Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den här webbsidan drar mycket ström?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kållered
  • 2018-05-16 11:00

Hej,

Kan någon ev. svara på varför det den senaste tiden på min iMac desktop/ Safari börjat dyka upp en varning på Aftonbladets flik: "Den här webbsidan drar mycket ström." Om du stänger den kan datorns svarstider förbättras." Se bild.

Har Safari börjat att varna för sidor med mycket reklam, är detta något som går att justera i någon inställning eller får man leva med detta vareviga dag?

Tacksam för tips.

MVH

Maths
Kållered

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-16 13:07

Haha, helt rätt av apple.

Inte riktigt vad du frågar efter, men en lösning kanske är att lägga in en adblocker?

  • Medlem
  • International user
  • 2018-05-16 13:17
Ursprungligen av Maths:

Hej,

Kan någon ev. svara på varför det den senaste tiden på min iMac desktop/ Safari börjat dyka upp en varning på Aftonbladets flik: "Den här webbsidan drar mycket ström." Om du stänger den kan datorns svarstider förbättras." Se bild.

Har Safari börjat att varna för sidor med mycket reklam, är detta något som går att justera i någon inställning eller får man leva med detta vareviga dag?

Tacksam för tips.

MVH

Maths
Kållered

Aftonbladet har en mängd tredjeparts javascript som drar iväg. Jag trycker på sluta ladda innan den visar att sidan är färdig laddad. Men man kan se att den jobbar för fullt när cirkeln snurrar på brevid där det visar vilket nätverk du är på.

Jag har aldrig dock fått en varning, men jag har sett hur sidan påverkar batteriet.

Edit:
Ah, med batteri så antog jag det var en iOS apparat.
Har ingen bärbar själv. Men jag har använt javascript blocker för att kunna surfa på Aftonbladet med min gamla Mac Pro från 2006. Men nya versioner av dem verkar inte vara så stabila. Gjorde egna regler för Aftonbladet.

  • Medlem
  • Kållered
  • 2018-05-17 13:31
Ursprungligen av Json_81:

Haha, helt rätt av apple.

Inte riktigt vad du frågar efter, men en lösning kanske är att lägga in en adblocker?

Har använt AdBlocker, men då låser de artiklarna istället.

  • Medlem
  • Kållered
  • 2018-05-17 14:11
Ursprungligen av juanito:

Aftonbladet har en mängd tredjeparts javascript som drar iväg. Jag trycker på sluta ladda innan den visar att sidan är färdig laddad. Men man kan se att den jobbar för fullt när cirkeln snurrar på brevid där det visar vilket nätverk du är på.

Jag har aldrig dock fått en varning, men jag har sett hur sidan påverkar batteriet.

Edit:
Ah, med batteri så antog jag det var en iOS apparat.
Har ingen bärbar själv. Men jag har använt javascript blocker för att kunna surfa på Aftonbladet med min gamla Mac Pro från 2006. Men nya versioner av dem verkar inte vara så stabila. Gjorde egna regler för Aftonbladet.

Tack för svar....

Jag har stationär dator, detta är väl mest känsligt för iPhone, iPad och iBook? Vet ej om det har med Safari uppgradering att göra kanske, där varningen inte gör skillnad på stationärt eller bärbar. Får i alla fall ingen varning på iPhone, ja det är skit med all jävla reklam!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-05-17 16:00
Ursprungligen av Maths:

Har använt AdBlocker, men då låser de artiklarna istället.

Installera webbläsaren Brave. Surfning har blivit blivit så mycket bättre efter denna, jag lovar. Finns även till iPhone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-17 17:40
Ursprungligen av Maths:

Har använt AdBlocker, men då låser de artiklarna istället.

och då bojkottar jag dem. Om alla gjorde det skulle de inte få några läsare....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-05-18 00:19
Ursprungligen av Maths:

Har använt AdBlocker, men då låser de artiklarna istället.

Istället för adblocker prova en scriptblocker. Jag använder Noscript för firefox och den underlättar det mesta.

Ursprungligen av Gunnar B:

Istället för adblocker prova en scriptblocker. Jag använder Noscript för firefox och den underlättar det mesta.

Hittar inget tillägg som bara heter "Noscript". Jag hittar ett som heter "NoScript Security Suite". Är det det du menar?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-05-18 12:28

Här är deras hemsida NoScript.net

  • Medlem
  • International user
  • 2018-05-18 12:36
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hittar inget tillägg som bara heter "Noscript". Jag hittar ett som heter "NoScript Security Suite". Är det det du menar?

Ursprungligen av Gunnar B:

Här är deras hemsida NoScript.net

För Safari finns JSBlocker.

1
Bevaka tråden