iMac startar om med Dell skärm ansluten!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-05-24 19:10

Jag har en iMac 27” 2015 och har anslutit en äldre Dell skärm via en minidisplay-DVI till Thunderboltport. Jag får bild och set fungerar med utökat skrivbord. Låter jag datorn gå vila så startar den om efter stund. Får den sedan stå kvar i viloläge så startar den om flera gånger. Tar jag bort anslutningen till Dell skärmen så fungerar allt som vanligt, inga omstarter.

Kan det vara någon drivrutin som behöver uppdateras?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-05-24 21:28

Ominstallation av macOS om du inte har en speciell drivrutin för just den dell-modellen. Med ominstallation avses att du redan sitter på senaste macOS vilket idag borde vara 10.13.4. Ibland kan en sk. Combo-uppdatering installera filer på nytt om den upptäcker defekta filer.

• Medlem
  • 2018-05-24 22:10
Ursprungligen av frazze:

Ominstallation av macOS om du inte har en speciell drivrutin för just den dell-modellen. Med ominstallation avses att du redan sitter på senaste macOS vilket idag borde vara 10.13.4. Ibland kan en sk. Combo-uppdatering installera filer på nytt om den upptäcker defekta filer.

Kan vara värt ett försök.

Ursprungligen av Moi:

...via en minidisplay-DVI till Thunderboltport...

Vad är "minidisplay-DVI"? Menar du en minidisplayport-till-DVI-kabel som är ansluten till Thunderbolt på datorn?

Ursprungligen av Moi:

...Kan det vara någon drivrutin som behöver uppdateras?...

Nej.

Vilken version av macOS kör du?

Provat med en annan kabel?

• Medlem
  • 2018-05-25 10:33
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är "minidisplay-DVI"? Menar du en minidisplayport-till-DVI-kabel som är ansluten till Thunderbolt på datorn?
Har en apple adapter minidisplay-DVI inkopplad på en av thunderboltportarna till den anslutit en DVI-DVI jkabel till bildskärmen.
Nej.

Vilken version av macOS kör du?
10.13.4
Provat med en annan kabel?

Nej, kabeln var ny ur påse som kom med skärmen.

Det blir lite svårläst att skriva delar av svaret inne i citatet.

Ny kabel betyder inte garanterad funktion. Och med den kopplingen har du ju två möjliga felkällor - både adaptern och kabeln. Prova med andra, om möjligt.

• Medlem
  • 2018-05-25 12:16

Blev lite fel vid förra svaret.

Kollade Systemmeddelanden och det som dyker upp ofta numera som FEL är "0 is not a valid connection ID."
Har ingen annan kabel tillgänglig just nu.

• Medlem
  • 2018-05-25 12:21

Kopplade loss extraskärmen och får fortfarande samma felmeddelande. Så det verkar inte ha något med skärmen att göra.

1
Bevaka tråden