tillfällen då du har nytta av mobiluppkopplingen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-05-11 09:45

Intressant och bra test som vanligt ?
Hur är det med abonnemang och koppling till sitt mobilnummer

Ursprungligen av PaO:

Intressant och bra test som vanligt ?
Hur är det med abonnemang och koppling till sitt mobilnummer

Som det är nu funkar bara 3. De bjuder på de första sex månaderna och efter det kostar det 99kr/mån.

Du har ett abonnemang och ett telefonnummer, men två prylar. Lätt att koppla ihop klockan med telefonabonnemanget, slog bara in 4 sista siffrorna i personnumret under setupen så löste det sig automagiskt.

Intressant. Men i nästan samtliga fall vill man väl ändå ha med sig mobilen? Främst för kamerans skull?

Ursprungligen av kafferast:

Intressant. Men i nästan samtliga fall vill man väl ändå ha med sig mobilen? Främst för kamerans skull?

Speciellt när de tar 1200/år tycker inte jag det känns värt bara för att slippa ha mobilen i fickan.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Speciellt när de tar 1200/år tycker inte jag det känns värt bara för att slippa ha mobilen i fickan.

Precis. Har försökt hittat ursäkt att införskaffa LTE-varianten (har just nu series 3 GPS). Men dels som du skriver, den extra kostnaden har jag svårt att motivera om jag ransakar mig själv då jag faktiskt inte vill ha mobilen med mig och de gångerna är få. Väldigt få. Visst, en joggingtur utan mobilen hade varit att föredra men som enda argument inte värt det för mig.

Den dag kostnaden ingår i mitt huvudabonnemang kan jag absolut tänka mig det ”bara för att”.

Ursprungligen av kafferast:

Precis. Har försökt hittat ursäkt att införskaffa LTE-varianten (har just nu series 3 GPS). Men dels som du skriver, den extra kostnaden har jag svårt att motivera om jag ransakar mig själv då jag faktiskt inte vill ha mobilen med mig och de gångerna är få. Väldigt få. Visst, en joggingtur utan mobilen hade varit att föredra men som enda argument inte värt det för mig.

Den dag kostnaden ingår i mitt huvudabonnemang kan jag absolut tänka mig det ”bara för att”.

Tror det kommer ingå i framtiden speciellt när fler operatörer erbjuder tjänsten. Ska det kosta får det vara typ 10-20kr/ månad eller något innan jag skulle överväga det. Sen kostar ju även själva klockan 800 eller så extra.

Ursprungligen av kafferast:

Intressant. Men i nästan samtliga fall vill man väl ändå ha med sig mobilen? Främst för kamerans skull?

Jo, finns väl många tillfällen då mobilen gärna får va med den också. Gillar att kunna välja men ändå alltid vara nåbar.

Håller dock med om att kostnaden just nu känns i högsta laget. När fler operatörer hoppar på tåget hoppas jag prisupplägget ändras.

  • Medlem
  • Svalöv
  • 2018-05-11 15:01

Hur kommer det sig att du valt att ha knappen och kronan på vänster sida? Blir det inte väldigt avigt när man ska använda dom?

Ursprungligen av rassej:

Hur kommer det sig att du valt att ha knappen och kronan på vänster sida? Blir det inte väldigt avigt när man ska använda dom?

Nej, det är perfekt ju! Lägger pekfingret mot högersidan och skrollar på kronan med tummen utan att täcka skärmen.

Jätte gött att läsa testen! Mycket informativt Sedan att 3 tar betalt för e-sim, är det motsvarande i andra länder att de tar betalt för tjänsten/produkten? Annars rätt fult..

Intressant artikel.

Så med dagens klocka skulle man behöva 3-4 gånger mer batteri för att kunna ha den en hel dag med iPhonen hemma?
Det visar lite på var de stora begränsningarna är i den här typen av teknik, nästan uteslutande vår oförmåga att tillverka små batterier som kan lagra tillräckligt med ström.

Senast redigerat 2018-05-13 02:06
Ursprungligen av D_Odell:

Jätte gött att läsa testen! Mycket informativt Sedan att 3 tar betalt för e-sim, är det motsvarande i andra länder att de tar betalt för tjänsten/produkten? Annars rätt fult..

Det varierar. Men 3 är ohemult dyra

Ursprungligen av Chaosstar:

Intressant artikel.

Så med dagens klocka skulle man behöva 3-4 gånger mer batteri för att kunna ha den en hel dag med iPhonen hemma?
Det visar lite på var de stora begränsningarna är i den här typen av teknik, nästan uteslutande vår oförmåga att tillverka små batterier som kan lagra tillräckligt med ström.

Oförmågan har en hel del med fysiska begränsningar att göra så jag tycker att ordet oförmåga är lite ”hårt”.

Personligen så tror jag att framstegen snarare kommer ligga i lägre energiförbrukning än effektivare batterier

Tack för en intressant artikel! Vad krävs det för mobil för att den ska fungerar ihop med klockan?

Ursprungligen av calinou:

Tack för en intressant artikel! Vad krävs det för mobil för att den ska fungerar ihop med klockan?

Från Apple

Citat:

Apple Watch Series 3 (gps) kräver en iPhone 5s eller senare med iOS 11 eller senare. Apple Watch Series 3 (gps + mobilt) kräver en iPhone 6 eller senare med iOS 11 eller senare. Din Apple Watch och din iPhone måste använda samma mobiloperatör.

1
Bevaka tråden