Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gps fungerar inte i app med stegmätare

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mija:

Så du är alltså i skogen och provar. Tät skog försämrar mottagningen av GPS-signalerna.

Nej nej. ? Jag är inte i skogen och provar. Och ja, tät skog försämrar. Jag har den till vardagens promenader men det är i skogen jag vill att den funkar. Och de skogar jag går i här i södra Sverige är det oftast inte dålig mottagning. Jag har ju, som jag skrivit tidigare, använt footstep eller Runkeeper i många år - utan problem. Plötsligt funkar det inte.

Ursprungligen av Mija:

Så du är alltså i skogen och provar. Tät skog försämrar mottagningen av GPS-signalerna.

Det ska vara väldigt tät skog om GPS:n ska få fnatt, har aldrig haft några större problem om det inte samtidigt är väldigt kuperad terräng.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-05-25 11:03
Ursprungligen av CekariYH:

Det ska vara väldigt tät skog om GPS:n ska få fnatt, har aldrig haft några större problem om det inte samtidigt är väldigt kuperad terräng.

Inte speciellt tät, det räcker egentligen med lite lövkronor som täcker sikten uppåt. iPhone är min sämsta GPS när det kommer till just träd/skog.

Båda nedan är från exakt samma tidpunkt vid Skyrup / Finjasjön, bara olika apparater.

iPhone

Garmin

Ursprungligen av Mija:

Inte speciellt tät, det räcker egentligen med lite lövkronor som täcker sikten uppåt. iPhone är min sämsta GPS när det kommer till just träd/skog.

Båda nedan är från exakt samma tidpunkt vid Skyrup / Finjasjön, bara olika apparater.

iPhone
https://c1.staticflickr.com/1/901/27470250847_5906bfe2b7_c.jpg

Garmin
https://c2.staticflickr.com/2/1746/42292052612_9fce2cae2d_c.jpg

Ja. Huvudsakligen tar jag promenader i en by nära en mast. Men jag vill att den ska fungera i skogen också. Det har den gjort tidigare. I vilket fall som vill jag att den också fungerar i byn utan någon större mängd lövträd. Av någon anledning verkar det svårt att hitta lösning på detta.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-05-25 11:40
Ursprungligen av webulven:

Ja. Huvudsakligen tar jag promenader i en by nära en mast.

Nu kom det ny information. Vad är det här för en mast, skickar den ut någon slags signaler som kan störa?

Ursprungligen av Mija:

Nu kom det ny information. Vad är det här för en mast, skickar den ut någon slags signaler som kan störa?

Nej. Det är inte det. Problemet med appen ligger inte utanför - i skog eller mast - felet ligger inne i mobilen. Det spelar ju ingen roll var jag är så funkar inte appen. Men jag har en känsla av att det är ett konstigt fel som ingen (?) har svar på?

Bevaka tråden