Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Care Plus vid repig skärm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det fungerar att använda sin Apple Care Plus-försäkring om skärmen endast är repig?

Som jag tolkar det är det OK, men du får dock betala självrisken. Bara att googla eller ring Apple.

https://www.apple.com/se/support/products/iph...

Tack för tipset om att googla.

De som har Apple Care Plus har fått ett avtal där det bland annat står "Skadan måste påverka funktionaliteten vilket omfattar sprickor i skärmen som påverkar skärmens läsbarhet."

Så om jag omformulerar min fråga så undrar jag om Apple Care Plus täcker repor på skärmen. Jag inser att det är en tolkningsfråga vad som påverkar läsbarheten så jag undrar om någon har erfarenhet av detta?

Ursprungligen av markstrom:

Tack för tipset om att googla.

De som har Apple Care Plus har fått ett avtal där det bland annat står "Skadan måste påverka funktionaliteten vilket omfattar sprickor i skärmen som påverkar skärmens läsbarhet."

Så om jag omformulerar min fråga så undrar jag om Apple Care Plus täcker repor på skärmen. Jag inser att det är en tolkningsfråga vad som påverkar läsbarheten så jag undrar om någon har erfarenhet av detta?

Vet inte vilken källa du refererar till. Inget som jag kan läsa på Apples site.

Bäst är nog om du ringer dem.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vet inte vilken källa du refererar till. Inget som jag kan läsa på Apples site.

Jag skrev ”De som har Apple Care Plus har fått ett avtal där det bland annat står”. Om det var otydligt så refererar jag till det avtal för Apple Care Plus som man får när man köper Apple Care Plus.

Ursprungligen av markstrom:

Jag skrev ”De som har Apple Care Plus har fått ett avtal där det bland annat står”. Om det var otydligt så refererar jag till det avtal för Apple Care Plus som man får när man köper Apple Care Plus.

Sorry, missade det Dock ännu större anledning till att ringa och kolla med Apple.

1
Bevaka tråden