Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så kommer du igång med Apple Pay

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-19 20:16
Ursprungligen av jonas.pavletic:

Tog för givet att det bara var tankning som gällde, men kanelbullar är ju riktigt bra grejor
Kanske dags att omvärdera möjligheten att teckna ett nytt kort.

Det är helt knäppt tycker jag. Köper jag en kanelbulle två gånger per månad är kortet gratis, men tankar jag min husbil för 1200 kr en månad måste jag betala avgiften!

Ursprungligen av kenjon:

Det är helt knäppt tycker jag. Köper jag en kanelbulle två gånger per månad är kortet gratis, men tankar jag min husbil för 1200 kr en månad måste jag betala avgiften!

Hur tänkte du fram det egentligen?

Det kan man undra

Måste erkänna att jag föll för argumentationen om kanelbullar och fixade ett ST1-kort.

Dra mig baklänges vad löjligt smidigt det är att betala med klockan, åtminstone för mindre köp. Tror inte det tog ens en halv sekund från det att siffrorna poppade upp på terminalen tills det var klart, samma beteende på mina hittills två köp.
Jag betalar gärna månadsavgiften bara för att ha det så enkelt framöver, att man kan få bullar på köpet är en ren bonus ?

Fungerar det på samma sätt för ”större” köp? Om inte, hur definieras ”större” köp?

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Måste erkänna att jag föll för argumentationen om kanelbullar och fixade ett ST1-kort.

Dra mig baklänges vad löjligt smidigt det är att betala med klockan, åtminstone för mindre köp. Tror inte det tog ens en halv sekund från det att siffrorna poppade upp på terminalen tills det var klart, samma beteende på mina hittills två köp.
Jag betalar gärna månadsavgiften bara för att ha det så enkelt framöver, att man kan få bullar på köpet är en ren bonus ?

Fungerar det på samma sätt för ”större” köp? Om inte, hur definieras ”större” köp?

Jag har aldrig behövt kod, inte ens när jag köpte min HomePod för över $300.

Min son fick följande kommentar när han betalade med klockan: ”vad är det där för James Bond fasoner???l

  • Medlem
  • 2018-05-22 05:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har aldrig behövt kod, inte ens när jag köpte min HomePod för över $300.

Min son fick följande kommentar när han betalade med klockan: ”vad är det där för James Bond fasoner???l

Häftigt

Problemet är fortfarande att kreditkort med tex cash back eller poäng inte stöds ännu. Jag säger inte nej till tusenlappar i återbäring bara för att använda klockan eller mobilen som plånbok.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-24 07:21
Ursprungligen av keptang:

Hur tänkte du fram det egentligen?

Jag mailade dem och de säger att jag måste använda kortet minst två gånger per månad, på en St1 eller Shellstation för att slippa avgiften. Det räcker med att köpa en kanelbulle två gånger.
En bemannad Shellstation ligger i andra ändan av staden, medan jag har St1 bara 1,5 km hemifrån. Men att tanka för 1200 kr en gång gäller inte, men att köpa en kanelbulle två gånger för 10 kr/styck räknas som "trogen kund" och slipper avgiften. Hur DE har tänkt fram detta fattar jag inte!

Ursprungligen av kenjon:

Jag mailade dem och de säger att jag måste använda kortet minst två gånger per månad, på en St1 eller Shellstation för att slippa avgiften. Det räcker med att köpa en kanelbulle två gånger.
En bemannad Shellstation ligger i andra ändan av staden, medan jag har St1 bara 1,5 km hemifrån. Men att tanka för 1200 kr en gång gäller inte, men att köpa en kanelbulle två gånger för 10 kr/styck räknas som "trogen kund" och slipper avgiften. Hur DE har tänkt fram detta fattar jag inte!

I mitt avtal så står det en användning per månad. Vi får se på nästa faktura;)

Ursprungligen av kenjon:

Jag mailade dem och de säger att jag måste använda kortet minst två gånger per månad..

Hemsidan säger en gång per månad.

"...avgiftsfritt för aktiva St1- och Shellkunder som använder kortet minst en gång i månaden för betalning på våra stationer (St1 och Shellstationer i Sverige, Finland och Norge)..."

https://st1finance.se/kundservice/vanliga-fra...

Ursprungligen av kenjon:

Jag mailade dem och de säger att jag måste använda kortet minst två gånger per månad, på en St1 eller Shellstation för att slippa avgiften. Det räcker med att köpa en kanelbulle två gånger.
En bemannad Shellstation ligger i andra ändan av staden, medan jag har St1 bara 1,5 km hemifrån. Men att tanka för 1200 kr en gång gäller inte, men att köpa en kanelbulle två gånger för 10 kr/styck räknas som "trogen kund" och slipper avgiften. Hur DE har tänkt fram detta fattar jag inte!

Vi får se, enligt personal jag pratat med och enligt mitt avtal så gäller något annat, samt vad som står på hemsidan.
Har bara använt mitt kort en gång denna månad tror jag så ska väl åka på en avgift.

Bevaka tråden