Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel vid raderad startskiva [LÖST]

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problem löst.

Jag raderade startskivan (Macintosh HD) och ominstallerade macOS för ett tag sedan för sälja datorn.

Idag satte jag på datorn för att ta en skärmdump och sen återställde jag macOS igen, då jag trodde att det skulle ta bort användarkontot som jag blev tvungen att skapa för komma åt "Den här datorn". Det visade sig att användarkontot var kvar för inloggning efter ominstallation av macOS, så då tänkte jag att jag kanske behövde radera startskivan igen. Så det gjorde jag.

Vad hände sen? Jag möts av denna skärm när skivan ska vara raderad:

Vad betyder detta och vad kan jag möjligtvis ha gjort för fel?

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig.

Senast redigerat 2018-05-12 21:21

Jag tvångsavslutade och startade om datorn på nytt och höll in kommandot för återställning. Fick då möjlighet att göra en Internetåterställning. Sen fick jag ominstallera senaste macOS på startskivan igen. Nu fungerar det igen.

Slutsats: Jag gjorde saker i fel ordning. Vill jag ta bort konton på datorn så måste jag radera startskivan först (!) och sen ominstallera senaste macOS. Inte värtom.

Senast redigerat 2018-05-12 21:19
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-05-13 08:31
Ursprungligen av iRebecka:

...Jag gjorde saker i fel ordning. Vill jag ta bort konton på datorn så måste jag radera startskivan först (!) och sen ominstallera senaste macOS. Inte värtom.

Eller så hoppar man över båda stegen, och tar bara bort användarkontot.

Det kände jag redan till, jag gjorde allt det där första gången.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Eller så hoppar man över båda stegen, och tar bara bort användarkontot.

Du kan väl inte ta bort alla konton (ett adminkonto krävs)? Nu är datorn redo för att säljas hur som helst.

1
Bevaka tråden